English Version
English

راه هموار نمودن، چندان هم آسان نیست

راه هموار نمودن، چندان هم آسان نیست

جلسه دوم از دور نوزدهم جلسات آموزشی خصوصی کنگره 60، نمایندگی دانیال اهواز، با استادی ایجنت محترم مسافر شارود، نگهبانی مرزبان، مسافر رامین و دبیری مرزبان، مسافر مجید با دستور جلسه "هفته ایجنت و مرزبان" پنجشنبه 25 شهریور ماه 1400، راس ساعت 17:00 آغاز به کار نمود. در ادامه جشن هفته ایجنت و مرزبان با شور فراوان و حضور حداکثری اعضا برگزار گردید. 

 سخنان استاد:

سلام دوستان شارود هستم مسافر، هفته ایجنت و مرزبان را در راس به جناب مهندس دژاکام، خانواده محترمشان و آقای امین دژاکام، دیده‌بانان و ایجنت‌ها و مرزبانان سرتاسر کشور تبریک می‌گویم. پیامی که جناب مهندس برای این هفته اعلام کردند، همه برای یک نفر و یک نفر برای همه، با عزم تمام بکوشیم در ایجاد مکانهای متعدد و آرام که همه در دسترس، آن از یاد رفتگان باشد، می‌دانیم توان خود را بکار می‌برید، اما بدانیم که این کار، راه رفتن و قدم زدن در گلستان نیست، بلکه در آتش و خار است. راه هموار نمودن چندان آسان نیست. کمتر پیامی هست که حالا چه در مورد همسفر، مسافر یا بقیه خدمتگزاران کنگره 60، به ما بگوید که مرزبان یا ایجنت بودن، رفتن به گلستان نیست؛ یعنی قرار نیست من، مرزبان یا ایجنت بشوم و در آرامش باشم.

خیلی وقتها خسته از کار یا مشکلاتی که بیرون هست به اینجا می‌آیم و فکر می‌کنم اینجا انرژی بگیرم و به حال خوب برسم؛ ولی باید با افرادی سر و کله بزنم که با هیچ صراطی مستقیم نیستند و این همان صحبتی است که مهندس می‌کند، اگر من به عنوان مرزبان یا ایجنت انتخاب شدم، باید حواسم باشد؛ مرزبان یا ایجنت بودن و به این جایگاه رسیدن در گلستان بودن نیست؛ زحمت و کار دارد .جناب مهندس هم گفتند که به ما یک هفته اجازه دادند تا از مرزبانها و ایجنت‌ها قدردانی کنیم و جالب است که جناب مهندس می‌فرمایند که به ما اجازه دادند؛ یعنی من یک وظیفه دارم که از این عزیزان قدردانی کنم .

اگر بخواهیم بدانیم که مرزبانها چکار می‌کنند که من باید از آنها قدردانی کنم؟ روزهای شنبه، آن هم در هوای گرم خوزستان یکی از مرزبانها از ساعت 14:00 تا ساعت 21:00 جهت جلسات همسفران باید اینجا باشد. بقیه روزها هم تفاوت زیادی ندارد و نهایت در بقیه روزها در سالن هستند و از کولر استفاده می‌کنند. حالا گاهی من به عنوان یک سفر اولی یا سفر دومی قضاوت می‌کنم و این در حالی است که یک مرزبان باید تمام این کارها و زحمات را به جان بخرد. مرزبان چگونه انتخاب می‌شود؟ مرزبان به صورت داوطلبانه در انتخابات مرزبانی شرکت می‌کند. ما برای انتخابات سال گذشته‌ی مرزبانی، تقریبا 20 نفر ثبت نام کردند و 12 نفر از آنها تایید شدند و از این تعداد 5 نفر را کل اعضاء انتخاب کردند که 14 ماه خدمت کنند و گاهی باید از جیبشان خرج کنند؛ گاهی باید از کارشان بگذرند و جالب اینجاست که داوطلبانه آمده‌اند و وقتی می‌گویم که مرزبانی جایی است که مسافر ساخته می‌شود به این دلایل است و 14 ماه باید جایی خدمت کنم که ممکن است خیلی سختی و تلخی داشته باشد.

پیام جناب مهندس هم این را به ما می‌گوید که راه هموار نمودن چندان هم آسان نیست و من به اینجا می‌آیم که محیط را برای یک نفر آماده کنم تا راه برایش هموار شود و به درمان برسد؛ من مرزبان یا ایجنت باید حواسم به این موضوع هم باشد. خدا را شاکریم که در سیستمی قرار داریم که سپاسگزاری کردن و تشکر کردن را به ما یاد می‌دهد و اگر داستان تخریب برای من پیش آمد، یک بخش آن بدلیل سپاسگزاری نکردن بود؛ سپاسگزاری نکردن از نعمت‌هایی که خداوند به من داده بود، سلامتی که خداوند به من داده بود و به قول جناب مهندس که در بحث سیگار می‌گویند که شما به قلب خودت احترام نگذاشتی، شاید یک وقت‌هایی ما به وجود خودمان هم احترام نگذاشتیم؛ شاید من به زندگی خودم احترام نگذاشتم و باید این مسیر تاریکی‌ها را می‌رفتم تا وقتی به کنگره می‌آیم، یک عده از عصاره جانشان به من بدهند تا به درمان برسم و بابت این موضوع خدا را شاکر هستیم.

همیشه یک موضوع از آقای خدامی یادم می‌آید که اگر کنگره نبود و اگر تمام خدمتگزاران نبودند، الان وضع ما چگونه بود و ما الان کجا بودیم؟ در کنگره 4 هفته هست که ما باید از کسانی که به ما خدمت می‌کنند قدردانی کنیم؛ یک هفته هفته همسفر، هفته راهنما، هفته دیده‌بان و هفته ایجنت و مرزبان. امیدوارم بتوانیم جلسه خوبی داشته باشیم و به شکلی که کنگره به ما می‌گوید، با یک پاکت، با قلم، با عمل باید قدردانی را انجام دهیم و کسانی که به کنگره می‌آیند باید تابع قوانین و حرمتهای کنگره باشند. نمی‌توانیم بگوییم که من به کنگره می‌آیم ولی هر جوری دلم خواست رفتار می‌کنم و اینگونه افراد خود به خود از پروسه درمان بیرون خواهند رفت. ممنونم که به صحبتهای من گوش دادید.

برگزاری مراسم جشن هفته ایجنت و مرزبان در شعبه دانیال اهواز:

خلاصه سخنان مرزبان، مسافر رامین:

سلام دوستان رامین هستم یک مسافر، ممنون از همه عزیزانی که در این جشن حضور دارند. به عقیده من تنها جایی که شخص می تواند محبت را تکمیل کند و بروز دهد، خدمت مرزبانی است؛ به خاطر اینکه شخص تازه واردی که به کنگره ۶۰ می‌آید از قوانین و روش کنگره اطلاعی ندارد و من مرزبان باید با محبت قوانین را به این فرد جوری آموزش بدهم که به نوعی از کنگره فراری نشود.

از جناب مهندس تشکر می‌کنم که به ما اجازه دادند که خود را در این جایگاه‌ها  محک زده و ارتقا دهیم. اینجا آموزش هایی که برای زندگی کردن نیاز داریم را یاد می‌گیریم. خسته نباشید می‌گویم به همه مرزبانان دوره های گذشته که اگر امروز بنده در جایگاه مرزبانی خدمتگزارم به دلیل نگاه کردن و الگو گرفتن از پیشکسوتان است. زمانی که بنده خودم وارد کنگره شدم این عزیزان بودند که به بنده خدمت کردند. خداقوت می‌گویم به ایجنت محترم شعبه که دو دوره ایستادگی کردند، دو دوره بسیار حساس در دوران کرونا، من آموزش‌های بسیاری از آقا شارود گرفتم. کاری که جناب مهندس در کنگره ۶۰ برای انسان‌های دردمند انجام می‌دهد بسیار با ارزش است و وظیفه ماست که این زنجیره را قطع نکنیم و امیدوارم که بتوانیم این زنجیره را ادامه‌دار کنیم تا افراد دیگری در سالهای بعد بتوانند از کنگره و خدمت در کنگره بهرمند شوند. ممنونم که به صحبت های من گوش دادید. 

خلاصه سخنان مرزبان، مسافر اکبر:

سلام دوستان اکبر هستم یک مسافر، من هم به نوبه خودم این هفته عزیز را به جناب آقای مهندس و خانواده محترمشان، به ایجنت‌های محترم کنگره ۶۰ و به ویژه آقا شارود، ایجنت محترم شعبه و مرزبان‌های عزیز تبریک می‌گویم. خیلی خوشحالم که در انتخابات مرزبانی شرکت کردم تا به بزرگی و عظمت کار آنها پی‌ببرم. نمی‌خواهم بگویم خیلی کار سختی است که مثلاً من قبول کردم، بزرگی کار این عزیزان به چشمم آمد و خوشحالم از اینکه دیدم آنقدر باز شده که بتوانم ببینم دیگران چه زحمتی برای من کشیدند و خوشحالم از اینکه جایی دارم آموزش می‌بینم که طبق گفته آقای مهندس، کارخانه انسان سازی است. اگر من در مسیر انسان بودن حرکت کنم، یعنی دارم در مسیر خدا شناسی هم حرکت می‌کنم؛ اگر انسان باشم، در مسیر خداشناسی هم هستم.

خوشحالم که در این مسیر هستم؛ چون به بزرگی کار دوستان پی‌می‌برم. من دست تک‌تک کمک راهنماها را می‌بوسم؛ کاری هم به سن و سال ندارم. من از کمک راهنمای خودم علی آقا هنگامی که در خدمت ایشان بودم خیلی چیزها یاد گرفتم، من از همه آنها تشکر می‌کنم؛ از این که پذیرای من بودند؛ از آقا شارود ایجنت محترم شعبه، از مرزبان‌هایی که کم و کاستی اگر از من بود، جور من را می‌کشیدند، از همه تشکر می‌کنم. انشالله که بتوانم مابقی خدمتم را اینجا آموزش بگیرم و در خدمت دوستان باشم. از اینکه به من توجه کردید سپاسگزارم.

خلاصه سخنان مرزبان، مسافر حسین:

سلام دوستان حسین هستم یک مسافر، من هم هفته ایجنت و مرزبان را تبریک می‌گویم خدمت ایجنت محترم آقا شارود و مرزبان‌های گرامی، خداوند را شاکر هستم که اذن ورود به کنگره را به من داد تا بتوانم بیایم و در این مکان درمان شوم و امروز خدمتگزار شعبه دانیال اهواز باشم. همینطور شکرگزار آقای مهندس هستم که در کنگره اجازه مرزبانی را به من داده است و امیدوارم که همه دوستان بتوانند این جایگاه را تجربه کنند و به آرامش و حال خوب برسند. ممنون که به حرفهای من گوش دادید.

خلاصه سخنان مرزبان، مسافر مجید:

سلام دوستان مجید هستم یک مسافر، خیلی خوشحالم که در جمع عزیزان حضور دارم، از آقا شارود تشکر می‌کنم که به من وقت  مشارکت دادند، تشکر می‌کنم از بنیان کنگره ۶۰ که این فرصت را در اختیار همه ما قرار دادند که بتوانیم در یک جای امن دور هم جمع شویم و درد دل همدیگر را بشنویم و مرهمی برای این دردها پیدا کنیم و انشاالله بتوانیم آنها را اصلاح کنیم و خودمان را وفق بدهیم با روزگاری که این همه سختی در آن هست تا بتوانیم زندگی خوبی را برای خودمان و اطرافیانمان فراهم کنیم.

من این هفته را به ایجنت شعبه تبریک می‌گویم؛ برایش آرزوی سلامتی می‌کنم ؛ چونکه من در جوار آقا شارود عزیز خیلی چیزها یاد گرفتم؛ چیزهایی که در طول این چند سال عمری که از خداوند گرفتم، نتوانستم کسب کنم. جایگاه مرزبانی یک جایگاه بسیار لذت بخش است که من توانستم از آن استفاده کنم. من با نگاه کردن به چهره تک‌تک عزیزان، یک لذت خاصی می‌برم، مخصوصاً از دیدن تازه واردین و با دیدن سفر دومی‌ها انرژی خاص‌تری می‌گیرم. خیلی خوشحالم و حس خوبی دارد این که مرزبان باشم و بتوانم خدمت کنم. این خدمت هست که به من آموزش می‌دهد چگونه زندگی کنم و چگونه خودم را آماده خیلی از مشکلات و خیلی از کارهایی که ممکن است پیش بیاید بکنم. در جایگاه مرزبانی انسان آموزش‌هایی که می‌گیرد را اجرا می‌کند.

بچه‌هایی که انشاالله می‌خواهند دوره بعد مرزبان شوند، در فکر این باشند که بهترین حال و بهترین آموزش‌ها را آدم می‌تواند در این سطح به خودش اضافه کند که در راستای زندگی کردن در جامعه است. من خیلی خوشحالم که در خدمت سفر اولی‌ها هستم و با افتخار می‌گویم که شما عزیزان دل ما هستید و جایگاه و پای شما روی چشم ما است؛ این باعث افتخار من است که بتوانم کوچکترین خدمتی در راستای قامت برافراشتن افرادی کنم که به کنگره می‌آیند و می‌خواهند درمان شوند.

از خداوند برای همه شما عزیزان نیرویی عظیم می‌خواهم که همه بتوانند در صراط مستقیم وارد شوند و بتوانند روزگار خوبی را برای خودشان و خانواده‌شان رقم بزنند و برای افرادی که به آنها در آینده احتیاج دارند، خدمتگزاران خوبی باشند. افتخار می‌کنم که در این جایگاه هستم و مجددا تشکر می‌کنم از جناب مهندس و خانواده محترمشان، تبریک می‌گویم به تمام مرزبان‌ها و ایجنت‌های سراسر ایران. ممنونم که به صحبت‌های من گوش دادید.

خلاصه سخنان مرزبان، مسافر نوید:

سلام دوستان نوید هستم یک مسافر، خدا را شاکرم از اینکه توفیق خدمت در جایگاه مرزبانی را به من داد و این هفته را از طرف خودم به جناب آقای مهندس و خانواده محترمشان تبریک می‌گویم و انشالله همیشه سلامت و تندرست باشند.   از آقای بیات و آقا فرشید ایجنت‌های دوره‌ های قبل تشکر و قدردانی می‌کنم که اگر این افراد نبودند، الان شعبه دانیال اهواز وجود نداشت. به آقا شارود، ایجنت محترم شعبه، تبریک می‌گویم که همیشه مثل یک پدر و بزرگتر با راهکارهای خوبشان به من نوید قوت قلب دادند. من این هفته را به مرزبان‌های دوره‌های قبلی تبریک می‌گویم.

مرزبانی خدمتی است که واقعاً باید برایش وقت گذاشت. یک مرزبان باید برای خدمت کردن وقت بگذارد و به آن پیمانی که بسته عمل کرده و  باید فکرش را بکند وقتی یک نفر به او رای می‌دهد، یعنی در برابر آن رای مسئول است و باید به آن احترام بگذارد.  انشاالله با یاری همدیگر، شعبه بهتری را تحویل مرزبانان دوره بعد می‌دهیم و برای همه مرزبان‌ها آرزوی موفقیت می‌کنم. از اینکه به  سخنان  من گوش کردید تشکر می‌کنم.

در ادامه جلسه، مراسم تقدیر و تشکر اعضای شعبه دانیال اهواز از ایجنت محترم شعبه و مرزبانان، با شور فراوان و حضور حداکثری برگزار گردید. شما را به دیدن گوشه‌هایی از این مراسم پرشکوه دعوت می‌کنم:

خدمتگزاران جلسه: 

راهنمایی و مشاوره تازه واردین:

 

تایپ مطالب: مسافران گروه سایت شعبه دانیال اهواز

عکاس: مسافر فرامرز، لژیون 2 دانیال اهواز – مسافر امیر حسین، لژیون 5 دانیال اهواز

ویرایش و ارسال گزارش: مسافر محرم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .