English Version
English

کارگاه آموزشی جهان بینی چهارشنبه؛ سیستم ایکس

کارگاه آموزشی جهان بینی چهارشنبه؛ سیستم ایکس

چهاردهمین جلسه از دوره پنجاه و نهم سری کارگاههای آموزشی کنگره 60 با دستور جلسه سیستم ایکس در روز چهارشنبه مورخ 96/5/25 به استادی و نگهبانی مهندس و دبیری خانم زهرا راس ساعت 10:25 آغاز به کار نمود.

سخنان مهندس:

سلام دوستان حسین هستم یک مسافر. 

امیدوارم حال شما خوب باشد، حال من هم بحمدلله خوب هست. 

امیدوارم تعطیلات به شما خوش گذشته باشد، گرچه تعداد زیادی از بچه ها به مسافرت رفتند، بعضی ها هم نتوانستند به مسافرت بروند. ما باید این کار را انجام بدهیم، چون ما فقط در فروردین و تابستان تعطیلات داریم. یکسری از بچه ها به کشورهای خارج رفته بودند. راهنماها هم به اکثر رهجوهایشان اجازه سفر بدهند، در قدیم تفکرات فرق داشت، ما به رهجو اجازه سفر نمی دادیم، ولی الآن اگر راهنما صلاح دانست که شرایط مناسب است، می تواند اجازه سفر بدهد. ولی یک موقع است که یک رهجو تازه سفر را شروع کرده است، آنموقع است که اجازه مسافرت نمی دهد. تمام خانواده ها باید یاد بگیرند، در طول سال، پس اندازی داشته باشند و برای مسافرت استفاده کنند.

اوضاع به طور کلی مرتب و منظم است. الآن هزینه ها زیاد شده است و باید خودمان را برای لژیون مالی آماده کنیم و افراد را آماده لژیون مالی کنیم.

دستور جلسه ما تئوری سیستم ایکس است. من با یکی از عزیزان روانپزشک، آقای دکتر شهرکی صحبت می کردم و اون این بود که امروز از نظر پزشکی بیماری ها دو دسته هستند، یکسری بیماری هستند و یکسری اختلال. مثلاً اگر کسی آلزایمر بگیرد و موقعی که فوت کرد ما مغز او را برداریم و نگاه کنیم، می بینیم که یکسری مواد اضافه در مغز است، قابل روئیت است. ولی اگر مغز یک اسکیزوفرنی را بعد از فوت بررسی کنیم، می بینیم که هیچ تفاوتی ندارد و هیچ ضایعی نیست، به این موضوع اختلال می گویند.

این اختلال هنوز جزو بیماری در نیامده است. آن چیزی که زیر پوشش روانپزشکی قرار می گیرد، اختلال است (دیس اوردر) مثل دوقطبی، بایپولار، اسکیزوفرنی و ... اعتیاد هم جزو اختلال است و از نظر علوم دانشگاهی زیر پوشش روانپزشکی قرار می گیرد، چون هنوز جزو بیماری نیست و مجهول است. 

هر نوع اختلالی که بیماری شناخته شد، جزو بیماری ها قرار می گیرد و از زیر نظر روانپزشکی خارج می شود.  بنابراین از ابتدا، اعتیاد جزو گروه اختلال قرار گرفت، چون هیچ علامتی برای آن مشخص نشده است. هر نوع بیماری، یک تاریخچه دارد. بعد از تاریخچه و یکسری موارد دیگر، وارد باتوفیزیولوژی می شود (آسیب شناسی) بررسی می شود که این بیماری از نظر آسیب شناسی چگونه است. مثلاً کولیت اینگونه است که داخل روده بزرگ زخم می شود و ... این مراحل را آسیب شناسی می گویند.

آنهایی که جزو بیماری ها هستند، همه پاتوفیزیولوژی را دارند و بر مبنای آن آسیب شناسی برای آن بیماری دارو تجویز می شود و بعد پروتکل درمانی انجام می گیرد و بعد ممکن است برای یک بیماری چند پروتکل درمانی و داروهای مختلف داشته باشند. آسیب شناسی یک بیماری ممکن است دو سال طول بکشد.  ولی در اعتیاد آسیب شناسی نداریم. حالا تئوری ایکس در آینده چه کار می کند؟ ما این را فهمیدیم که اگر پشت کوه دود وجود دارد، حتماً آتشی وجود دارد. ما روی آسیب شناسی اعتیاد، آتش را ندیده ایم، ولی نشانه ها به ما این را می گویند. حالا این نشانه ها می آیند و در تئوری ایکس خودشان را نشان می دهند. 

تئوری ایکس، آسیب شناسی اعتیاد است و در مورد اعتیاد صحبت می کند. آسیب شناسی اعتیاد می گوید که بر اثر استفاده از موادمخدر میزان تولید موادشبه افیونی یا ناقل های عصبی یا هورمون ها و مدیاتورها و غدد درون ریز دچار اختلال شده اند. حالا ممکن است در بعضی کشورها میزان سروتونین، آدرنالین، اندروفین را اندازه گیری کند و می گوید که در تولید این مواد اختلال ایجاد شده است و بعد پروتکلش را ارائه می دهد و می گوید تخریب ها ایجاد شده است و ما با تریاک آن را درمان می کنیم. چرا تریاک؟ چون تریاک 25 آلکالوئید و مشتقات دارد، این مشتقات کاملاً برابر با موادشبه افیونی داخل بدن هستند. کمبودهایی که در بدن ایجاد شده است و نیازمند مواد بیرون است، توسط این گروه تامین می شود.

تریاک یا اوتی دقیقاً برای ما مثل عصایی است که برای یک فردی که پایش شکسته است، استفاده می شود. ما نزدیک به 20 سال است که به این آسیب شناسی عمل می کنیم. ما از 15بهمن 1375 این آزمایش را آغاز کردیم و تقریباً 20 سال از آن می گذرد و به نتیجه رسیده ایم. الآن بالغ بر 20هزار نفر از این پروتکل به درمان قطعی رسیده اند و هنوز بعد از گذشت 20 سال این در شرایطی است که اعتیاد جزو اختلالات است، ولی در کنگره 60 اینگونه نیست. هنوز نگاه جهان به اعتیاد، اینگونه است که قابل درمان نیست. ولی در کنگره 60 اعتیاد مثل آب خوردن، درمان می شود. در کنگره هر هفته 70 تا 100 نفر به درمان قطعی می رسند.

کسی که وارد فضاهای کنگره 60 می شود، اصلاً بوی اعتیاد نمی فهمد، چون در حال درمان است. بعد تئوری ایکس مقداری جلوتر رفت و گفت: نه تنها بیماری اعتیاد در اثر اختلال در سیستم ایکس است (سیستم ایکس: مجموعه ناقل های عصبی، مدیاتورها ، غدد درون ریز و برون ریز ، هورمون ها" مدیاتورها ارتباط بین اعضا را فراهم می کند، هورمون ها مثل رادیو می مانند و یک چیز را در سراسر بدن پخش می کنند" بلکه بسیاری از بیماری ها در اثر اختلالات سیستم ایکس بوجود آمده است. آلزایمر، ام اس، اوتیسم، کولیت و خیلی بیماری ها در اثر این اختلال بوجود می آیند و اگر این سیستم ایکس ترمیم شود، آن بیماری از بین می رود. البته ما الآن چنین اجازه ای نداریم و نمی توانیم روی انسانها آزمایش کنیم. 

ما در حال درمان اعتیاد، گزارشهایی دریافت کردیم مبنی بر اینکه در اثر درمان دی اس تی، بیماری های دیگر افراد هم درمان شد.  مثلاً بعضی نازایی ها بر اثر اختلال سیستم ایکس است.  امیدوارم در این هفته راجع به این دستورجلسه صحبت کنید و به امید پروردگار سیستم ایکس در آینده اثبات خواهد شد و درمان بیماری ها را وارد دگرگونی دیگری خواهد کرد. 

 

نگارنده: مسافر احمد شریفیان
کنگره 60

 

نام فایل

تاریخ

لینک

فایل صوتی سخنان مهندس

96/5/25

دانلود

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .