English Version
English

فرمانده خواسته های نفس

فرمانده خواسته های نفس

پیشاپیش فرا رسیدن ماه مبارک رمضان را به همه اعضاء  کنگره ۶۰ تبریک عرض میکنم و امیدوارم هر کدام از ما بتوانیم در حد خودمان بهره‌ی مناسبی از این ماه ببریم. ماه مبارک رمضان به طور کلی ماه پر خیر و برکتی است و ما میتوانیم.

برداشت ها و الهامات زیادی از این ماه داشته باشیم. من به عنوان یک مسافر و یکی از اعضاء کنگره۶۰ باید بتوانم با توجه به آموزشهایی که در کنگره دیده ایم برداشتهای متفاوتی از این ماه داشته باشیم، ما میدانیم که کنگره انسان را به دو بخش تقسیم میکند. 

الف :صور آشکار 

ب : صور پنهان 

صور پنهان که مهمترین بخش و پایه و اساس صور پنهان نفس است و نفس طبق تعاریف کنگره همان چیزی است که تعیین موجودیت میکند و نشانه آن این است که خواسته دارد،  نفس تمام خواسته های معقول و غیر معقول ما انسانها را شامل می شود! و آن چیزی که کنگره از من میخواهد؛ در ماه مبارک رمضان باید توجه بیشتری به آن داشت، دوری کردن  از خواسته های نامعقول و یا همان ضد ارزشهاست؛ که در کنگره به آن تزکیه میگوییم؛ ماه رمضان یعنی فرصتی براینکه من فرمانده خواسته های معقول خودم باشم نه فرمانبر و مطیع آنها؛ در بحث جسمی می بینیم که وقتی به بررسی تمام آثار روزه بر جسم پرداخته میشود میرسیم به آنجا که در سلامت جسم کاملا موثر است و امروزه اهمیت روزه درمانی واینکه معده؛ محل دردهاست برای همه روشن شده و در این ماه سلولها و معده؛ آسایش؛ و سیستم بدن خودشان را پیدا خواهند کرد.

پس عالیترین داروی شفا بخش برای جسم است که بیماران را از این طریق هم درمان می کنند و در تمام دنیا به دفاع از روزه داری و فواید آن بر جسم می پردازند. یکی دیگر از برکات ماه مبارک رمضان؛ آثار تربیتی و نگرش این ماه است و به ما می اموزد که پیروزمندانه از صحنه نبرد درون و بیرون موفق خارج شویم. و در برابر نیازهای آمرانه بدن سر تسلیم فرود نیاوریم و تعهد داشته باشیم و با فرصتی که در اختیار داریم؛ خود را سبک و قلبمان را تطهیر نماییم و ببخشیم تا مضاعف هم بخشیده شویم, یکی دیگر از آثار روزه نظم است که با تمرین این مسئله اتفاق می افتد، و یکی از مهمترین پارامترهای درمان D,S,T در کنگره هم نظم است.

یکی دیگر از آثار روزه؛ باعث ارتباطات عاطفی در این ماه مبارک است و به برکت این ماه در تمام شعب افطاری داده میشود و افراد بیشتر همدیگر را می بینند که خود این موضوع باعث آزاد شدن اندرفین ها می شود و نشست و برخواست ها در این عصر که ارتباطات کم شده مضاعف خواهد گذاشت در سلامت جسم و روح و دیدگاه آدمی.

و در آخر ماه مبارک رمضان مانند کارگاهی است و انسان مانند ماشینی و روزه قطعه ای است که در این کارگاه (ماه رمضان) هم صور آشکار و هم صور پنهان انسان را جلا می دهد.

 

با احترام کمک راهنما آقای آبیار

منبع: نمایندگی شادآباد

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .