English Version
English

کتاب عبور از منطقه ۶۰ درجه زیر صفر از مهم‌ترین منابع آموزشی

کتاب عبور از منطقه ۶۰ درجه زیر صفر از مهم‌ترین منابع آموزشی

آقای مهندس دژاکام ۱۷ سال درگیر بیماری اعتیاد بودند و بارها اقدام به ترک کردند اما هر بار با شکست روبرو شدند. تا اینکه در بهمن‌ماه سال ۱۳۷۵ مصادف با ماه مبارک رمضان، با الهام از روزه و روزه‌داری مقدار مواد مصرفی خود را منظم و تثبیت کردند و همین نقطه شروع ابداع روش درمان تدریجی یا Dst شد. حدود ۱۱ ماه بعد در ۱۵ آذرماه ۱۳۷۶ ایشان موفق به قطع مصرف و رهایی از اعتیاد شدند. ایشان تجربیات و حالات روزانه‌ی خود را در این مدت به‌صورت دقیق به رشته‌ی تحریر درآوردند و تحت عنوان کتاب عبور از منطقه ۶۰ درجه زیر صفر منتشر کردند.

در این کتاب صورت‌مسئله‌ی اعتیاد به‌خوبی مطرح می‌شود و نقاط کور اعتیاد را مشخص می‌کند که چرا تا امروز هنوز در دنیا درمان قطعی برای اعتیاد ندارند. هم‌چنین در این کتاب روش درمان تدریجی یا Dst مطرح و پیشنهاد می‌شود. آقای مهندس در این کتاب مطرح کردند که مسئله‌ی اعتیاد فقط در جسم نیست، بلکه بخشی مربوط به جسم، بخش دیگر مربوط به روان و بخشی هم مربوط به افکار و اندیشه و جهان‌بینی است.

نویسنده در این کتاب برای درمان جسم، بازسازی جسم و سیستم‌های شبه افیونی بدن را به‌خوبی توضیح دادند و برای درمان جهان‌بینی ۱۴ قانون طراحی کردند. با درمان جسم و افکار و اندیشه روان نیز به تعادل می‌رسد.

کتاب ۶۰ درجه زیر صفر یکی از مهم‌ترین منابع آموزشی کنگره ۶۰ هست که مثل یک مسیر علامت‌گذاری شده و مشخص برای درمان اعتیاد در اختیار افراد قرار می‌گیرد. این کتاب شامل متن، تصاویر و موسیقی هست که تلفیق این سه مورد با سه مؤلفه‌ی اصلی هستی یعنی حس، نور و صوت به شگفتی آن افزوده است.

۱۴ قانون طراحی‌شده در این کتاب مربوط به مؤلفه‌ی حس هست که به درمان افکار و اندیشه و احساس یا به‌طورکلی جهان‌بینی فرد کمک می‌کند.

۱۴ تصویر زیبایی که در این کتاب می‌بینیم همان مؤلفه‌ی نور است و شامل دو تصویر روی جلد و پشت جلد و دوازده تصویر درون کتاب هست و وضعیت و حالات مصرف‌کننده را در هر مرحله به زیبایی نشان می‌دهد.

هرکدام از تصاویر دارای نت و موسیقی خاص خود هستند که همان مؤلفه‌ی صوت است و تاکنون موسیقی چند تصویر مثل اسکی‌بازان یا رهایی ساخته‌شده است.

تصویر روی جلد نماد قدرت خداوند است و ساختمان الهی را برای ما شرح می‌دهد. در این تصویر وضعیتی را می‌بینیم که در طبیعت وجود ندارد ولی در طبیعت آدمی وجود دارد. کنار هم قرار گرفتن کویر خشک با یک منطقه‌ی خوش آب‌وهوا بافاصله‌ی کم‌چیزی است که در طبیعت نیست ولی درون انسان هست؛ یعنی همان فاصله‌ی بهشت و جهنم که خیلی کم است و انسان هرلحظه با اعمال و اندیشه‌ی خود می‌تواند در بهشت یا جهنم قرار گیرد.

تصویر پشت جلد، نشان‌دهنده‌ی جایگاه فرد بعد از درمان و رسیدن به سفر دوم است. شخص در جایگاه‌های مختلف خدمتی قرار می‌گیرد و مسلط بر درمان اعتیاد است و می‌تواند به دیگران هم کمک کند تا آتش ویرانگر اعتیاد را مهار کنند.

تصاویر درون کتاب به سه دسته تقسیم می‌شوند: تصاویر عبور، تصاویر درخت پوسیده و تصاویر درون.

تصاویر عبور؛ شامل تصاویر عبور ماشین قرمز از یخبندان، عبور با تابش شدید نور خورشید، عبور در گل‌ولای و اسکی‌بازان هست. سه تصویر اول بیانگر این موضوع است که حرکت باید کند و آرام و به‌دوراز شتاب‌زدگی باشد؛ و تصویر اسکی‌بازان نوید رهایی و پایان اسارت است که فرد بامهارت کامل مشغول اسکی روی برف است و نشان‌دهنده‌ی کنترل کامل فرد و تسلط بر اعتیاد هست.

تصاویر درخت؛ شامل تصاویر درخت پوسیده در زمستان، تابستان، پاییز و بهار است. تصویر درخت پوسیده‌ای که درون آن توسط موریانه‌ها خورده شده، وضعیت جسم تخریب‌شده‌ی فرد را به‌خوبی نشان می‌دهد. آرام‌آرام سیستم‌های جسم شروع به بازسازی می‌کنند و درختان سالم جایگزین درختان پوسیده می‌شوند و در آخر انسان سالم پا به حیات می‌گذارد و نیروهای ازدست‌رفته را به دست می‌آورد.

تصاویر نبرد درون؛ شامل تصاویر اجساد مردگان، حفره‌های ناپیدا، جوانه‌های منظم و غسل در صحرا هست. دو تصویر اول وضعیت و حالات آشفته‌ی درون فرد را نشان می‌دهند. در تصویر سوم کمی اوضاع رو به سامان می‌رود و در تصویر غسل در صحرا افراد از فرهنگ‌های مختلف، لباس سفید به نشان پاکی می‌آورند و باران رحمت و زوده شدن درون فرد از آلودگی‌ها را نشان می‌دهد.

و کلام آخر کتاب عبور از منطقه ۶۰ درجه زیر صفر یک کتاب بسیار دل‌نشین و شگفت‌انگیز هست که هر بار درس و نکاتی جدید را به ما آموزش می‌دهد، گویی برای اولین بار می‌خوانیم.

 

تایپ: کمک راهنما همسفر فاطمه

ویراستاری و ارسال کمک راهنما همسفر پری 

همسفران نمایندگی میرداماد

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .