English Version
English

رهایی انسان‌ها لذت‌بخش‌ترین لحظه زندگی من

رهایی انسان‌ها لذت‌بخش‌ترین لحظه زندگی من

کنگره 60 قسمت‌های مختلفی دارد که قسمت OT یکی از مهم‌ترین آن‌هاست. در گفتگوی امروز به سراغ مسئول محترم این قسمت، مسافر امید که یکی از دنورهای نمایندگی هم می‌باشند رفتیم و از شما دعوت می‌کنیم تا پایان این مصاحبه با ما باشید.

 

ازنظر شما کنگره ۶۰ چگونه مکانی است؟

اگر بخواهم به‌صورت عامیانه و ساده بگویم در این سه سالی که در کنگره هستم و مطالعاتی که قبل از آن داشتم و جهان‌بینی که خودم مدنظرم بود کنگره مانند مدینه فاضله‌ای است که همه انسان‌ها دوست دارند در این مکان باشند و به نظر من همان خاکی از بهشت است چون انسان‌هایی که در این مکان هستند در فکر دوری از ضد ارزش‌ها و نزدیکی به ارزش‌ها هستند. در کنگره کسی به گذشته یا آینده فکر نمی‌کند و در حال عبور و رفتن به‌سوی ارزش‌های بالایی است که یک انسان می‌تواند داشته باشد.

و این نظر من است که کنگره ۶۰ همان مدینه فاضله است که انسان‌ها سال‌ها و قرن‌ها به دنبال آن می‌گشتند.

شما یکی از دنورهای شعبه هستید. یک دنور چه پیامی می‌تواند برای دیگر اعضا داشته باشد؟

راجع به واژه مقدس و زیبای دنوری اگر بخواهم بگویم: دنور یعنی بخشنده و بخشنده بودن یکی از القاب بزرگ خداوند است یعنی اولین لقب خداوند که در تمام زبان‌ها و انسان‌ها است همین بخشنده بودن است و کسی هم که لقب دنوری به او داده می‌شود؛ یعنی به خداوند نزدیک شده و توانسته است مال و دارایی خود را وقف کند. چون این تمثیل قدیمی وجود دارد که می‌گویند فرد از جان خود می‌گذرد ولی از مال خود نمی‌گذرد. اما در کنگره این‌طور نیست. ما در کنگره تمرین می‌کنیم بخشنده باشیم و این تمرین به ما کمک می کند تا در زندگی شخصی به حال خوب برسیم.

 

خدمت کردن در زندگی شخصی شما چه تأثیری گذاشته است؟

خدمتی که ما در کنگره انجام می‌دهیم خدمت خالصانه است؛ چون نه برای کسب جایگاه است و نه مالی است، بلکه خدمت هم یک نوع بخشیدن است چون فرد خدمتگزار از وقت و انرژی خود می‌بخشد و شاید این وقت و انرژی در بیرون از کنگره برای او درآمدی داشته باشد اما این وقت و انرژی را با خدمت در کنگره می‌بخشد تا به آن حال خوب برسد.

 

کمی در مورد شربت OT توضیح بدهید:

شربت OT یا داروی OT همان اپیوم تینکچر است که (اپیوم) یعنی تریاک و (تینکچر) یعنی شربتآقای مهندس دژاکام این دارو را با سختی و مشقت‌های زیادی به‌عنوان داروی درمان اعتیاد به ثبت رساندند که یکی از افتخارات بشری محسوب می‌شود.

قبل از این دارو استفاده از خود تریاک به‌عنوان داروی درمان مشکلات زیادی داشت هم ازلحاظ اندازه و مقدار و طریقه مصرف و هم ازنظر نوع تریاک‌ها که در کیفیت درمان تأثیر زیادی می‌گذاشت ولی با به ثبت رسیدن شربت OT و قانونی شدن تمامی آن مشکلات حل شد و این خدمت بزرگی بود برای معتادانی که خواستار رهایی از دام اعتیاد بودند.

این دارو تمام قسمت‌ها و سیستم‌های بدن یک فرد مصرف‌کننده را فعال و بازسازی می‌کند تا بتوانند با ساختار شهر وجودی خود به آن درمان و رهایی برسند و به قول آقای مهندس درمان واقعی درمانی است که فرد مصرف‌کننده در انباری از مواد مصرفی باشد و هیچ وسوسه‌ای نداشته باشد، مثل همین مبصرهای کلینیک‌ها

 

شما مدتی است که مسئول قسمت OT شعبه هستید و قطعاً با فراز و نشیب و سختی‌های زیادی مواجه شدید، در آن مواقع چه حسی داشتید؟

من در حال حاضر یک سال و سه، چهار ماه است که مسئول OT هستم و همیشه خداوند را به جهت این توفیق و خدمت بزرگ شاکرم تا از این خدمت کلی لذت ببرم و آموزش بگیرم. همین‌طور که می‌دانید شروع مسئولیت من در OT با شروع بیماری کرونا هم‌زمان شد و این شرایط شعبه را به چالش کشید و در بیشتر ایام شعبه تعطیل بود و فقط خدمت‌گزاران OT که جا دارد از همین‌جا به همه آن‌ها خدا قوت و خسته نباشید بگویم، حضور داشتند و ازآنجایی‌که خدمت کردن در OT انرژی خاصی می‌خواهد و با تمام لذتش خدمت پرمسئولیتی است، در زمان کرونا مسئولیت ده برابر شد.

چون قسمت OT قلب کنگره است و اگر این قلب درست کار نکند بدن هم درست کار نمی‌کند، من در این مدت تمام سعی خودم را کردم و از بسیاری مسائل و امورات در زندگی خود گذشتم تا این قلب محکم و تپنده کار کند. روزهایی بود که از ساعت ۷ صبح به‌تنهایی به شعبه می‌آمدم و با یک نفر تا ۷ عصر مشغول نوشتن برگه‌ها و فالو آپ ها می‌شدیم و همیشه انرژی این خدمت در زندگی من جاری بود و خیروبرکت آن را احساس می‌کردم.

مدتی قبل پدرم را از دست دادم و در اواخر روزهای زندگی پدرم در شعبه در حال خدمت بودم درحالی‌که می‌توانستم در کنارش باشم اما همیشه خواستم خدمتم را به بهترین وجه ممکن و مسئولیتم را به‌درستی انجام دهم و از این بابت خیلی خوشحالم که حس و انرژی خوبی گرفتم و تا آخر سفر دوم این انرژی با من خواهد بود.

 

زیباترین حسی که از کنگره گرفتید چه بوده است؟

ببینید هدف اصلی کنگره احیای یک انسان است که در قرآن هم گفته شده که نجات یک انسان نجات بشریت است و زمانی که یک نفر با آن حال خراب وزندگی آشفته‌ای که برای خود و خانواده‌اش فراهم کرده بود، به درمان می‌رسد، این لذت‌بخش‌ترین لحظه زندگی من و آن حس زیبایی است که از کنگره می‌توانم بگیرم. همان‌طور که میدانید هدف ما ترک کردن نیست بلکه ما دنبال درمان شدن هستیم و با درمان فرد یک خانواده به درمان می‌رسند و راه درست زندگی کردن را یاد می‌گیرند و به مسیر صراط مستقیم هدایت می‌شوند و چه حسی بالاتر از این حس زیبا که شما هم در درمان شدنش سهیم هستید.

 

چه پیامی برای سفر اولی‌ها که شربت OT استفاده می‌کنند دارید؟

پیام من برای سفر اولی‌ها این است که درمان با شربت OT یک مثلث دارد که اضلاع این مثلث، داروی مناسب، زمان مناسب و اندازه مناسب است.

ما باید به این موضوع توجه داشته باشیم که این دارو برای خیلی مواد مصرفی است یعنی اعتیاد به شربت OT دارند پس طبق قوانین و اصول مصرفش این شربت شفابخش می‌شود و باید طبق آن مثلث استفاده شود. و پیام من به سفر اولی‌ها این است که این شربت را در زمان مناسب و اندازه مناسب و به دستور راهنما استفاده کنند تا به درمان قطعی برسند در غیر این صورت به درمان واقعی نخواهند رسید.

همیشه این موضوع را در جلسات تازه واردین میگویم که گیاه خشخاش یکی از بزرگ‌ترین موهبت‌های خداوند به انسان‌ها و کل بشریت است، چون این گیاه از ریشه‌اش تا برگ و گُلش خاصیت دارویی دارد و سالیانه هزاران نفر بر اساس مشتقات این گیاه درمان می‌شوند. بعضی از افراد از این گیاه سو استفاده کردند و آن را تبدیل به مواد مخدر کردند مثل ماده‌های دیگر مثل هروئین و شیشه که هرکدام داروی درمان بودند و خیلی از قرص‌ها که مصرف‌کننده‌ها مصرف می‌کنند، یک نوع داروی درمان است اما چون طریقه درست مصرف کردن آن را نمی‌دانیم به اعتیاد ختم می‌شود. پس شربت OT باید به‌اندازه مناسب و در ساعت مناسب و طبق پروتکل‌های کنگره استفاده شود تا فرد به درمان برسد.

 

به‌عنوان حرف آخر اگر صحبتی دارید بفرمائید:

خیلی متشکرم که این فرصت را به بنده دادید و خیلی خوشحالم که یک خدمت‌گزار در کنگره هستم و در قسمتی از خاک بهشت به انسان‌هایی خدمت می‌کنم که در حال عبور از ضد ارزش‌ها و تاریکی‌ها به سمت روشنایی‌ها هستند؛ و همیشه آرزویم این است تا زمانی که در این جهان و در حال سفر در این بعد زندگی هستم و در سفر سوم و در بعدهای بعدی هم یک خدمتگزار کنگره باشم و در این حلقه ماندگار باشم و بتوانم به سمت نور، به سمت خداوند حرکت کنم.

و با یک بیت شعر حرفهایم را به پایان می‌رسانم:

اسرار ازل را نه تو دانی و نه من 
وین حرف معما نه تو خوانی و نه من 
هست از پس پرده گفتگوی من و تو 
چون پرده درافتد نه تو مانی و نه من

 

مصاحبه: مسافر حسین 
تایپ: مسافر حسین 
ویرایش و تنظیم: مسافر مجتبی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .