English Version
English

ورزش مسیری است در جهت پالایش روح و روان

ورزش مسیری است در جهت پالایش روح و روان

من وقتی سفر اول را شروع کردم  هر هفته که پارک می‌آمدم شروع کردم به انتخاب کردن یک ورزش و از آنجایی که قبلاً ورزش می‌کردم و ورزشکار بودم، فکر می‌کردم که می‌توانم به‌راحتی بعد از مدتی طولانی ورزش کنم، پس شروع کردم به ورزش کردن، حرکات تند و سنگین ، غافل از اینکه بدن من به لحاظ تخریب‌های دوران اعتیاد و فاصله گرفتن از ورزش، در این مدت حدود۶سال در دمای منهای ۶۰ درجه به خواب رفته بود، خلاصه دچار آسیب‌های ورزشی شدم و دست و گردن و پای راست من آسیب دید و تازه بدنبال دکتر و درمان و ورزشهای اصلاحی و ... .

اما جالب این بود که در این زمان کتاب ۶۰ درجه زیر صفر را خواندم و به قسمت آسیب‌های ورزشی که آقای مهندس راجع به خودشان نوشتند، رسیدم تازه یاد گرفتم که من آرام آرام باید این بدن خفته و یخ زده را بیدار کنم، پس شروع کردم به ورزش‌های سبک ایروبیک و به‌کاپ (که الان دیگه نیست) و دارت در کنگره و بیرون از کنگره هم بعد از 7 سال بی‌تحرکی در کلاس ایروبیک ثبت نام کردم و شروع به ورزش و نرم کردن بدنم کردم  و بهترین قسمت؛ خدمت در ورزش دارت بود که در کنار خانم منیره عزیز آموزش گرفتم و روزهای خیلی خوبی را داشتم و دارم.


خدا را شکر یاد گرفتم که چطور تیم جمع کنم، به اعضا انگیزه بدم و همدیگر را تقویت کنیم و دستاوردش کسب موفقیت‌های شیرین تیم ما در مسابقات بود و بهترین قسمت شادی و خوشحالی و حال خوبی بود که وقتی تو چهره بچه‌ها می‌دیدم با تمام وجودم ذوق می‌کردم و خدا را شکر می‌کردم و می‌کنم که در کنگره هستم و در جهت سازندگی و پالایش روح و روان خود هستم.

در پایان؛ من موقعی در این مسیر درست قرار گرفتم که شروع کردم کتاب ۶۰ درجه بارها بارها خواندم و خودم را لحظه به لحظه با نویسنده کتاب جناب آقای مهندس همراه می‌کردم و می‌دیدم که چگونه ایشان با همه سختی ها چقدر زیبا و راحت -ذره ذره به روش DST- حرکت کردند و انگیزه و الگو می‌گرفتم و می‌گفتم شهناز تو هم می‌توانی این بدن سنگین و خفته را دوباره ورزش بدی و حرکت کنی و سالمش کنی و  این‌بار آرام آرام حرکت کردم و دارم ادامه می‌دهم و نکته جالب این هست که درتمام سطوح زندگی ام این مورد موثر و تاثیر خود را گذاشته است. "خدا را بی‌نهایت شکر"

اگر امروز حالم خوب است، فقط بابت آموزش‌های کنگره و خواندن بارها بارها بارها کتب و جزوات آموزشی کنگره هست خصوصا کتاب "عبور از منطقه۶۰ درجه "
با آرزوی حال خوش برای همه اعضای کنگره ۶۰ و آرزوی سلامتی و بهترین ها برای آقای مهندس و خانواده محترمشان

 

نویسنده : همسفر شهناز نگهبان ورزش دارت پارک طالقانی

ویرایش و ارسال: همسفر سارا مسئول سایت ورزش همسفران

گروه سایت ورزش همسفران کنگره60
 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .