English Version
English

ساختار فکری باید به مرحله ظهور برسد

ساختار فکری باید به مرحله ظهور برسد

 لژیون مجازی ویلیام وایت همسفران پارک طالقانی با دستور جلسه  «وادی پنجم و تأثیر آن روی من» به استادی کمک راهنمای درمان نیکوتین گروه خانواده سارا ساعت 16 روز یکشنبه (27 تیرماه 1400) آغاز به کارکرد

 


خلاصه سخنان استاد:


ما از وادی اول تا وادی چهارم به تفکر خودمان یک بعد انسجام خاصی را دادیم و ما بر روی تفکر خودمان کار کردیم. در وادی چهارم تمام گریزگاه‌ها به روی ما بسته می‌شود، هیچ راه گریزی نیست و من باید تمام مسئولیتم را به بهترین شکل ممکن انجام بدهم.
من باید در هر جایگاهی که هستم چه در جایگاه مادر، همسر، مسافر و یا همسفر حتی خارج از کنگره مسئولیتی را که به من محول شده است را به بهترین شکل ممکن انجام بدهم.
در وادی پنجم آقای مهندس می‌فرمایند، که انسان با تفکر کردن ساختاری را درون ذهن خود می‌سازد اما نکته حائز اهمیت این است که این ساختار باید به مرحله ظهور برسد یعنی اجرا شود، اما نکته قابل‌توجه دیگر این است که من قبل از اینکه چیزی را در ذهن خود بسازم، باید تغییرات و یا تبدیلاتی را در درون خود ایجاد نمایم یعنی تزکیه و پالایش را انجام بدهم زیرا به واسطه آن ضد ارزش‌هایی که انجام داده‌ام، آن ترس ها و اضطراب‌ها یک پیوند نامیمونی در درون من متولد شده است لذا من بایستی به واسطه تزکیه و پالایش خودم را تغییر بدهم تا منش، گفتار و کردار من تغییر یابد تا بتوانم خواسته‌های معقول را در ذهن خود ایجاد و به مرحله اجرا دربیاورم.
ما در وادی پنجم پله‌های بسیار با ارزشی داریم که با وجود آن‌ها صعود خواهیم کرد؛ یکی از این پله‌ها بازگشت از ضد ارزش‌ها است و دیگری قناعت و دوری از قضاوت و تجسس و تسلیم و رضا و توکل است؛ بازگشت از ضد ارزش‌ها به معنی توبه است.
البته این بدان معنی نیست که راهی که ۱۸ سال در آن غوطه‌ور بودم را بتوانم به راحتی کنار بگذارم و خداوند هم مرا ببخشد، من زمانی از یک ضد ارزش مانند دروغ و یا غیبت می‌توانم بازگشت کنم که دردهای حین بازگشت را بچشم.
در این قسمت یاد سی ‌دی شمشیر در سنگ و قلب استاد امین افتادم، زمانی که پیوندهای نامیمون درون ما ایجاد شده‌اند آن‌ها مانند شمشیر در قلب ما هستند و برای جدا کردن این پیوندها باید سعی کنیم، در واقع از آن ضد ارزش دوری کنیم و در جای آن زخم میوه و پیوند خیلی مفید و ثمربخشی قرار می‌گیرد یعنی من آن دردِ بازگشت را حتماً بچشم تا تغییر پیدا کنم و بزرگ شوم و تبدیل بشوم.
مسئله بعدی قناعت است که خیلی برای من ارزشمند است، قناعت به این معنی نیست که من گدایی کنم، بلکه به این معنی است که از کمترین امکانات به بهترین شکل ممکن استفاده کرده و بهره‌مند شوم.
به قول جناب مهندس انسان‌هایی هستند که خانه کوچکی دارند اما کاخ‌نشین هستند و خیلی از انسان‌ها، مشکلات فراوانی دارند اما با آرامش و به درستی و زیبایی زندگی می‌کنند.

مشارکت اعضای لژیون ویلیام وایت گروه خانواده کنگره60


مسافر نیکوتین، سمانه از نمایندگی پاکدشت
در باب دستور جلسه وادی پنجم، چند آیتم در نظر گرفته شده است که من خودم از آیتم خودداری در سفر سیگارم و از آیتم پس‌انداز برای شرکت در لژیون سردار استفاده کردم، ایمان داشتم به درس‌های استادان و می‌دانستم اگر کاربردی کنم حتماً نتیجه خواهد داشت.


 

مسافر نیکوتین بهناز از نمایندگی لوئی پاستور
این وادی به اجرایی شدن تفکرات منطقی می‌رسد اگر خوب فکر کنم متوجه می‌شوم تا زمانی که نتوانم روی خودم کار کنم برای خانواده و اطرافیانم هم نمی‌توانم کاری کنم باید سه اصل مهم را رعایت و تمرین کنم، اندیشه نیک، گفتار نیک، کردار نیک.
 برای شروع این عمل بزرگ حرکت به طرف ارزش‌ها و سپس دوری از ضد ارزش‌ها قدم اول است. صرفه‌جویی و قناعت و پس‌انداز را کاربردی کنم، چون تنها چیزی که برای انسان می‌ماند، اندوخته‌های اندیشه آگاه اوست که کسب کرده است. صبر و بردباری را پیشه کنم و سپس به خدا توکل کنم و در مقابل اتفاقات و تقدیرات راضی و خشنود باشم.


 

مسافر نیکوتین، مهناز از نمایندگی ابن‌سینا
 در وادی پنجم نکات زیادی نهفته است یکی از این نکات مهم این است، من انسان احساس می‌کنم به دنیا آمده ام تا دنیا را تغییر دهم اما در واقع آمده‌ام تا خودم را تغییر دهم‌.
 برای رسیدن به آرامش باید پاک‌سازی و سازندگی را از خود آغاز کنم و از پندار نیک من به گفتار نیک من و سپس به کردار نیک من تبدیل خواهد شد. پس برای تغییر دنیا اول باید خودم و افکارم و نگاهم تغییر کند سپس می‌بینم که دنیا چقدر جای زیبایی شده است.


 

مسافر نیکوتین، ساغر از نمایندگی کاسپین قزوین
در رابطه با وادی پنجم، وقتی به واسطه مسافرم وارد کنگره شدم، خودم مصرف‌کننده نیکوتین بودم همیشه به مسافرم می‌گفتم شما چون پدر و بزرگ خانه هستید، اول شما باید به درمان برسید و پیشرفت کنید و از ایشان انتظارات زیادی داشتم. وقتی وادی سوم را گذراندم یاد گرفتم باید اول روی خودم کار کنم و از خودم شروع کنم. سپس به درمان خودم فکر کردم و الحمدالله با راهنمای عزیزم خانم جلالی توانستم پا در این سفر زیبا بگذارم.

 

مسافر نیکوتین، عذرا از نمایندگی اهواز
وادی‌ها نقش بسیار مهمی در شناخت خودِ من نسبت به خودم را  یادآوری می‌کنند ‌. وادی‌ها دایره‌هایی وسیعی هستند که از تفکر سالم شروع می‌شوند و در نهایت به محبت ختم‌ می‌شوند وادی پنجم می‌گوید؛ تفکر به تنهایی کافی نیست بلکه من با گرفتن آموزش و تکرار و تمرین به مقصد خواهم رسید و کامل می‌شوم. افکار و اندیشه‌های هر فردی تأثیر مستقیمی روی ذهن و روان آن شخص دارد اگر شخص آرام و متعادل باشد به دریای آرام تشبیه می‌شود ولی اگر ذهن او پریشان باشد و نامتعادل به دریای طوفانی تشبیه می‌شود، اعتیاد هم تفکر سالم را متوقف می‌کند و انسان از حالت تعادل خارج می‌شود، قدرت عقل برگرفته از قدرت الهی است و هرچقدر در صراط مستقیم باشیم به نیروهای الهی نزدیک تر هستیم، کافی است در صراط مستقیم باشیم و از کارهای کوچک شروع کنیم و با تکرار و تمرین ادامه بدهیم تا به مقصد برسیم.


 

مسافر نیکوتین، فتانه نمایندگی امین گلی اصفهان
 در چهار وادی قبل آموختیم که باید قبل از هر کار تفکر کنیم و سپس شروع به حرکت کنیم تا کار درست را انجام بدهیم و این وادی به ما می‌گوید فقط تفکر قدرت حل نیست، بلکه باید بتوانیم کار را پیش ببریم و باید حرکت کنیم تا به هدفمان برسیم.
 در این وادی پله تجسس و قضاوت و غیبت برای من بسیار کاربردی بود که قبل از کنگره این ضد ارزش را انجام می‌دادم ولی بعد سعی کردم که از این ضد ارزش‌ها دوری کنم.


مسافر نیکوتین، زهرا از نمایندگی میرداماد اصفهان
 در جهان ذهنی و فکری من هزاران فکر و ایده هست و باید در دنیای بیرون حرکتی هم انجام شود که در وادی پنجم به آن اشاره شده است.
در وادی‌های قبل با موضوع تفکر و ناامیدی و اینکه توانایی‌های خودم را برای درمان نیکوتین باور کنم و انتظار از دیگران نداشته باشم صحبت شده و چون بار درمان اعتیاد به قلیان و سیگار روی دوش خودم است و تنها کسی که باید این بار را حمل کند و درنهایت به زمین بگذارد فقط خود من هستم.
 اگر مسئولیت کارهای خودم را بر عهده بگیرم و طبق وادی پنجم حرکت کنم، خداوند به من کمک خواهد کرد و تفکر تنها حلال مشکلات نیست و برای رسیدن به نتیجه و حل مشکلات و یا درمان دخانیات خودمان باید شروع به حرکت کنیم تا به نتیجه برسیم.


مسافر نیکوتین، معصومه از نمایندگی عمان سامانی شهرکرد
ما در چهار وادی اول یاد گرفتیم که چگونه تفکر کنیم ولی وادی پنجم می‌گوید تفکر قدرت مطلق حل نیست، بلکه توأم با رفتن و رسیدن آن‌ را کامل می‌نماید، یعنی باید حرکت کنیم باید فکر را از قوه به فعل دربیاوریم که چند پله را در این وادی به ما گفته‌اند؛ برگشت از ضد ارزش‌ها، خودداری، قناعت، صبر و تجسس، قضاوت و غیبت و پله بعد پس‌انداز و در آخر توکل و رضا و تسلیم است که اگر این هفت پله را در زندگی اجرا کنیم به زندگی سالم و بی‌دغدغه‌ای خواهیم رسید.


 

مسافر نیکوتین، مریم از نمایندگی عمان سامانی شهرکرد
در وادی پنجم به صراحت می‌گوید باید حرکت کنیم و گرنه هیچ اتفاقی نمی‌افتد، تفکری که به عمل ختم نشود یک شاهی هم نمی‌ارزد.
خیلی‌ها اطلاعات زیادی دارند ولی نمی‌توانند آن را اجرایی کنند که در وادی پنجم می‌گوید بلد بودن موقعی ارزشمند است که آن‌ را کاربردی و استفاده کنیم. این حرکت تفکرات ما را از تصویرهای ذهنی به تصویرهای واقعی تبدیل می‌کند و ما را به هدفمان می‌رساند.
تا زمانی که حرکت نکنیم مسائل از حالت قوه به فعل درنمی‌آید و ما را به هیچ نتیجه‌ای نمی‌رساند.


 

مسافر نیکوتین، زهرا از نمایندگی شفای مشهد
چهار وادی اول در مورد تفکر بود که باید ابتدای هر کاری تفکر کنم و ناامید نباشم، خودم را باور کنم و مسئولیت اعمال خودم را بپذیرم.
در وادی پنجم به من می‌گوید تفکر تنها فایده ندارد، باید تلاش کنم و شروع به تزکیه نمایم و هفت پله را به من نشان می‌دهد که از ضد ارزش‌ها برگشت کنم و قبل از انجام کاری که مطمئن نیستم به نفع یا ضرر من است باید خودداری کنم، صبر داشته باشم و قناعت و پس‌انداز کنم و از تجسس و قضاوت و غیبت دوری کنم و به خداوند توکل کنم و راضی و تسلیم باشم. باید این هفت پله را کاربردی کنم تا به نتیجه برسم. وادی پنجم همیشه یک تذکر برای من دارد، مادامی که تفکر کنم کاری را از پیش نمی‌برم؛ باید حرکت کنم و از تلاش و کوشش دست برندارم و تفکرات مثبت ذهنی خودم را به مرحله‌ی اجرا دربیاورم تا به آرامش و آسایش برسم.


مسافر نیکوتین، فاطمه از نمایندگی شفا مشهد
 با تمرین کردن، تفکر را به اجرا بگذاریم و این سخت‌ترین راه است اما باید بتوانیم این عمل را به انجام برسانیم تنها با گفتن و حرف زدن کاری پیش نمی‌رود. ما باید یاد بگیریم که ساختار تفکرات ذهنی خودمان را به عملیاتی تبدیل کنیم برای این کار تمرین مداوم می‌خواهد تا از قوه به فعل دربیاید.
همه این‌ها زمان می‌خواهد و باید از طبیعت الگوبرداری کنیم، یاد بگیریم از ابتدایی‌ترین‌ها و اولین‌ها شروع کنیم . وقتی که می‌گوییم قناعت، منظور گدایی زندگی کردن نیست، باید اول از ضد ارزش‌ها دوری کنیم و این یک‌باره به انجام نمی‌رسد. صبر کردن یعنی پشت سر گذاشتن و یا طی کردن راه همراه با تلاش و کوشش لازم برای رسیدن به آن هدف و یا اهدافمان.
 با تجسس و قضاوت و غیبت نکردن نه حس خود را بد کنیم و نه حس‌های دیگران را و نه باعث گمراهی خود و دیگران شویم. قضاوت نه کار من و نه امثال من، فقط کار قاضی و یا دادستان هست؛ توکل از صمیم قلب داشتن و رضا و تسلیم شدن در برابر خداوند سخت‌ترین راه است به زبان آسان می‌آید و من با آموزش‌هایی که گرفته‌ام با تمرین مداوم و بالا بردن دانایی و آگاهی و تزکیه و پالایش به این روز خواهم رسید.
پس‌انداز را می‌توانم از خوردن یک نان هم تمرین کنم و یا انواع مواد را درست استفاده کنم از کم شروع به پس‌انداز کردن کنم تا بتوانم برای خود سرمایه‌ای درست کنم باید تصاویر ذهنی که ما را از راه راستی و درستی دور می‌کند را بتوانیم به درستی یک نه محکم بگوییم تا بتوانیم موفق بشویم.


 

مسافر نیکوتین، زهرا از نمایندگی حر
همان‌طور که در وادی پنجم پله‌هایی مطرح شده و فقط با عبور از آن می‌شود یک انسان تزکیه و پالایش شود، اولین پله برگشت از ضد ارزش‌ها است و هر کس با فکر کردن و حال بدی که دارد می‌تواند تشخیص دهد چه‌کاری ضد ارزش است.
به جز موردهایی که خرد جهانی هم آن را ضد ارزش می‌داند مواردی هم هست که با انجام آن حال انسان مطلوب نیست.
من قبل از ورودم به کنگره مصرف سیگار را اصلاً ضد ارزش نمی‌دانستم و به خاطر مشکلاتم بلکه یک تسکین هم تلقی می کردم؛ غافل از اینکه نه تنها به خودم بلکه به تمام هستی آسیب می‌رساندم.
موضوع بسیار مهمی که برایم رخ داد، من بعد از درمان بسیار حس خوبی پیدا کردم و محبت سالم و حقیقی من زیاد شد و به کلی احساساتم تغییر کرد.
بعد از درمانم متوجه شدم ضد ارزش چگونه پرده بر وجودم کشیده بود و تمام حقایق وجودیم را پنهان کرده بود.
به لطف آموزش‌های کنگره امروز در خیلی از پله‌های وادی پنجم در حرکت هستم و بسیار نتایج خوبی را برداشت کرده‌ام انشالله بتوانم در این سیستم درست و سالم خدمت کنم.


 

 مسافر نیکوتین، افسانه از نمایندگی امین گلی اصفهان
از وادی اول تا وادی چهارم فکر کردن و اندیشیدن بود، حال وارد وادی پنجم می‌شویم، اینجا باید دست به عمل بزنیم یعنی من افسانه با وارد شدنم به کنگره شروع به تغییراتی کنم، اول اینکه از خودم شروع کنم که هر چیزی یاد گرفتم اینجا پیاده کنم، از ضد ارزش‌ها دوری‌کنم، عیبت نکنم، دروغ نگویم، تهمت نزنم و ... دوم؛ پس‌انداز کنم به گفته آقای مهندس آدم پولدار نیازی به پس‌انداز ندارد ما که وضع مالی عالی نداریم باید پس‌انداز داشته باشیم اگر این وادی را در زندگی بتوانم به طور احسن پیاده کنم، می‌توانم زندگی خوبی داشته باشم.


 

مسافر نیکوتین، مرضیه از نمایندگی پرستار
زمانی که ما در ماشینی نشسته‌ایم و استارت زده‌ایم اما هیچ حرکت و کاری نمی‌کنیم به هیچ جا و مکانی نمی‌توانیم برویم و یا به آن مقصدی که در نظر داریم برسیم.
 باید استارت بزنیم و شروع به حرکت کنیم و با تفکر و خواست قلبی به مقصد که حال خوش و سلامتی است برسیم. در این وادی به من آموزش داده شد که در ابتدا از ضد ارزش‌ها دوری کنم زیرا این ضد ارزش‌ها روی افکار، کردار و رفتار من اثر می‌گذارد و اگر من می‌خواهم تغییر کنم باید آن‌ها را تغییر بدهم و به‌طرف ارزش‌ها حرکت کنم.

تایپ: مسافرین نیکوتین زهرا از نمایندگی فردوسی مشهد، سمانه از نمایندگی پاکدشت، سمیه از نمایندگی ابوریحان، زهرا از نمایندگی شفا مشهد‌


ویراستاری: مسافرین نیکوتین اکرم از نمایندگی ستارخان، مسافرین نیکوتین سمیه از نمایندگی ابوریحان


ارسال: مسافر نیکوتین سپیده از نمایندگی شادآباد‌

 

لژیون درمان نیکوتین گروه خانواده کنگره 60

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .