English Version
English

دستور جلسه این هفته: نقش آموزش و خدمت در رهایی و تجریه من

دستور جلسه این هفته:  نقش آموزش و خدمت در رهایی و تجریه من

همان‌گونه که می‌دانیم، در مقالات علمی کنگره 60، از جمله صورت مسئله اعتیاد؛ اعتیاد، درمان، راهکارهای مناسب و دیگر مقالات و نوشتارها، به‌طور کامل، بیماری اعتیاد، تعریف و تشریح شده است. بر اساس این تعریف، بیماری اعتیاد در سه بخش اصلی شهر وجودی انسان، یعنی جسم، روان و جهان‌بینی، تخریب ایجاد نموده و آن‌ها را از وضعیت تعادل خارج می‌نماید. در قسمت جسم، از تعادل خارج شدن سیستم ایکس و در قسمت روان، از تعادل خارج شدن صور پنهان و در قسمت جهان‌بینی، از تعادل خارج شدن دیدگاه، نگرش و اندیشه.

برای اصلاح ساختارهای فوق، کنگره 60 پروتکل DST که کامل‌ترین و پیشرفته‌ترین متد درمان اعتیاد در جهان به شمار می‌رود و قادر است مصرف کننده مواد مخدر و سنگین‌ترین اعتیادهای موجود را به درمان کامل و قطعی برساند را، تدوین و ارائه نموده است.

پروتکل dst، در عمل و در بوته آزمایش، کاملاً موفق بوده و تا کنون بیش از 10 هزار نفر از مصرف کنندگان انواع مواد مخدر توانسته‌اند با استفاده از این متد، اعتیاد خود را برای همیشه درمان کنند.

نکته مهم که در دستور جلسه این هفته، مورد توجه و بررسی قرار می‌گیرد، این است که اجرای این پروتکل، منوط به آموزش‌هایی است که کنگره 60 برای استفاده کنندگان از این متد، در نظر گرفته است  و بدون استفاده و بهره گیری از این آموزش‌ها، اجرا و پیاده کردن این پروتکل، تقریباً امری محال است.

عملیات تیپرینگ که هدف و بار اصلی آن، راه اندازی سیستم ایکس می‌باشد، بدون آموزش‌های خاص خود که از طریق راهنما و لژیون ارائه می‌شود، انجام شدنی نیست. در قسمت جهان‌بینی که هدف  آن، به تعادل رسیدن دیدگاه‌ها و نگرش فرد نسبت به خویش و جهان درون خویش و جهان پیرامون و هستی می‌باشد، بدون بهره گیری از مقوله آموزش، غیرممکن است. در قسمت روان، هر چند کنگره 60 معتقد است که تعادل آن وابسته به تعادل جسم و جهان‌بینی است و با تعادل رسیدن جسم و جهان‌بینی، روان نیز به‌موازات آن‌ها به تعادل می‌رسد، اما در این قسمت نیز، درمان گروهی community، نقش بسیار ویژه‌ای دارد و با استفاده از انرژی جمع و هماهنگ شدن با جمع و آموزش روابط عمومی و دیپلماسی، فرد در بهترین شرایط تعادل روانی قرار می‌گیرد.

نکته‌ای که نگهبان کنگره 60 در جلسه روز چهارشنبه 3/10/93 به آن اشاره نمودند، مثلث آموزش می‌باشد. مثلث آموزش دارای سه ضلع شامل: مطالب آموزشی، آموزش دهنده و آموزش گیرنده می‌باشد. در واقع باید ببینیم در فرآیند آموزش، چه مطالبی آموزش داده می‌شود و آیا آن مطالب منطبق با حقیقت هستند یا خیر؛ آیا درست هستند یا نه. مسئله بعدی این است که چه کسی می‌خواهد آموزش بدهد، آیا آموزش دهنده چیزی از مطلب می‌فهمد یا نه. اگر آموزش دهنده تسلط کافی نداشته باشد چگونه می‌خواهد آموزش بدهد؛ و در نهایت آیا آموزش گیرنده طلبه فراگیری و آموزش هست یا نه. به قول معروف مستمع صاحب سخن را بر سر ذوق آورد. اگر آموزش گیرنده نخواهد آموزش ببیند، همه چیزهایی که گفتیم اثر نخواهد داشت.

خوشبختانه در کنگره 60، مثلت آموزش کاملاً منطبق با حقیقت اعتیاد و مواد مخدر می‌باشد و ما این مسئله را از خروجی‌ها و یا افراد درمان شده به‌راحتی می‌توانیم تشخیص بدهیم. اگر مثلث آموزشی در کنگره 60 درست نبود مطمئن باشیم که نمی‌توانستیم به دستاوردهای کنونی برسیم.

کنگره 60 برای آموزش‌های خود، سطوح متفاوت و بسترهای گوناگونی را به وجود آورده است که افراد، در موقعیت‌های متفاوت می‌توانند به فراخور وضعیت خود، از آن‌ها استفاده نمایند.

در هر یک از نمایندگی‌های کنگره 60، در حالت استاندارد، در هفته دو کارگاه آموزشی خصوصی، ویژه آقایان مسافر، یک کارگاه آموزشی عمومی و یک کارگاه آموزشی خصوصی، ویژه گروه خانواده یا همسفران خانم در نظر گرفته شده است.

کارگاه‌های آموزشی، یکی از مهم‌ترین ارکان ارائه آموزش‌های کنگره 60 به شمار می‌روند. کسانی که برای درمان اعتیاد خود، به کنگره 60 مراجعه می‌نمایند و به نمایندگی‌های کنگره، دسترسی دارند، بایستی در این کارگاه‌ها شرکت نمایند و آموزش‌های ارائه شده را دریافت نمایند. در کارگاه‌های آموزشی گروه خانواده نیز، آموزش‌های خاص این حوزه در جهت کمک و هماهنگی خانواده با عضو مسافر خود و برقراری صلح و آرامش در خانواده ارائه می‌شود.

بعد از کارگاه‌های آموزشی، یکی دیگر از پایگاه‌های مهم آموزشی، لژیون‌ها هستند. در هر یک از جلسات کنگره 60، بعد از اتمام کارگاه آموزشی، راهنمایان به‌اتفاق شاگردان خود، حلقه‌ای را به وجود می‌آورند که به آن لژیون گفته می‌شود. لژیون، مکان، فضا و ساعتی است که راهنما آموزش‌های کنگره 60 را در فضایی صمیمی‌تر، خصوصی‌تر و تفصیل‌تر به شاگردان خود ارائه می‌نماید و شاگردان نیز دروس خود و آموزش‌های گذرانده شده را به راهنمای خود پس می‌دهند.

در بخش مکتوبات آموزشی، کتاب عبور از منطقه 60 درجه زیر صفر، مهم‌ترین منبع مکتوبات آموزشی و مادر متون و نوشتارهای کنگره 60 می‌باشد که به چاپ شانزدهم خود رسیده است؛ در کنار این کتاب، مقالات علمی، شامل: صورت مسئله اعتیاد؛ اعتیاد، درمان، راهکارهای مناسب؛ سم زدایی یا سم نزدایی؛ روش‌های ترک و آنچه خانواده‌ها باید بدانند؛ و همچنین جزوات جهان‌بینی 1 و 2 و 14 وادی کنگره 60  به مخاطبان ارائه می‌شود. منابع آموزشی دیگر نیز مانند جزوه راهنما و راهنمایی و پروتکل DST نیز در بخش آموزش کمک راهنمایان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در قسمت آموزش‌های سمعی بصری نیز، ارائه تمامی موضوعات و سرفصل‌های آموزشی کنگره 60، دستور جلسات هفتگی، وادی‌ها، جهان‌بینی و کتاب عبور از منطقه 60 درجه زیر صفر، در قالب سی دی به افراد خواهان رهایی از اعتیاد و همسفران، ارائه می‌شود.

گوش کردن به سی دی‌ها به‌قدری مهم است که هر شخصی در کنگره 60 در هر جایگاهی که باشد، اگر از سی دی‌ها استفاده نکند از قافله علم و دانش کنگره 60 عقب می‌ماند. وصل بودن به سی دی‌ها و استفاده منظم از سی دی‌های جدید، یکی از مهم‌ترین پایه‌های آموزشی کنگره 60 می‌باشد.

 با نگاهی اجمالی به مجموعه آموزش‌های ارائه شده توسط کنگره 60، برای درمان اعتیاد  تا اندازه‌ای پی به عظمت و حساسیت بیماری اعتیاد می‌بریم.  درمی یابیم که بیماری اعتیاد، متفاوت با سایر بیماری‌هاست. در پشت صور آشکار این بیماری، چهره مخوف و قدرتمند شیطان و نیروی منفی استتار شده است که قوی‌ترین نیروها را به مبارزه می‌طلبد. برای رویارویی با چنین بیماری که تمامی ابعاد شهر وجودی انسان را در سیطره خود در می‌آورد  و در پس آن قدرت شیطان نهفته است، آیا می‌توان بدون آموزش، حتی یک گام کوچک برداشت؟

مجموعه آموزش‌های کنگره 60 به فرد خواهان رهایی از اعتیاد که با شروع حرکت، مسافر نامیده می‌شود، کمک می‌نماید که در قالب پارامتر زمان (حداقل 10 ماه) به‌آرامی و با حرکتی بسیار حساب شده و سنجیده، ساختارهای شهر وجودی خود را به تعادل برساند و بر نیروی منفی فائق آید  و خود را از چنگال‌های این نیرو آزاد نماید تا جایی که دیگر کوچک‌ترین پیوند و بندی، بین او و آن نیرو وجود نداشته باشد و آنجاست که می‌توان از واژه رهایی و آزادی و درمان قطعی اعتیاد استفاده نمود.

رسیدن به‌جایی که دیگر برگشت و عقب گردی در کار نخواهد بود. اعضای کنگره 60، پس از گذراندن آموزش‌های در نظر گرفته شده، به افرادی سالم و صالح تبدیل می‌شوند که می‌توانند به زیبایی هر چه تمام‌تر، در کنار انسان‌های دیگر و در جامعه زندگی کنند و بدرخشند. در این درخشش، دیگر اثری از کبودی‌ها و تاریکی‌های زمان اعتیاد وجود ندارد. آن‌ها در تعادل کامل به‌جایی می‌رسند که مصاحبت با آن‌ها، یعنی آموزش برای دیگران، یعنی درک مفهوم تعادل، ادب، سالم بودن و صالح بودن.

بدون بهره گیری از آموزش‌های کنگره 60 و بدون تغییرات همه جانبه و در نهایت، تبدیل و ترخیص و بدون دگرگونی اساسی در تفکرات و اندیشه و بدون برخورداری از جسمی سالم در پرتو راه اندازی کامل سیستم ایکس و حضور منظم در برنامه‌های ورزشی، رسیدن به درمان قطعی اعتیاد، معنا و مفهومی ندارد

مثلث آموزشی در کنگره 60، در نوع خود بی‌نظیر و از نقطه نظر کمی و کیفی شاید بزرگ‌ترین در نوع خود باشد.

موضوع دیگر که در دستور جلسه این هفته لحاظ شده است، مسئله بسیار مهم خدمت می‌باشد. خدمت در کنگره 60، یعنی بازپرداخت بدهی، بازیگر بودن، یعنی حل شدن در جمع و بهره گیری کامل از انرژی جمع. خدمت یعنی درک کامل بودن و عضو بودن و احساس سهیم بودن. خدمت یعنی قرار گرفتن در چرخه تکامل که فقط و فقط در جمع امکان پذیر است.

برای اعضای کنگره 60، واژه خدمت مترادف است با مفهوم لذت و عشق و رسیدن به حال خوب و خوش.

برای رسیدن به درمان قطعی اعتیاد، بیان شد که بدون آموزش، رسیدن به چنان مرحله‌ای امری محال به نظر می‌رسد و در اینجا باید بگوییم که بدون در نظر گرفتن مقوله خدمت نیز، رسیدن به آن مرحله، بسیار سخت جلوه می‌نماید. اصولاً برای فردی که آموزش‌های کنگره 60 را پشت سر می‌گذراند، بی‌توجه بودن به مسئله خدمت، ممکن نیست. خدمت، به‌نوعی به عمل آوردن آموزش‌هاست و پوشاندن جامع عمل به پندارهاست.

کسانی می‌توانند در کنگره 60 خدمت کنند که روحیه طلب کاری آن‌ها در زمان اعتیاد به روحیه بده کاری تبدیل شده است و برای بازپرداخت بدهی خود و جبران خراب کاری‌های گذشته، تلاش می‌کنند که مفید و سازنده باشند.

 کسانیکه به‌طور کامل در چرخه آموزش و خدمت قرار می‌گیرند  و مکمل خدمت را در کنار آموزش قرار می‌دهند، در بهترین وضعیت ممکن، پروسه درمان اعتیاد خود را با کم‌ترین اصطکاک و به هم ریختگی پشت سر می‌گذارند. امری که در تعریف آن گفته می‌شود، هم سخت و هم سهل است، سهل بودن آن، خاص این افراد است. کسانیکه در این چرخه قرار می‌گیرند، نه تنها سختی احساس نمی‌کنند، بلکه از انجام این مهم نهایت لذت را می‌برند.

 

با احترام، مسافر علی خدامی

93/10/3

 

منبع کنگره60

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .