English Version
English

پس انداز کردن به نیت خیر

پس انداز کردن به نیت خیر

سلام دوستان فرزانه هستم همسفر علیرضا

قبل از اینکه وارد کنگره بشوم و آموزش درست زندگی‌کردن را بگیرم هیچ‌وقت روی بحث مالی تمرکزی نداشتم و بی‌رویه خرج می‌کردم. دیدگاهم همیشه این بود که چطور وقتی پول زیادی ندارم باید پس‌انداز کنم؟ و فکر می‌کردم پس‌اندازکردن مختص افراد مرفه است.

وقتی روح و جانم را با آموزش‌های کنگره به‌تدریج جلا دادم و از صحبت‌های شیرین آقای مهندس بهره بردم، متوجه شدم اتفاقاً برخلاف تفکر عام، پس‌اندازکردن مختص افرادی است که درآمد زیادی ندارند و به قول ایشان اگر روزی قرص نانی به دست می‌آوریم حداقل نیمی از آن را باید ذخیره کنیم.

در لژیون مجازی راهنمای گران‌قدرم به نکتهٔ بسیار زیبا و ظریفی اشاره کردند که دوباره فکر مرا معطوف به خودش کرد. خانم صدیقهٔ نازنین فرمودند: بچه‌ها سعی داشته باشید همیشه پس‌انداز کنید اما هرگز نگویید این مبلغ را برای روزهای سخت، بیماری یا گرفتاری کنار می‌گذارم چون هرآنچه متصور شویم برایمان به وقوع می‌پیوندد، به‌جای آن همیشه بگویید برای شادی یا تهیهٔ هدیه‌ای و یا برای امور خیر مبلغی را کنار می‌گذارم و من که تابه‌حال مثل دیگران می‌گفتم این پول را برای روز مبادا و روزهای سخت کنار می‌گذارم طرز فکرم کامل تغییر کرد و حالا سعی می‌کنم طبق فرمایش خانم صدیقهٔ عزیزم عمل کنم و برای نیت‌های خیر پس‌انداز داشته باشم.

وقتی شنیدم راهنمای عزیزم با تلاش روی مبحث پس‌انداز که به گفتهٔ خودشان یکی از گره‌هایشان بوده و این موضوع را حل نمودند پیش خود گفتم ازآنجاکه ایشان در این زمینه موفق شده‌اند پس من هم که همهٔ رفتار و کردار ایشان را با تمام وجود قبول دارم می‌توانم پس‌انداز داشته باشم.

یکی از توصیه‌های جالب‌تری که ایشان در لژیون فرمودند این بود که پس‌اندازکردن فقط مختص به مسائل مالی نیست. پس‌انداز محبت، کارهای خیر، قدم‌های صواب و حتی لبخندی که به فرد اندوهگینی هدیه می‌کنیم می‌تواند پس‌انداز خیری برای دنیا و آخرتمان باشد و حتی فکرکردن به این موضوع بسیار برایم بی‌نظیر است.

در سی دی پس‌انداز جناب مهندس دربارهٔ قوت بخشیدن به نقاط اشتراک در ارتباطات ما صحبت می‌کنند که بسیار برایم آموزنده و دلنشین بود. در حقیقت یکی از گره‌های وجودی من را باز کرد، من که تا دیروز منشأ اختلافاتم با مسافرم بزرگ‌نمایی تفاوت‌هایمان بود، امروز یاد گرفتم که باید مشترکاتمان را بزرگ‌تر و پر قوت تر ببینم تا زندگی برایم شیرین و لذت‌بخش شود.

از وجود کنگره ۶۰، جناب مهندس دژاکام، خانوادهٔ محترمشان و راهنمایان دلسوز و کار بلدمان که بستر آموزش را برایمان فراهم کردند خدا را هزاران بار شاکرم و همواره سعی می‌کنم آموزش‌هایی را که زحمت کشیدند و به ما دادند با جان‌ودل کاربردی و عملی کنم.

سلام دوستان فرزانه هستم همسفر

دستور جلسهٔ روز سه‌شنبه لژیون پانزدهم سی دی پس‌انداز از جناب مهندس دژاکام بود و مثل تمام سی‌دی‌ها و آموزش‌های کنگره و صحبت‌های جناب مهندس برای من پر از درس و نکته بود.

فکر می‌کنم یکی از بزرگ‌ترین مشکلات و گره‌های زندگی من و مسافرم از شروع زندگی مشترکمان همین نداشتن پس‌انداز بود و باعث خیلی از بحث‌ها و نگرانی‌های ما در زندگی بود.

گره‌ای که با ورود به کنگره و صحبت‌ها و تأکیدهای آقای مهندس بر روی داشتن پس‌انداز بود خدا را شکر توانستیم تا حدی برای خودمان بازش کنیم. من همیشه فکر می‌کردم چون درآمد کمی داریم نباید پس‌انداز کنیم ولی با گوش‌دادن به صحبت‌های آقای مهندس متوجه شدم که اتفاقاً این موضوع دقیقاً برعکس است و کسی که درآمد کمی دارد برایش واجب است که همیشه یک پس اندازی برای خودش داشته باشد. وقتی پس اندازی داری انگار یک آرامش و انرژی ذخیره شده داری.

خدا را شکر با آموزش‌های کنگره من سعی می‌کنم که حتی شده مقدار کمی پول برای خودم پس‌انداز داشته باشم تا هم زندگی بهتری داشته باشیم و هم بتوانیم در حد توان به دیگران کمک کنیم.

برداشت دیگری که من از این سی دی داشتم این بود که هروقت اگر کاری را از کسی می‌خواهم یا اگر توقعی دارم خودم را یک‌لحظه جای طرف مقابل قرار دهم و ببینم آیا خودم می‌توانم آن کار را انجام دهم؟

و دقیقاً این هفته از دست یکی از دوستانم برای مسئله‌ای ناراحت بودم وقتی سی دی را گوش دادم انگار یک تلنگر برای من بود که خودم را جای دوستم قرار دهم و وقتی این کار را کردم توانستم او را ببخشم و شرایطش را درک کنم.

بسیار خوشحالم از حضورم در کنگره و وجود این آموزش‌های ناب، زیرا با گوش‌دادن به سی‌دی‌ها و آموزش‌های راهنمای عزیزم می‌توانم هر هفته نکته‌ای بر دانسته‌های قبلی خودم اضافه کنم.

به امید اینکه همهٔ ما بتوانیم درس‌ها و آموزش‌های ناب کنگره را در زندگی خود کاربردی کنیم.

 

سلام دوستان سولماز هستم همسفر

وقتی خانم صدیقه عزیز فرمودند روز سه‌شنبه سی دی پس‌انداز را کار می‌کنیم من اول یک‌بار سی دی را گوش کردم و برای بار دوم نوشتم و برای بار سوم در لژیون به مشارکت گذاشته شد و هر کس برداشت خودش را گفت و من از صحبت‌های هرکدام از عزیزان یک برداشت جدید داشتم.

به‌عنوان‌مثال از صحبت‌های یکی از عزیزان درس گرفتم که گفتند به‌تازگی صاحبخانه ما را جواب کرده بود و باید خانه را تخلیه می‌کردیم اما ازآنجایی‌که من پس‌انداز اندکی داشتم توانستم دوباره یک مقداری پول بدهم تا دوباره اجارهٔ خانه را تمدید کنیم.

یا از صحبت‌های عزیزان دیگر که فرمودند ما در کنگره یاد گرفتیم که به مسافرهایمان فرصت بدهیم تا بتوانند جبران کنند. از راهنمای عزیزم یاد گرفتم که بتوانم پس‌انداز طلا داشته باشم که هم برای خودمان مفید است و هم می‌تواند یک پس‌انداز برای آینده خودمان یا فرزندانمان باشد.

مطالب این سی دی برای من چندین بار تکرار شد و امیدوارم بتوانم آن را کاربردی کنم. امیدوارم این پس‌اندازکردن را به نحو احسن انجام بدهم تا معجزه و لذت آن را در زندگی‌ام ببینم و حس کنم.

توانایی همه اینها با آموزش و تمرین به دست می‌آید. همهٔ این آموزش‌های ناب در کنگره به‌صورت رایگان در اختیار ما قرار می‌گیرد این به ما بستگی دارد که چگونه از آنها بهره‌مند شویم.

سعی کنیم که این فرصت را از دست ندهیم؛ اگر دیر به ایستگاه برسید اتوبوس را نخواهید.

 

تهیه و تنظیم: همسفر فتانه

ویراستاری: همسفر لیلا

همسفران نمایندگی شادآباد

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .