English Version
English

شاید کسی باور نمی‌کرد کنگره 60 بتواند با خود تریاک، اعتیاد را درمان کند!

شاید کسی باور نمی‌کرد کنگره 60 بتواند با خود تریاک، اعتیاد را درمان کند!

هشتمین جلسه از دوره هشتم کارگاه‌های آموزشی خصوصی خانم‌های مسافر، شعبه میخک مشهد، با استادی مسافر نوشین، نگهبانی مسافر لیلی و دبیری مسافر فاطمه، با دستور جلسه "هفته ایجنت و مرزبان" در تاریخ ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ رأس ساعت ۱۵ آغاز بکار نمود.

https://up.c60.ir/repository/3098/WhatsApp%20Image%202021-09-17%20at%2014.10.37.jpeg

سخنان استاد:

سلام دوستان نوشین هستم یک مسافر. خداوند را شاکرم که دوباره در این جایگاه قرار گرفته‌ام. هفته ایجنت و مرزبان را خدمت ایجنت محترم شعبه میخک آقا محمد، تبریک می‌گویم، انشاالله بتوانیم قدردان زحمات ایشان و مرزبانان محترم باشیم.

در ابتدا کمی در مورد سیستم کنگره صحبت می‌کنم، زمانی که این سیستم شکل گرفت، نواقصی داشت و مشکلاتی سر راه جناب مهندس بود. شاید کسی باور نمی‌کرد کنگره 60 بتواند با خود تریاک، اعتیاد را درمان کند! اما آقای مهندس  حرکت کردند، و با همان حرکت، راه نمایان شد.

 در طول این ۲۴ سال فعالیت‌ کنگره ۶۰، قوانین زیادی ایجاد شدند و به‌تدریج شکل گرفتند؛ مانند ایجاد جایگاه‌ها. جناب مهندس همیشه در صحبت‌هایشان اشاره می‌کنند که برای اداره شعب مختلف، مشکلات زیادی داشتیم و حتماً باید یک نفر به آن‌ها رسیدگی می‌کرد، این‌گونه  بود که جایگاه ایجنت ایجاد شد، تا شعبه را هدایت کند. هر برنامه یا جشنی در شعبه برگزار شود، با صلاح‌دید ایجنت است.

https://up.c60.ir/repository/3098/WhatsApp%20Image%202021-09-17%20at%2014.11.40.jpeg

یکی دیگر از این جایگاه‌ها، مرزبانی است. مرزبانی یکی از خدمت‌های سخت و درعین‌حال لذت‌بخش در کنگره است. خدمت شیرینی که سختی‌هایش خسته‌کننده نیست. ازجمله وظایف مرزبانان، حفظ حرمت‌های کنگره می‌باشد، باید از هر لحاظ حواسشان به برنامه‌ها، جلسات و اعضا کنگره باشد، و کمیت و کیفیت شعبه را در نظر بگیرند.

آقای مهندس همان روشDST  را در برنامه‌ها، جایگاه‌ها و قوانین کنگره اجرا کرده‌اند. این برنامه‌ها در ۲۴ سال گذشته آهسته‌آهسته کامل شدند و به  روش کنونی که می‌بینید شکل گرفتند.

در رأس سیستم کنگره 60، آقای مهندس هستند، سپس ۱۴ دیده‌بان داریم که هرکدام وظایف خاصی بر عهده دارند، بر تمام شعبات نظارت دارند و کار خود را با کیفیت بالایی انجام می‌دهند.

https://up.c60.ir/repository/3098/WhatsApp%20Image%202021-09-17%20at%2014.10.38.jpeg

 شاید متوجه نباشیم چه زحمات و کارهایی صورت می‌گیرد تا ما به‌راحتی در کارگاه‌ها حاضر شویم و آموزش بگیریم. پیام آقای مهندس در خصوص هفته ایجنت و مرزبان این بود؛ "همه برای یک نفر و یک نفر برای همه"، یعنی  این سیستم در تلاش است تا وقتی یک نفر از این در وارد می‌شود، او را به حال خوش برساند. از آقای مهندس و تمام خدمتگزارانی که در شعبه خدمت می‌کنند، کمال تشکر را دارم.

 اما در مورد مرزبانی؛ اوایل شروع به کار شعبه میخک، تنها یک لژیون داشتیم، و تمام کارها بر دوش آقا محمد و تعداد اندکی سفر دومی بود. تا اینکه رابطین عزیزمان از تهران تشریف آوردند، وظایف تقسیم شد و مرزبانان انتخاب شدند. من وقتی وارد این خدمت شدم، متوجه شدم چقدر کار سختی است؛ ثبت‌نام تازه‌واردین، نشریات، برگزاری جلسات و ...

از آقا محمد ایجنت شعبه بسیار  تشکر می‌کنم، ایشان برای بهبود عملکرد شعبه وقت و انرژی زیادی صرف می‌کنند، بسیار خوش‌اخلاق هستند و در کارشان حرفه‌ای عمل می‌کنند، انشاالله برقرار باشند و ما بتوانیم از حضور ایشان بهره ببریم.

خاطره‌ای که از آقا محمد در ذهن دارم؛ سال اول که در بخش OT خدمت گرفته بودم، ایشان برای مشکلی که پیش آمده بود، برای اولین بار با من تماس گرفتند. من که روی مبل نشسته بودم، سریع از جای خود پریدم، همسرم و فرزندانم با تعجب پرسیدند؛ چه اتفاقی افتاده است؟! گفتم؛ آقای اختری راهنمای من هستند! هرزمان ایشان به دلیل انجام کاری با من تماس بگیرند، ایستاده جواب تلفن را می‌دهم، زیرا احترام بسیاری برای ایشان قائل هستم.

https://up.c60.ir/repository/3098/WhatsApp%20Image%202021-09-17%20at%2013.59.45.jpeg

در ادامه، با حضور اعضای شعبه، جشن هفته ایجنت و مرزبان به شکل باشکوهی برگزار شد، و با اهداء لوح تقدیر و پاکت، از ایجنت و مرزبانان محترم شعبه تقدیر و تشکر به عمل آمد.

از طرف تیم وبلاگ نویسی خدمت این عزیزان تبریک و خدا قوت عرض می‌کنیم.

تایپ: مسافر زری مرزبان- شعبه میخک

ویرایش: مسافر مهسا کمک راهنما- شعبه میخک

بازبینی: مسافر خاطره

ارسال: مسافر مهرانا

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .