English Version
English

فرماندهی درون و بیرون

فرماندهی درون و بیرون

فرمانبری یعنی؛ اطاعت کردن، تسلیم شدن و مطیع بودن

فرماندهی یعنی؛ تسلط داشتن، حکومت و پادشاهی

اصولاً همه ما انسانها با توجه به شرایط و موقعیتی که قرار داریم یا فرمانبر هستیم یا فرمانده از معانی این دو کلمه پیداست که هر انسانی ذاتاً دوست دارد که فرمانده باشد اما؛ برای رسیدن به فرماندهی بایستی قبل از هر چیزی بتوان یک فرمانبردار خوب بود. برای فرمانبردار بودن باید آموزش ببینیم و تابع قوانین باشیم و آنچه که تعیین می کند ما در موقعیتی که قرار داریم فرمانبر باشیم یا فرمانده، «اهمیت موضوع» است که از نظر من می توان در اینجا موضوع را به دو قسمت تقسیم بندی کرد:

۱-فرمانبری و فرماندهی بیرونی ۲-فرمانبری و فرماندهی درونی

مثلاً؛ موضوعی که تعیین می‌کند من در کنگره فرمانبر باشم یا فرمانده؛ همان «تفاوت جایگاه» است جایگاه من در کنگره به عنوان رهجو، تعیین‌کننده فرمانبر بودن من است و بایستی با ورود به کنگره از فرمان های راهنما، مرزبان، ایجنت، نگهبان فرمانبری کنم. گوش دادن به حرفهای راهنما، حرمت نگه داشتن، سی دی نوشتن، سر جلسه به موقع حضور داشتن، موضوعات فرمان در کنگره است که همان فرمانروایی و فرماندهی بیرونی را شامل می شود، لذا ممکن است در نگاه اول برداشت ما از این دستور جلسه ،حول محور مسائل بیرونی و زندگی روزمره می باشد اما؛ بار اصلی موضوع، درونی است. در هر لحظه از زندگی ما یک سری فرمان‌هایی وجود دارد اما فرمانی که ما را به آرامش واقعی می‌رساند فرمانی نیست جز، فرمان الهی.

در کلام الله شریف آمده است؛ «الله نور سماوات و الارض» خدا روشن‌کننده آسمانها و زمین است. نور در هستی فرمان می دهد و به عبارتی روشنگر راه و هدایتگر هر انسانی است. فرمان های الهی در قالب امر و نهی، امر به ارزشها و نهی از ضد ارزشها خطاب به انسان است که باید از آنها اطاعت نمود تا به صلح و آرامش رسید، پس وقتی یک انسان به دانایی موثر رسیده باشد و فرمان عقل را تشخیص دهد در مسیر ارزش ها قرار می گیرد و می تواند شهر وجودی خویش را در جهت مثبت فرماندهی کند اما هنگامی که از مسیر ارزش ها دور می‌شود، همانند مصرف کنندگان که با مصرف مواد از هر دسته و هر خانواده ای که باشد، از حالت طبیعی خودشان خارج می شوند طبیعتاً دیگر قادر به فرماندهی شهر وجودی خویش نیستند و در واقع مواد مخدر، فرماندهی شهر وجودی آنها را به دست می گیرد بنابراین فرامین الهی روی آنها تاثیری نخواهد داشت و فرماندهی شهر وجودی (درونی) خودشان را به نیروهای منفی و شیطانی می سپارند.

امید است که بتوان در این مکان مقدس با آموزش‌های لازم در مسیر الهی باشیم تا بتوانیم با دانایی هر چه بیشتر به فرماندهی عقل برسیم.

 

با سپاس کمک راهنما همسفر سمیه

ارسال و ویراستیار:همسفر زهرا لژیون نهم

همسفران نمایندگی دهخدا

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .