English Version
English

کنگره مهد آموزش و یادگیری است

کنگره مهد آموزش و یادگیری است

جلسه پنجم از دوره هفتادونه کارگاه‌های آموزشی عمومی کنگره 60؛ نمایندگی آکادمی؛ با دستور حلسه "رابطه یادگیری و معرکه‌گیری" با استادی ایجنت محترم مسافر سیروس، نگهبانی مسافر مهدی و دبیری مسافر محمدامین و در ادامه تولد مسافر رسول، 6 آذر 1400 ساعت 17 آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد
سلام دوستان سیروس هستم یک مسافر؛ از نگهبان و دبیر محترم سپاسگزارم که اجازه دادند امروز در خدمتتان باشم. همیشه قبل از شروع حرف‌هایم این را می‌گویم که؛ اگر در کنگره 60 خدمت‌ می‌کنیم قطعاً لیاقتش را داریم انشالله که تک‌تک ما این لیاقت را داشته باشیم و خدمتگزار اعضای  کنگره 60 باشیم. دستور جلسه امروز رابطه یادگیری با معرکه‌گیری و اولین سال رهایی مسافر رسول است.

در کنگره چیزی که لازم داریم برای داشتن یک زندگی آرام، جناب مهندس برای ما فراهم کردند؛ درمان اعتیاد، تغذیه سالم، درمان سیگار و غیره، اینکه با دیگران فرق داشته باشیم و در آن مقام انسانی که روزی از دست داده‌ایم به آن جایگاه برسیم.

این دستور جلسه هم این را بیان می‌کند که اکثر آدم‌ها دنبال حاشیه و معرکه‌گیری، حرف درآوردن و زرنگ بازی هستند؛ ولی در کنگره آقای مهندس به ما یاد می‌دهند که اگر می‌خواهیم زندگی خوبی داشته باشیم بایستی از حاشیه‌های زندگی‌مان کم کنیم. هرچه بیشتر آموزش می‌گیریم آرامش زندگی‌مان بیشتر می‌شود.

رابطه یادگیری و معرکه‌گیری هم همین است، اگر در کنگره نگاه کنیم افرادی هستند که دنبال حاشیه هستند هنوز به درمان نرسیده‌اند. هنوز درگیر این مسئله هستند که چرا این‌طور شد؟ چرا راهنما حرفم را گوش نمی‌دهد؟ و کسانی که برای یادگیری به کنگره میایند به درمان می‌رسند. کنگره مهد آموزش و یادگیری است، اگر در کنگره یاد بگیریم که معرکه‌گیر نباشیم، قطعاً بیرون از کنگره هم این اتفاق نمی‌افتد.

اگر من حواسم به زندگی و خانواده خودم باشد قطعاً از معرکه‌گیری و حاشیه به دور هستم. کنگره 60 هم همین‌طور است، کسانی که بیرون از سالن سیگار می‌کشند، در جلسه حضور ندارند یا در جلسه صحبت ‌می‌کنند، همیشه در حاشیه و معرکه‌گیری هستند و به سختی درمان می‌شوند یا به درمان نمی‌رسند؛ چرا؟ چون برای یادگیری به کنگره نیامدند. هرقدر بیشتر بدانیم و آموزش بگیریم راحت‌تر می‌توانیم مشکلات زندگی‌مان را حل کنیم. هرکسی که سی‌دی‌اش را می‌نویسد و سروقت در جلسه حاضر می‌شود قطعاً به حال خوب و درمان می‌رسد و کسی که بیرون از جلسه مشغول سیگار کشیدن است نصیبی ندارد. انشالله در این هفته بیشتر راجع رابطه یادگیری و معرکه‌گیری صحبت خواهیم کرد.

قسمت دوم دستور جلسه تولد رسول عزیز است، مرزبان فعلی شعبه، به خانواده‌اش، سه پسرش تبریک می‌گویم، انشالله در کنگره خدمتگزار و ماندگار باشد و در این مدت 1 ماه با شناختی که از ایشان پیدا کردم شخص بسیار مهربان و با گذشت است، البته قطعاً نمی‌شود همه از مرزبانان راضی باشند، مرزبانی خیلی سخت است، مرزبانی پای برهنه روی آتش راه رفتن است. مرزبان مجری قانون است؛ ولی اکثر افراد متوجه نیستند، انشاالله در این مسیر مرزبان خوبی باشد و خیر برکتش در زندگی‌اش جریان داشته باشد. از اینکه به صحبت‌های من توجه کردید سپاسگزارم.

اعلام سفر مسافر رسول:

سلام دوستان رسول هستم یک مسافر؛ آخرین آنتی‌ایکس تریاک و شیشه، روش درمان DST، داروی درمان OT، راهنما ایجنت محترم آقا سیروس، رهایی یک سال و پنج ماه و دو روز در ضمن؛ سفر سیگار کردم، روش درمان DST، داروی درمان آدامس نیکوتین، به راهنمایی آقای مهدی، رهایی یک سال و پنج ماه و دو روز.

خلاصه سخنان مسافر رسول:

هیچ موقع نمی‌خواستم مسئولیت کارهایم را برعهده بگیرم، خدارا شکر به کنگره آمدم و درحال آموزش هستم. از همسفرم و تمام همسفرها ممنون هستم که ما را همراهی کردند. یک روز به من گفتند سر راه حین آمدن نان بخر، همه چیز خریدم به جز نان، آنقدر تخریب داشتم. تخریبی که داشتند بیشتر از من بود؛ چون مریض داری سخت‌تر از مریض بودن است.

دو نکته‌ای که درمورد راهنمایم آقا مهدی یاد گرفته‌ام، هیچ موقع یادم نمی‌رود، موقعی که به کنگره آمدم ایشان مریض شدند و داشتند به اتاق عمل می‌رفتند ولی داشتند نامه OT بچه‌ها را می‌نوشتند و فهمیدم کنگره یعنی محبت. امیدوارم رهجو و خدمتگزار خوبی باشم، از اینکه به صحبت‌های من توجه کردید از همه شما سپاسگزارم.

ضبط صدا: مسافر مسعود لژیون شانزدهم
عکاس: مسافر وحید لژیون چهارم
تایپ و تنظیم خبر: مسافر محمدحسین لژیون نوزدهم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .