English Version
English

رسیدن به عزت‌نفس و اعتمادبه‌نفس بسیار مهم است

رسیدن به عزت‌نفس و اعتمادبه‌نفس بسیار مهم است

سیزدهمین  جلسه از دور بیست و هشتم کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره 60 ویژه مسافران نمایندگی نیما یوشیج بهشهر با استادی مرزبان مسافر یاسر، نگهبانی مسافر علی و دبیری مسافر مصطفی با دستور جلسه  «وادی پنجم و تاثیر آن روی من»  سه‌شنبه 29 تیر ماه 1400 ساعت 17 آغاز به کار نمود.

 

سخنان استاد:

سپاسگزارم از تمامی خدمتگزارن شعبه که زحمات زیادی می‌کشند، واقعاً خدمت صادقانه در کنگره و بدون انتظار از کسی دیده می‌شود. تنها چیزی که بین ما می‌ماند محبت است و بامحبت کارها به‌خوبی پیش می‌رود. دستور جلسه وادی پنجم است. از وادی اول متوجه می‌شویم که هر چه داریم را باید بیرون از کنگره بگذاریم و با ظرف خالی وارد شویم. من در انجیوهای دیگر هم بودم و وقتی وارد کنگره شدم آموزش‌های دیگر انجیوها را با آموزش‌های کنگره تحلیل می‌کردم و فکر می‌کردم به نتایج خوبی می‌رسم اما این‌طور نبود. اگر می‌خواهم درمان شوم باید آرشیو خود را خالی کنم تا بتوانم آموزش‌ها را دریافت کنم. وادی دوم به من یادآوری می کند که در دوران مصرف فکر می‌کردم موجودی بی‌مصرف هستم و با ناامیدی کامل زندگی می‌کردم و فکر می‌کردم تمام این بلاها را خداوند بر سرم می‌آورد. وادی سوم به من می‌گوید که هیچ‌کس غیر از خودم نمی‌تواند به من کمک کند. وادی چهارم هم این است که مسئولیت کارم بر عهده خودم است. این حرف اشتباه است که اعتیاد ریشه در کودکی دارد چون خیلی از افراد هستند که درگذشته مشکلات فراوان داشتند اما الآن به موفقیت‌های بزرگ دست پیدا کردند.

هر فکر خوب و هر تصویری که می‌خواهید در ذهن خود بسازید باید تلاش کنید و راه خود را ادامه دهید. تنها چیزی که برای انسان می‌ماند گوهر وجودی است. رسیدن به عزت‌نفس و اعتمادبه‌نفس بسیار مهم است. درگذشته تمام‌کارهایم را به عقب می‌انداختم اما الآن که سالم هستم می‌توانم کارهایت را به‌خوبی انجام بدهم. این سلامتی که در حال حاضر دارم را مدیون کنگره هستم. وادی پنجم در مورد صبر، قناعت، تسلیم، رضا، توکل صحبت می‌کند و اگر می‌خواهیم اتفاقات خوب برای ما رقم بخورد باید در صراط مستقیم باشیم، همه این مؤلفه‌ها در تمام سطوح زندگی با ما است و از آن‌ها استفاده می کنیم. در کارها علاوه بر توکل باید سعی و تلاش خود را کنم و هر اتفاقی که رقم خورد باید رضا داشته باشم. خودداری، زمانی که می‌خواهم داروی خود را استفاده کنم باید به همان مقداری که راهنمایم گفته است استفاده کنم. صبر، من باید تلاش خود را کنم و آموزش‌های کنگره را بگیرم و در زندگی خود کاربردی کنم و باید صبر داشته باشم تا اتفاقات خوب برای من رقم بخورد. من در هیچ مکانی غیر از کنگره شصت نمی‌توانستم درمان شوم و شکرگزار خداوند هستم که در زندگی آرامش دارم. 

 

تهیه گزارش: مسافر ابراهیم لژیون یازدهم

تنظیم گزارش: مسافر روح الله لژیون دهم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .