English Version
English

از ناامیدی تا آرامش

از ناامیدی تا آرامش

لطفاً خودتان را معرفی کنید؟

سلام دوستان پریسا هستم یک همسفر

 

وادی دهم به ما می‌گوید هر انسانی قادر است و می‌تواند هر صفتی را که با خود دارد تغییر دهد و دلیل آن‌هم جاری بودن انسان است آیا این تغییر صفت، شرایط هم دارد؟

بله حتماً همین‌طور است همه ماقبل از ورود به کنگره بارها تصمیم گرفتیم که مرتکب ضدارزش‌ها نشویم اما چون به روش سقوط آزاد بود با شکست مواجه می‌شدیم، چراکه ما باید برای تغییر صفات، منابع آموزشی صحیح و برای کسب دانایی و تجربه عمل سالم را در اختیار داشته باشیم تا بتوانیم چرخه وادی دهم را اجرا و آنگاه صفات ما تغییر کند و تبدیل به انسان‌هایی با تعادل شویم.

 

اهمیت آموزش‌های کنگره در کجای این وادی خود را نشان می‌دهد؟

همان‌طور که می‌دانید اکنون‌که به این وادی رسیده‌ایم نه وادی در کوله‌بار خود داریم؛ یعنی با آموزش تفکر صحیح از حصار ناامیدی بیرون آمدیم و یاد گرفتیم خود را دوست داشته باشیم، مسئولیت اعمال و رفتار گذشته و حال خود را پذیرفتیم، پله‌های برگشت ازضد ارزش‌ها را طی کردیم، با اجرای فرامین عقل اعتمادبه‌نفس خود را به دست آوردیم، متوجه شدیم برای رسیدن به حقیقت علاوه بر پیدا کردن راه، برداشت صحیح از آن‌هم مهم است. در وادی هشتم جبران خسارت را برای کم شدن احساس گناه و ترمیم مثلث شخصیت و بالا بردن توانایی‌های خود آموختیم و یاد گرفتیم که برای رسیدن به حال خوش و آرامش باید نقطه تحمل خود را در جهت مثبت و به روش دی‌اس‌تی بالا ببریم تا جایگاه ما تغییر کند پس در این وادی با این حجم اطلاعات و آموزش اگر کسی خواسته قوی داشته باشد کاملاً آماده است تا صفات ضدارزشی خود را ریشه‌ای درمان کند و مشکلات خود را حل کند. نقش آموزش در این وادی آنجایی پررنگ‌تر می‌شود که به ما هشدار می‌دهد اگر به موفقیت رسیدیم و باز مرتکب اشتباه شدیم مثل این است که از طبقه دهم به زمین افتاده‌ایم در این صورت مرگ ما حتمی است و این آموزش است که همواره مسیر صحیح را مثل تابلو به ما نشان می‌دهد.

 

در وادی دهم از انوار، اصوات و حس‌ها صحبت می‌کند این‌ها چه ارتباطی به تغییر صفت گذشته ما دارد؟

نور و صوت و حس سه پارامتر بسیار قدرتمندی هستند که هستی و نیستی را به هم متصل می‌کند، ما برای تغییر صفات خود به آموزش نیاز داریم تصاویر کتاب ۶۰ درجه و یا فیلم‌های آموزشی، موسیقی‌ها و سی‌دی‌های کنگره و همین‌طور حس‌های خوبی که در کنگره باتجربه عمل سالم و خدمت کردن و از رهایی‌ها و تولدها به دست می‌آوریم همگی ما را تشویق و ترغیب و آماده تغییر می‌کند و همین‌طور ما با دیدن افراد با تعادل که سرووضع مرتب و آراسته‌ای دارند و مشارکت‌های خوبی انجام می‌دهند انرژی می‌گیریم و برای ما الگو و انگیزه می‌شوند تا برای تغییر و تبدیل قدم برداریم و حرکت کنیم.

 

اگر شما بخواهید صفتی را در خود تغییر دهید و پا درراه تزکیه و پالایش بگذارید فکر می‌کنید اولین قدم چیست؟

طبق این وادی اولین قدم برای تزکیه و پالایش تفکر است همان‌طور که می‌دانیم تفکر، مادر وادی‌ها است یعنی اگر ما تفکر درست و سالم را بیاموزیم همه مشکلات ما حل خواهند شد چراکه تفکر یک حرکت جهت‌دار است ابتدا و انتها دارد زمانی که من تفکر درستی پیدا کنم جایگاه خود در این هستی را پیدا می‌کنم در ادامه برای به وجود آوردن ساختارهای مثبت برنامه‌ریزی و در جهت آن تلاش و حرکت می‌کنم، از تجربه‌های تلخ و شکست‌های گذشته درس می‌گیرم و با خدمت کردن حس خود را تغییر می‌دهم تا بتوانم برای تغییر صفات آماده شوم.

 

آیا فردی که درراه خیر قدم نهاد اطمینان دارد که سرنوشت او سعادت ابدی است آیا احتمال اشتباه وجود ندارد؟ چه تضمینی هست که او تا انتها ادامه دهد؟ اگر احتمال اشتباه وجود دارد چه‌کار باید بکنیم که دوباره به ورطه نابودی کشیده نشویم و محکم و استوار حرکت کنیم؟

روزی که خداوند انسان را آفرید به او اختیار داد و او را بر سر یک‌دو راهی قرارداد و عاقبت حرکت در راه خیر و شر را هم برای او مشخص کرد طبق این صحبت قطعاً انتخاب راه و مسیر درست زندگی برای ما سعادت ابدی که همان بهشت است را به ارمغان می‌آورد اما انسان به خاطر داشتن اختیار و اینکه نفس همیشه خواسته دارد ممکن است اشتباه کند حتی در مرحله نفس مطمئنه هم خواسته‌ها وجود دارند با این تفاوت که در آن مرحله این‌قدر انسان آموزش‌دیده و توانایی دارد که خواسته‌های نامعقول را در جا از بین می‌برد، تنها تضمین برای پیشرفت و ارتقاء انسان و ماندن در صراط مستقیم آموزش و تلاش مستمر است، چراکه طبق صحبت استاد امین اگر ما برای بیدار ماندن تلاش نکنیم ممکن است به‌صورت خیلی ظریف طوری که خود هم متوجه نشویم به خواب برویم و آنگاه به ورطه نابودی می‌رسیم پس آنچه انسان می‌آموزد و به دست می‌آورد نیازمند مراقبت و نگه‌داری است.

 

آیا بعد از خواندن این وادی به فکر تغییر بعضی از صفات خودتان که هرگز باور نمی‌کردید بتوانید آن را تغییر دهید و یا حتی دلیلی برای تغییر نمی‌دیدید افتادید؟

بله، زمانی هست که انسان به دلیل قرار داشتن در اعماق تاریکی‌ها همه‌چیز را برای خود می‌خواهد و کاری را انجام می‌دهد که به نفعش است من از زمانی که وارد کنگره شدم یاد گرفتم که می‌شود بخشید و گذشت کرد و خوشحال بود می‌شود از سهم، منافع و وقت و انرژی خود گذشت و آرامش داشت آموختم که می‌شود سفر اولی بود و از رهایی و تولد دیگران و شاد بودن خانواده‌های دیگر لذت برد و به قول استاد امین‌ آباد کردن را یاد گرفتم چراکه درگذشته چون فقط به فکر منافع خود بودم حاصلی جز ویرانی و تخریب برای دیگران نداشتم و با آموزش‌ها و رسیدن به ایمان و باور به انسانیت، باور به خداوند و هستی توانستم این صفت را تغییر دهم.

 

هر چیز خوب یا بدی که جذب انسان می‌شود به‌واسطه صفاتی است که خود فرد دارد. لطفاً در مورد این جمله توضیح دهید؟

ما در هر جایگاهی که باشیم امواج و ارتعاشاتی از همان جنس دریافت می‌کنیم یعنی زمانی که من امواج و ارتعاشات بدی را به کائنات ارسال می‌کنم طبق قانون عکس‌العمل قطعاً بدی‌ها را دریافت می‌کنم اما زمانی که به‌واسطه تزکیه و پالایش بتوانم موج فرستنده خود را تغییر دهم قطعاً خوبی‌ها نصیب من می‌شود، قبل از ورود به کنگره ازاین‌دست تجربیات زیاد داشتیم که همیشه در محیط‌هایی بودیم که بستر ضدارزش فراهم بود چون ما از همان جنس بودیم و بعدازاینکه تغییر کردیم روزی ما هم‌ تغییر کرد و به حال خوش رسیدیم.

 

این وادی چقدر توانسته نقطه امیدی باشد برای مصرف‌کنندگان و خانواده آن‌ها که علم شناخت اعتیاد را ندارند و همیشه در ذهن خود این سؤال رادارند که آیا یک مصرف‌کننده می‌تواند به زندگی عادی و انسانیت خود برگردد؟

قطعاً این وادی مسیر جدیدی را در زندگی همه به‌خصوص مصرف‌کنندگان باز می‌کند چراکه مصرف‌کنندگان و خانواده‌های آنان به‌واسطه اطلاعات غلط جامعه بر این باور بودند که هیچ راه درمانی برای اعتیاد نیست و تا زمان مرگ چاره‌ای جز تحمل این شرایط وجود ندارد درصورتی‌که این وادی به همه این امید را می‌دهد که انسان هر زمان که بخواهد می‌تواند صفات بد گذشته خود را تغییر و انشا الله به‌سلامتی و رهایی برسد و هیچ‌کس محکوم نیست که تا ابد در جهنم باقی بماند و این طرز تفکر باعث حرکت و تلاش و انشاالله رهایی می‌شود.

 

شما در کنگره بین افرادی که به‌عنوان همسفر یا مسافر وارد کنگره شده‌اند این تغییر صفت را دیده‌اید؟

البته که تک‌تک رهایافتگان از دام اعتیاد مصداق این وادی هستند چراکه آن‌ها بسان مردگانی بودند که با تلاش و آموزش خود را تغییر دادند و تبدیل به انسان‌هایی آزاد و سالم شدند و اینک حتی از گذشته خود بهتر و شادتر هستند چراکه به‌واسطه تجربه تاریکی‌ها کارآزموده شدند حتی همسفرهایی که با تخریب بیشتر از مواد وارد کنگره شدند نیز مصداق بارز این وادی هستند چون آن‌ها فکر می‌کردند همیشه باید در این بیچارگی و ناامیدی سر کنند و این شانس و سهم آن‌ها از زندگی بوده، اما اکنون یکی از بهترین الطاف خداوند که خدمت به خلق است نصیب و روزی آن‌ها شده و آرامش را تجربه می‌کنند.

 

کلام آخر؟

کلام آخر برای تک‌تک اعضا کنگره کمال تشکر و سپاسگزاری از جناب آقای مهندس و خانواده محترمشان است که بستر رشد و آموزش و خدمت را برای ما مهیا کردند و تشکر ویژه از خانم سمیه عزیزم که همیشه با عشق حامی و آموزگار من بودند.

از این که وقت خود را در اختیار سایت گذاشتید از شما تشکر می کنم.

تهیه مصاحبه: گروه سایت همسفران نمایندگی شیخ بهایی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .