English Version
English

شرط عضویت درکنگره، پذیرفتنِ اصول، قوانین و حرمت‌های کنگره می‌باشد

شرط عضویت درکنگره، پذیرفتنِ اصول، قوانین و حرمت‌های کنگره می‌باشد

نهمین جلسه از دور اول کارگاه های آموزشی - خصوصی خانم‌های مسافر، شعبه میخک مشهد با استادی مسافر سپیده، نگهبانی مسافر فاطمه و دبیری مسافر مهری با دستور جلسه " ویژگی لژیون‌های قوی چیست؟" در تاریخ ۲۸ مهرماه ۱۴۰۰ راس ساعت ۱۱:۳۰ آغاز به کار نمود.
سخنان استاد:
سلام دوستان سپیده هستم یک مسافر
در ابتدا از راهنمای عزیزم خانم مهسا تشکر می‌کنم که این فرصت را به من دادند که در این جایگاه قرار بگیرم و خدمت کنم.
دستور جلسه‌ی امروز "ویژگی‌های یک لژیون قوی چیست؟" می‌باشد.در ابتدا ما باید بدانیم که معنای لژیون چیست؟ لژیون یک پایگاه آموزشی برای راهنما و رهجو می‌باشد که راهنما آموزش‌های کنگره ۶۰ را به رهجویان آموزش می‌دهد و آن‌ها را برای رسیدن به رهایی و خروج از تاریکیِ اعتیاد راهنمایی می‌کند.
اکثر ما ممکن است تصور کنیم لژیونی که تعداد اعضاء آن زیاد باشد، یک لژیون قوی محسوب می‌گردد امّا ممکن است همان لژیون با تعداد افراد زیاد در بسیاری از جهات ضعیف عمل نماید پس تعداد اعضاء نمایانگر قوی بودن لژیون نمی‌باشد.
اولین ویژگیِ یک لژیون قوی این است که راهنما و  اعضاء آن لژیون سعی کنند تمام اصول، قوانین و حرمت‌های کنگره  را اجرایی نمایند؛چراکه ما در قوانین این مجموعه می‌خوانیم شرط عضویت درکنگره، پذیرفتنِ اصول، قوانین و حرمت‌های کنگره می‌باشد.
دومین ویژگی که یک لژیون را قوی می‌کند، نظم، انضباط و وقت‌شناسی است. راهنما و رهجویان بایستی قبل از شروع کارگاه آموزشی، درشعبه حضورداشته باشند.
مورد بعدی نوشتنِ سی دی‌ها می‌باشد، جناب آقای مهندس همیشه روی این مسئله تأکید بسیار دارند و بیان کرده‌اند که راهنما،رهجو، سفر اوّلی‌ها و  سفر دوّمی حتماً باید در هفته یک سی دی بنویسند.باید بدانیم که نوشتنِ یک مطلب، هفتاد برابر خواندن و گفتنِ آن مطلب، تأثیرگذار می‌باشد.
از دیگر ویژگی‌های یک لژیون قوی حضور در برنامه ورزش است، راهنما و رهجویان باید در برنامه‌های ورزشیِ شعبه حضور فعال داشته باشند، جناب آقای مهندس نیز مطرح کردند؛ لژیونی که راهنما و رهجویان آن در برنامه‌های ورزشی حضور نداشته باشند، ازنظر من یک لژیون ضعیف به شمار می‌روند.
بنابراین همه ما باید درکنگره یک‌رشته ورزشی داشته باشیم، آن را درزمان اعلام سفر بیان کنیم و بدانیم ورزش در درمان اعتیاد، نقش بسیارمهمّی را ایفا می‌کند.
ویژگیِ  دیگر یک لژیون قوی این است که اعضای آن لژیون در لژیون سردار نیز عضو باشند، عضو شدن در لژیون سردار داوطلبانه است و باید از روی عشق و اشتیاق صورت گیرد.

https://up.c60.ir/repository/3098/572bf2cf-f214-430a-adef-dec97c789e4f.jpg
شرکت کردن در امتحانات داخلیِ شعبه، از دیگر ویژگی‌های یک لژیون قوی است و خوش به سعادت راهنمایانی که این انگیزه را در رهجویان خود به وجود می‌آورند.
یک لژیون قوی باید کمترین میزانِ افراد خروج از درمان را داشته باشد و افرادی که وارد آن لژیون می‌شوند، جذب آن لژیون شده  و سفر خود را رها نکنند.
اعضاء یک لژیون قوی باید در جشن‌ها و مناسبت‌های کنگره ۶۰ شرکت داشته و از افراد خدمتگزار تقدیر و تشکّر نمایند به‌طور مثال: اگر جشن ایجنت، مرزبان و یا راهنما می‌باشد، از این افراد به‌درستی تشکر کنند.
مورد بعدی که بسیار مهم است، وضعیت ظاهری اعضا و نحوه‌ی لباس پوشیدن ِ آن‌ها می‌باشد، اعضاء یک لژیون باید ظاهری ساده و آراسته داشته باشند و زمانی که افراد دیگر به آن لژیون نگاه می‌کنند ازنظر و آراستگیِ آن لژیون، لذّت ببرند.
یک لژیون قوی، لژیونی است که افراد سیگاری درآن حتماً وارد لژیون ویلیام شده باشند یا نشان ویلیام را دریافت کرده باشند. لژیونی که درآن مصرف‌کننده سیگار وجود داشته باشد یک لژیون قوی محسوب نمی‌شود،البته به‌جز افرادی که کمتر از دو ماه سفر خود را طی کرده‌اند.
از دیگر خصوصیات یک لژیون قوی این است که تعداد افراد رهاشده درآن، زیاد باشد و تمامی این افراد بعد از رهایی درمراحل بعدی خدمتگزار شوند تا بتوانند در آینده‌ی نزدیک، به درجه‌ی کمک راهنمایی برسند.
انشالله که تمام لژیون‌های کنگره ۶۰  هرکدام یک لژیون قوی باشند و به آن شکلی که مدنظر جناب مهندس است، قوی و پویا به حرکت خود در این مسیر ادامه دهند.

تایپ: مسافر مریم لژیون ششم – نمایندگی میخک
ویرایش: مسافر مهسا کمک راهنما –نمایندگی میخک
بازبینی:همسفر فاطمه
عکس:همسفر یگانه –لژیون پنجم –نمایندگی میخک
ارسال: مسافر مهرانا
 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .