English Version
English

نگران نباش، شیشه درمان دارد

نگران نباش، شیشه درمان دارد

شیشه یکی از انواع مواد مخدر است که جزء دسته آمفتامین‌ها است و به دلیل این‌که سلول‌های آن قابلیت عبور از سد خونی مغز را دارند، بنابراین مستقیم بر روی عملکرد مغز تأثیر گذاشته و باعث توهم می‌شود. مسافر من تجربه مصرف شیشه و توهم‌های بسیار ترسناک و مخرب را داشتند.
نکته حائز اهمیت این بود که مسافر من در حالت عادی، انسانی رئوف، صبور و آرامی بود که بسیار به من علاقه داشتند ولیکن زمانی که مصرف شیشه وارد زندگی ما شد، از همسرم هیولایی ساخت که به‌هیچ‌عنوان قابل شناخت برای من نبود و به‌شدت از او می‌ترسیدم؛ چراکه رفتارها و شخصیت او کاملاً تغییر کرده و غیرقابل‌تحمل شده بود.
شرایط طوری بود که نه‌تنها دیگر آرامشی در خانه نداشتیم بلکه پیش فامیل و همسایه‌ها نیز بی‌آبرو شده بودیم. نمی‌خواهم وارد جزئیات شوم، چون تقریباً می‌توان گفت، روزهای زندگی با یک فرد مصرف‌کننده شیشه، برای همه یکرنگ و به رنگ سیاه هست و تعریف کردن از آن فقط تکرار واضحات است.
در این ایام جهت درمان مسافرم به هر کلینیک یا متخصصی مراجعه می‌کردم، همگی یکسری درمان‌های موقت و نگه‌دارنده را پیشنهاد می‌دادند و در نهایت به من می‌گفتند، تو خودت را نجات بده و او را ترک کن، زیرا شیشه درمان ندارد تا اینکه به واسطه‌ای با کنگره 60 آشنا شدم و خداوند کمک کرد و مسیر را برایمان باز کرد و واقعاً مانند نور کوچکی بود که تاریکی‌های عمیق زندگی‌مان را تا حدودی روشن کرد و امید را به دل من برگرداند.


کنگره 60، تنها جایی بود که به من گفت نگران نباش، شیشه درمان دارد و فقط شما باید مراجعه کنید و در مسیر قرار بگیرید و حرکت کنید تا به درمان برسید. هیچ‌وقت یادم نمی‌رود که جلسات اول روزی کنار خانم آنی بزرگ نشسته بودم، درحالی‌که ایشان را نمی‌شناختم. حال روحی بدی داشتم و به‌شدت گریه می‌کردم، ایشان با من صحبت کردند و به من گفتند که نگران نباش، کفش آهنی به پا کن، ناامید نشو، حرکت کن و مطمئن باش که مسافرت درمان خواهد شد.
خدا را شکر می‌کنم که این اتفاق افتاد و علیرغم مسائل و مشکلات زیادی که در طول سفر برایمان رقم خورد، ولیکن این امر محقق شد، باوری در ناباوری اتفاق افتاد و معجزه رخ داد.
خدا را شکر می‌کنم که مسافرم به درمان رسید و به لطف خداوند امروز 6 سال و پنج ماه است که آزاد و رها هستیم، البته مشکلات زندگی وجود دارد ولی نکته مهم این است که نه‌تنها مسئله درمان اعتیاد به نتیجه قطعی رسید بلکه من و مسافرم یاد گرفتیم که چگونه در کنار مشکلات زندگی، آرام باشیم و به حرکت خودمان در جهت رفع آن‌ها ادامه بدهیم.


نویسنده و ویراستار: همسفر فاطمه لژیون راهنما همسفر شهره (لژیون پنجم)
رابط خبری: همسفر لیلا لژیون راهنما همسفر شهره (لژیون پنجم)
ارسال: همسفر زهرا لژیون کمک راهنما همسفر اسرین (لژیون بیست و سوم)
همسفران نمایندگی آکادمی

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .