English Version
English

خوردن دارو و جلسه آمدن کفایت نمی‌کند، بایدجهان‌بینی هم رشد کند

خوردن دارو و جلسه آمدن کفایت نمی‌کند، بایدجهان‌بینی هم رشد کند

جلسه سیزدهم از دور نهم کارگاه‌های آموزشی کنگره ۶۰؛ ویژه مسافران نمایندگی ساوه، با استادی کمک راهنما مسافر پرویز، نگهبانی مسافر حمید و دبیری مسافر مهدی، با دستور جلسه «وادی پنجم و تأثیر آن بر روی من» سه‌شنبه بیست و نهم تیرماه ۱۴۰۰ ساعت ۱۷ برگزار شد.

 

سخنان استاد:

از نگهبان جلسه سپاسگزارم که این فرصت را در اختیار من قرار داد تا آموزش بگیرم و خدمت کنم. از دوستانی که نوشتارها را خواندند و از دبیر محترم که خلاصه عملکرد جلسه قبل را قرائت کردند تشکر می‌کنم. به راهنمای خوبم آقای علیرضایی و ایجنت محترم شعبه آقای فلاحی خدا قوت می‌گویم. دستور جلسه وادی پنجم و تأثیر آن روی من است. تیتر وادی پنجم می‌گوید: در جهان ما تفکر، قدرت مطلق حل نیست، بلکه توأم با رفتن و رسیدن آن‌ها کامل می‌کند.

 

بعد از ۴ وادی تفکر و امید، وادی پنجم، وادی حرکت است. هر حرکتی در دنیا یک بازتابی دارد. اگر حرکت ما مثبت باشد، بازتاب آن به‌طرف ما مثبت خواهد بود. اگر به دیگران احترام بگذاریم، دیگران به ما احترام خواهند گذاشت، اگر به محیط‌زیست احترام بگذاریم و از آن مراقبت کنیم، محیط‌زیست هم به ما بازتابی مثبت خواهد داد. جناب آقای مهندس در وادی پنجم می‌فرماید: حرکت ما باید حرکتی حساب‌شده و اصولی باشد؛ و در این مسیر باید ۷ آیتم را مدنظر قرار دهیم و از آن‌ها دوری‌ کنیم، مهم‌ترین این آیتم‌ها دوری از ضد ارزش‌ها است.

دروغ گفتن، غیبت کردن، قضاوت، تجسس در کار دیگران، دادن القاب ناشایست به اطرافیان و...همه‌ی این‌ها کارهای ناشایست و ضد ارزشی است و باید از آن‌ها دوری کنیم.

باید روی خودمان کار کنیم و در مسیر صراط مستقیم باشیم و گوش به‌فرمان راهنما بدهیم تا بتوانیم کار تصفیه، تزکیه و پالایش را به‌خوبی انجام دهیم و در ادامه بتوانیم با کردار نیک، گفتار نیک و رفتار نیک اطرافیان را به‌طرف خودمان جذب کنیم و به آرامش و آسایش برسیم. کسی که برای درمان به کنگره می‌آید، باید روی خودش کار کند تا فرهنگ اعتیادش نیز عوض شود، خوردن دارو و جلسه آمدن کفایت نمی‌کند باید بتواند جهان‌بینی خود را نیز رشد دهد و آن‌ها در زندگی کاربردی کند تا تغییر و تبدیل نیز انجام شود. در طول سال آقای مهندس ۵۲ سی دی برای آموزش مسافران و همسفران ارائه می‌دهند؛ که اگر بتوانیم از هر سی دی یک درس کوچک هم یاد بگیریم و آن را در زندگی خود کاربردی کنیم آن‌وقت است که می‌توانیم بگوییم در حال تغییر و رشد هستیم

کسانی که خوب سفر می‌کنند و کارهایشان را منظم انجام می‌دهند و گوش به‌فرمان راهنما هستند، در ادامه می‌توانند نقطه‌ی تحمل خود را نیز بالا ببرند؛ و با هر حرف کوچکی آشفته و پریشان نشوند که این آشفتگی و خشم می‌تواند ترس را نیز به وجود بیاورد و شخص را از داخل به هم بریزد. ما به کنگره می‌آییم تا آموزش بگیریم و خدمت کنیم و در کنار این آموزش‌ها بتوانیم از سختی‌ها و مشکلات زندگی عبور کنیم. مشکلاتی که خودمان برای خودمان به وجود آورده‌ایم. وعده خداوند دروغ نیست. خداوند می‌فرماید: بعد از هر مشکلی آسانی و بعد از هر تاریکی روشنایی است. درمان فوق ترک است و تعادل فوق درمان، باید به تعادل برسیم تا بتوانیم از مشکلات عبور کنیم، نه اینکه بخواهیم مشکلات را دور بزنیم.

 

نویسنده: مسافر حسین
عکاس: مسافر اسدالله
تنظیم سایت: مسافر محمد

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .