English Version
English

دانش راستین باید به انسان های تشنه این علم انتقال یابد

دانش راستین باید به انسان های تشنه این علم انتقال یابد

حضور دیده‌بان محترم‌ آقای حکیمی باعث انرژی و عشق بیشتر در نمایندگی گرگان شد. لطف ایشان شامل حال ما شد و فرصت گفت‌وگو به ما دادند. گفت‌وگویی با عشق و تواضع که خواندن آن درس بزرگی برای پیشبرد اهداف ما خواهد بود.

آقای حکیمی خیرمقدم عرض می‌کنم. در همه‌ی این سال‌های خدمت، نیروی محرک شما چه بوده‌ است؟

در واقع رهایی خیلی برای من باارزش بوده‌ است. رهایی و رحمت خداوند همواره نیروی محرک من است.

با توجه به حجم کار و حضور در کنگره، چطور کار، خانواده و کنگره را مدیریت می‌کنید؟

مخصوصا با آموزش‌هایی که آقای مهندس در سال‌های اخیر به اعضای کنگره منتقل کردند بیشتر متوجه شدم که وقتی انسان در مسیر درست قرار بگیرد و خواسته‌های معقول داشته‌باشد، بخواهد نعمتی که شامل حالش شده‌است را قدر بداند و بتواند به دیگران خدمت بکند و از خداوند خواستار این موضوع است و در مسیرش قدم برمی‌دارد؛ قطعا خداوند هم یاری می‌رساند و به آن مسیر می‌رسد.
برای من هم این مهم این‌گونه اتفاق افتاد؛ نه اینکه من از ابتدا بتوانم به این صورت در کنگره حضور داشته باشم و ایجاد شرایط مناسب خیلی سخت بود، اما با استقامت و پایداری توانستم به این نقطه برسم.

منظور آقای مهندس از اینکه می‌فرمایند پرونده‌ی اعتیاد بسته شده ‌است؛ چیست؟

ایشان وقتی می‌فرمایند که فرد به درمان قطعی رسیده باشد و ضلع جهانبینی به آن پایه، شالوده و استحکام رسیده‌ باشد؛ فرد در کل حیاتش در هستی دیگر به اعتیاد برنمی‌گردد و این پرونده را می‌بندد. وقتی این پرونده بسته شد دیگر باز نمی‌شود و فرد به اعتیاد برنمی‌گردد.

افتتاح دانشگاه چقدر برای کنگره اهمیت دارد؟

بسیار اهمیت دارد. به این جهت که علم  و دانش راستین باید به انسان‌هایی که تشنه‌ی این علم هستند انتقال داده‌شود و برسد. این علم باید به اقصی‌نقاط و به تمام انسان‌ها که درگیر تاریکی هستند، برسد تا آن‌ها نیز از درد و رنج رهایی یابند.

اخیراً گلریزان را پشت‌سر گذاشتیم چه کسی می‌تواند ببخشد؟

قطعاً انسان باید به این نقطه‌تفکر رسیده باشد. انسانی می‌توان ببخشد که آن چیزهایی که دارد و آن چیزهایی که بدست آورده ‌است را قدر بداند و برایش ارزشمند باشد. وقتی این ارزش با آگاهی همراه باشد انسان بخشیدن را می‌آموزد تا از آن چه بهره‌مند شده‌است دیگران نیز استفاده ببرند.

این عمل زیبا است و حتما باید به یک نقطه‌تفکر رسید تا بخشش صورت بگیرد چرا که بخشیدن کار راحتی نیست. انسان امکان دارد به زبان ببخشد و به دل نبخشد. بخشش در کنگره با عنوان گلریزان از دل است به زبان نیست و هر انسانی نمی‌تواند به این جایگاه برسد. ما با کمترین میزان تمرین می‌کنیم، هر چقدر که توان ما هست، و آن را تکرار کنیم تا قوی و قوی و قوی‌تر شویم و بیشتر و بیشتر و بیشتر ببخشیم.

آیا ورزش و درمان سیگار با هم ارتباط دارند؟

مثل غذا خوردن، ورزش برای هر انسانی واجب است. این فیزیک که در اختیار ما هست باید با ورزش کردن همیشه باطراوت، شاداب، آماده و قوی نگه‌داریم. بر یک فیزیک قوی بیماری غلبه نمی‌کند. فیزیک قوی می‌تواند بر یک حرکت نامتعارف تحمل داشته‌باشد، در غیر این‌صورت بدن آسیب می‌بیند.

بدن مثل یک ماشین است؛ هر چقدر شاسی، جلوبندی، تایرها و ... قوی باشد اگر در یک دست‌انداز نامتعارف بیفتد ماشین آسیب نمی‌بیند؛ اما اگر ضعیف باشد ماشین آسیب می‌بیند. جسم انسان نیز به همین شکل است. ورزش به عنوان مکمل درمان خیلی تعیین‌کننده است؛ اگر کسی هم در حوزه‌ی اعتیاد قدم برنمی‌دارد ورزش برای او نیز مانند غذا خوردن واجب و ضروری است.

ورزش تکمیل‌کننده است؛ یک فردی که از دخانیات استفاده کرده ‌است در قسمت ریه دچار آسیب شده‌است کم‌کم با ورزش کردن و کارکرد هوازی می‌تواند ناخالصی‌ها را از درون ریه پاک کند و به آن سلامتی که مدنظر است برسد.

نمایندگی گرگان را چطور دیدید و چه پیامی برای اعضا دارید؟

همین که اعضا به تازه‌واردها و سفر اولی‌ها برای درمان کمک می‌کنند خیلی باارزش است. ما در هر نمایندگی قرار داریم حرمت و آموزه‌هایی که از طریق آقای مهندس به تک‌تک ما می‌رسد را اجرا می‌کنیم؛ این نمایندگی که این‌جا در حال انجام کار است تفاوتی با آکادمی ندارد. همه از یک سرچشمه آب می‌نوشیم و از یک قانون پیروی می‌کنیم.

من از همه‌ی خدمتگزاران در این نمایندگی کمال سپاسگزاری را دارم و از آقای مهندس و خانواده‌ی محترم ایشان بی‌نهایت سپاسگزارم.

جناب آقای حکیمی از این‌ که وقت خود را به ما اختصاص دادید از شما سپاسگزارم.

 

تهیه و تنظیم گزارش: کمک راهنمای لژیون چهارم مسافر علی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .