English Version
English

ساختارهاي فكري خود را به ساختارهاي اجرايي تبديل کنیم

ساختارهاي فكري خود را به ساختارهاي اجرايي تبديل کنیم

سیزدهمین جلسه از دور بیست و دوم کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره 60؛ نمایندگی وحید؛ ویژه مسافران با استادی مسافر بهمن، نگهبانی مسافر محمد و دبیری موقت مسافر مهرداد، با دستور جلسه " وادی پنجم و تأثیر آن روی من " سه‌شنبه 29 تیرماه سال 1400 ساعت 17 آغاز به کارکرد.

خلاصه سخنان استاد:

در ابتدا خداوند را شاکرم که بار دیگر توفیق حاصل شد در این جایگاه قرارگرفته‌ام تا خدمت کنم. دستور جلسه در مورد وادی پنجم است که می‌گوید: در جهان ما تفکر قدرت مطلق حل نیست؛ بلکه توأم با رفتن و رسیدن؛ آن را کامل می‌نماید. در کتاب 14 وادی؛ چهار وادی اول آن در رابطه با موضوع تفکر است و در وادی پنجم، باید تفکر یا اندیشه خودمان را به مرحله اجرا درآوریم. درگذشته به دلیل مصرف مواد مخدر و قرار داشتن در تاریکی‌ها، تصور می‌کردم که می‌توانم از بدی‌های دیگران که در حق خود و خانواده‌ام کرده اند، گذشت کنم؛ اما در انجام آن ناتوان بودم چون درک درستی از این موضوع نداشتم. زمانی که اذن ورود به کنگره صادر شد با دریافت آموزش ها و تغییر جهان‌بینی، معنا و فواید گذشت کردن را متوجه شدم و موفق شدم اتصال خود را با نیروی‌های منفی قطع نموده و به حال خوش دست پیدا کنم.

این وادی، برای حرکت کردن در جهت ارزش‌ها و تزکیه و پالایش است که از هفت پارامتر تشکیل شده است. پارامتر اول، برگشت از ضد ارزش‌هاست؛ با این عملکرد عهد می‌کنم که از ضد ارزش‌ها بازگشت کنم. اولین قدم در کنگره برای دوری از ضد ارزش‌ها، حضور به‌موقع در جلسات و گوش به‌فرمان بودن، است. پارامتر دوم، خودداری است یعنی هرگاه نسبت به انجام هر کاری، شک و تردید دارم، بهتر است آن را انجام ندهم؛ در مورد این موضوع نیم‌نگاهی به سفر اول خود می‌اندازم که در یک مقطع زمانی در مرحله آزمون نیروی الهی قرار گرفتم و خودداری، باعث شد تا از بازگشت به ضد ارزش‌ها و همچنین مصرف دوباره مواد مخدر دوری کنم. پارامتر سوم، قناعت است؛ به عنوان مثال درختی که با داشتن کمترین آب و کود موردنیاز، بهترین و لذت‌بخش‌ترین میوه را به ثمر می‌رساند بیانگر آن است که با داشتن کمترین امکانات می‌توان بهترین زندگی را برای خود بسازیم. پارامتر چهارم، صبر است که هیچ‌گاه در زمان مصرف مواد مخدر، به آن توجه ای نداشته و تمام تصمیمات و خواسته‌های خود را سریعاً به اجرا در می‌آوردم و این عملکرد نادرست باعث شد با مشکلات و خسارت‌های زیادی روبرو شوم. اکنون با تغییر جهان‌بینی این موضوع را به درستی متوجه شده و در تصمیمات خود با  تفکر صحیح می توانم آگاهانه عمل کنم.

پارامتر پنجم؛ تجسس، قضاوت و غیبت کردن است؛ در گذشته، به دلیل داشتن تفکرات افیونی این سه مؤلفه را هیچ‌گاه رعایت نمی‌کردم به همین خاطر همیشه حالی خراب داشتم، با تغییر جهان‌بینی، این عمل نادرست خود را تغییر داده و در خانواده‌ام کاربردی کردم تا آن‌ها نیز آرامش بیشتری داشته باشند. پارامتر ششم، پس‌انداز است؛ یعنی مقدار مشخصی از درآمد خود را برای آینده کنار گذاشته و ذخیره کنیم تا در وقت نیاز از آن استفاده کنیم. پارامتر هفتم، توکل و رضا و تسلیم است که  لازم است در مراحل مختلف زندگی، با تفکر، تلاش و کوشش حرکت کرده و همواره در زندگی به قدرت مطلق توکل کنیم. رضا به معنای رضایت است که با قلب، زبان و عمل، نسبت به آنچه از طرف او برای ما تقدیر می­شود رضایت داشته باشیم. تسلیم به معنای آن است که « ما را خواسته‌ای نیست جز خواسته قدرت مطلق، نه موافقتی داریم و نه مخالفتی». به‌هرحال در وادي پنجم؛ بايستي ساختارهاي فكري خود را به ساختارهاي عملي و اجرايي تبديل کنیم.

تایپ و تنظیم: مسافر سجاد

عکس: مسافر حسن

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .