English Version
English

قرار است با ورزش حالمان خوب باشد

قرار است با ورزش حالمان خوب باشد

دومین جلسه شورای ورزشی به استادی همسفر منیره اسیستانت ورزش با نگهبانان و دبیران پارک طالقانی تهران با حضور همسفر عصمت ایجنت و همسفر سمیه و همسفر فاطمه مرزبانان پارک طالقانی، ساعت 12:30 روز چهارشنبه (دوم تیرماه سال 1400) برگزار شد.


خلاصه سخنان همسفر منیره، اسیستانت ورزش:
کسی در کنگره شخصی و میلی کاری را انجام نمی‌دهد و خودسرانه نمی‌توانیم کاری را انجام بدهیم، پس سعی می‌کنیم هماهنگی بین تهران و شهرستان‌ها برقرار شود تا تمام قوانین به صورت یکسان رعایت شود.
نگهبان از دوره بعدی، باید یک دوره دبیری و ورزش‌بانی گذرانده باشد و از عزیزان می‌خواهم در حفظ و نگهداری اتیکت‌های خدمت خود کوشا باشند، زیرا این اتیکت‌ها در دست ما امانت است و این‌طور نباشد که هر دوره بخواهیم دوباره اتیکت تهیه کنیم.
در مورد پوشش ورزشکاران در حال گفتگو هستیم که نگهبان‌های ورزش فرم مشخص داشته باشند که رنگ یا نوار خاصی داشته باشد که وقتی کسی وارد می‌شود بتواند نگهبان را بشناسد و به او مراجعه کند.
در حال حاضر همه رشته‌های ورزشی یک نگهبان و یک دبیر دارد و تنها رشته ورزشی که دو نگهبان دارد والیبال است و از این به بعد شورای ورزشی که گذاشته می‌شود یا نگهبان یا دبیر حضور داشته باشند و اگر دبیر اول می‌تواند بیاید اولویت با دبیر اول است.


یک مسئله مهم، ما می‌خواهیم ورزش کنیم و نمی‌خواهیم افراط داشته باشیم. زمانی که قرار بود ایجنت شادآباد را بگیرم، گفتم باید چه‌کار کنم و آقای مهندس گفتند که این قوانین است اما مردم‌داری در اولویت است. هر کس می‌خواهد خدمت کند باید با محبت و مردم‌داری باشد. افرادی که به ورزش می‌آیند برخی حالشان خراب است و در سفر اول است و هنوز درگیر تاریکی است، بنابراین خیلی سخت نگیرید و قرار است حالمان خوب باشد و کمی ورزش کنیم.
نکته دیگر نقطه تحمل است و وقتی شما ورزشبان ورزش یک شعبه می‌شوید با افراد کمتری برخورد دارید اما وقتی نگهبان پارک طالقانی می‌شوید باید حواستان به نوع برخورد باشد و نقطه تحمل را بالا ببرید.
در رابطه با تخریب وسایل ورزشی با مرزبان‌های خانم صحبت کنید و به هیچ‌وجه با بخش آقایان ارتباط نگیری و اگر کسی مصدوم می‌شود، یک نفر مرزبان آقا را مطلع کند تا دکتر بیاید.
در مورد کانال ورزشی، یک کانال ورزش‌بان‌ها باید وجود داشته باشد و یک کانال برای اعضای هر گروه و ورزشبان تمام شعب شهرستان‌ها را نگهبان هر رشته ورزشی پارک طالقانی در کانال اضافه کند. فعلاً تنها پارک شهرداری اصفهان نگهبان دارد که چند شعبه آنجا در حال فعالیت هستند.
نگهبان‌های پارک طالقانی تنها فرم تائید فعالیت ورزشی افراد حاضر در پارک طالقانی را امضا کنند و در شهرستان‌ها ورزش‌بان رشته ورزشی باید تائیدیه تربیت بدنی را امضا کند.
تاریخ شروع خدمت ورزشبان‌ها را داشته باشید. خیلی‌ها هستند که دوره خدمتی ۱۴ ماه تمام شده و باید جدولی داشته باشید که مثلاً شعبه رودکی ورزش‌بانش از اسفند ۹۹ آغاز خدمت کرده است، البته به دلیل شیوع کرونا کسانی که ورزشبان هستند؛ می‌توانند ۴ ماه بیشتر خدمت کنند.
نکته مهم این است که نیرو پرورش بدهید و به دیگران یاد بدهید تا خدمت بچرخد و طوری نباشد که به شخصی یاد ندهند به خصوص در شهرستان‌ها.

 


سخنان همسفرعصمت، ایجنت پارک طالقانی:
با مرزبان‌ها همکاری داشته باشید، تاکنون این‌طور بوده و امیدوارم ادامه داشته باشد. اگر می‌گویند وسایل را یک ساعت مشخصی بگیرید و تحویل بدهید بدانید که دلیل دارد و سر ساعتی که گفته می‌شود وسایل ورزشی را تحویل بگیرید و تحویل بدهید.
در رابطه با حضور داشتن، حضور دبیر و نگهبان لازم است اما من باید در مورد ورزشم فکر کنم و برنامه‌ریزی کنم، مثلاً اینکه با همان تعداد موجود می‌توانم مسابقه بگذارم.
در رابطه با دبیر دوم ورزش این نیست که دبیر دوم کمرنگ باشد و نباشد و باید به روز باشد و بداند که چه خبر است.
در پایان این جلسه نگهبانان و دبیران رشته‌های ورزشی پارک طالقانی به طرح سؤالات خود و مشارکت پرداختند.
گفتنی است، ورزش همسفران روزهای جمعه از ساعت 7 الی 12 در پارک طالقانی تهران در رشته‌های ورزشی بدمینتون، تنیس روی میز، دارت، والیبال، شطرنج، ایروبیک و بسکتبال به صورت رایگان و به همراه با آموزش برقرار است.

 


گروه سایت همسفران کنگره 60

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .