English Version
English

کتابی برای تمام اقشار جامعه

کتابی برای تمام اقشار جامعه

به فرموده آقای مهندس، این کتاب آغاز درمان اعتیاد است. هدف از انتشار این کتاب روشن نمودن صورت‌مسئله اعتیاد و چگونگی درمان آن است. کتاب عبور از منطقه ۶۰ درجه زیر صفر، کتاب اطلاعات، آگاهی و شکافتن صورت‌مسئله اعتیاد است و همین‌طور نقاط و گره‌های کور اعتیاد را مشخص می‌کند؛ چون اعتیاد در کلِ سیستم جهان، یک بیماری مجهول یا ناشناخته، مرموز، لاعلاج و پیش‌رونده است که هیچ درمانی برای آن ندارند.

 
 "۶۰ درجه زیر صفر" یک تمثیل است زیرا کسانی که مصرف‌کننده مواد مخدر هستند؛ دقیقاً مثل کسانی می‌مانند که در سرمای ۶۰ درجه زیر صفر قرار دارند که تمام جسم و احساس آنها یخ‌زده و قدرت حرکت و فکر از آنها گرفته‌شده است. 
 
در این کتاب جناب مهندس دژاکام صورت‌مسئله اعتیاد را مشخص نمودند و شکافتند. پروتکل درمان در این کتاب با استفاده از ۱۴ تصویر که بیانگر حالات جسمی و روانی شخص مصرف‌کننده است؛ با توضیحات کامل و حالت‌های مختلف در زمان‌های متعدد و متفاوت به خوبی به شرح‌حال یک مصرف‌کننده مواد مخدر می‌پردازد و مشخص می‌نماید که اعتیاد یک بیماری است که قابل‌درمان است و علت ترک‌های متعدد را دقیقاً تشریح می‌کند. در این کتاب ۱۴ قانون، وادی و یا راه وجود دارد که زیربنای علوم جهان‌بینی در کنگره ۶۰ می‌باشد و مسیر حرکت را برای همه ما مشخص می‌نماید. از این روش یا متد دی اس تی، می‌توان برای درمان هر نوع ماده مخدری استفاده کرد حتی برای تغذیه سالم و درست (کاهش وزن) نیز می‌توان از همین روش و فرمول درمانی بهره جُست.
 
در این کتاب استادانی صحبت کرده‌اند که برای ما دانش و آموزه‌های آن‌ها مهم است نه اینکه چه کسانی هستند و یا کجا هستند؛ چون موضوع بحث ما نیست.
 
جناب مهندس دژاکام پس از ۱۷ سال که درگیر اعتیاد بودند؛ سرانجام در بهمن‌ماه ۱۳۷۵ مصادف با ماه مبارک رمضان و با الهام از روزه، موفق شدند میزان مصرف مواد مخدر خود را منظم و مرتب نمایند و سروسامانی به مصرف خود بدهند و این امر مقدمه‌ای شد برای ابداع بهترین و کامل‌ترین روش درمان اعتیاد در سراسر گیتی یعنی همان روش و متدDST با اپیوم یا شربت اپیومOT. ایشان ضمن اجرای این متد و کاهش تدریجی یا پله‌ای (تیپر کردن) مصرف روزانه اپیوم، همراه با آن شروع به نوشتن تجربیات روزانه و تغییراتی که در اثر کاهش مواد مصرفی در جسم و  روانشان به وجود می‌آمد؛ فرمودند تا این‌که در ۱۵ آذر سال ۱۳۷۶ توانستند برای همیشه از بند اعتیاد رها شوند و این باوری بود در ناباوری.
 
 
این کتاب تحقیقی مستند است در مورد صورت‌مسئله اعتیاد و روش درمان آن و قابل‌استفاده برای بیماران مواد مخدر و خانواده‌های آنها و تمام اقشار جامعه که به زبانی ساده و درعین‌حال علمی به بیان دلایل مصرف مواد می‌پردازد و باعث می‌شود تا مسئولین، پزشکان محققین و...، با دید و نگرشی دیگر و جدیدتر به موضوع اعتیاد و گره‌های کوری که این مسئله به‌دست و پایشان زده است؛ بپردازند زیرا گروه‌های بی‌شماری از مصرف‌کنندگان هستند که از اعتیاد خود رنج می‌برند و همیشه در عذاب هستند ولی راه‌حل منطقی و درستی برای خروج از آن پیدا نکرده‌اند. این کتاب ازنظر آموزشی در نوع خود بی‌نظیر است زیرابه طور همزمان از سه فاکتور یا مؤلفه مهم آموزشی استفاده نموده است که عبارت‌اند از:
۱ - متن 
۲ - تصویر
۳ – موسیقی
 
 تصاویر و اصوات دارای قدرت باورنکردنی و چشم‌گیری می‌باشند که به درک مفاهیم کمک زیادی می‌کنند. در این کتاب ۱۴ تصویر، ابتدا و انتهای سفر در یخبندان را به نمایش می‌گذارد یعنی تصاویر کتاب با استفاده از تمثیلِ عبور ماشین از جاده کوهستانی و برف‌گیر که مسیر حرکت را نشان می‌دهد؛ درخت پوسیده در حال انهدام و همین‌طور تصاویر نبرد درون و بیرون، چگونگی سفر و درمان اعتیاد را مورد کاوش و بررسی قرار می‌دهد که مسافران در طول سفر خود می‌توانند وضعیت خود را با هر یک از تصاویر فوق، مطابقت دهند تا آن تصاویر چراغ راهشان شود و کلید عبور از آن گذرگاه سخت گردد.
 
کتاب عبور از منطقه ۶۰ درجه زیر صفر، بزرگ‌ترین منبع آموزشی در کنگره ۶۰ می‌باشد که همراه با وادی‌ها، مقالات و سی‌دی‌های آموزشی، تکمیل‌کننده جهان‌بینی فرد در رهایی می‌شوند. این کتاب نقشه راه را نشان می‌دهد زیرا برای حرکت احتیاج به نقشه داریم و نیازمند بلد راه هستیم. مسیر حرکت برای سفر در این کتاب مثل چهار فصل سال است که از زمستان شروع می‌شود و پس از پشت سر گذاشتن بهار، تابستان و پاییز، در انتها باز به زمستان ختم می‌گردد ولی این بار زمستانی همراه با آرامش و لذتی وصف‌ناپذیر که از آن برف و فضای زمستانی در جهت تعادل، افکار و اندیشه راستین بهره می‌جویی.
 
نقطه شروع و مبدأ مشخص شد؛ به قول لیدی جونز: "آنچه باید کار می‌شد؛ به یک دوم رسیده است یعنی با شروع حرکت و پیدا شدن نقطه حرکت، مثل آن است که نصف کار انجام‌شده است".
 
 
 تصویر اول ابتدا یک منطقه کوهستانی و صعب‌العبور و یخبندان و دره‌های عمیق و سرازیری و سربالایی‌های سخت را با ماشین کهنه و فرسوده در حال حرکت نشان می‌دهد که این ماشین تمثیلی از جسم به‌هم‌ریخته شخص مصرف‌کننده، سرما و یخبندان و نیز نمادی از ناآگاهی و جهل می‌باشد که سال‌ها مصرف مواد، باعث انجماد و بسته شدن حس‌های محبت، عشق، دوستی و ... شده است. با شروع سفر کم‌کم و به‌آرامی یخ‌های وجودی فکر و اندیشه آغاز به ذوب شدن می‌کند و شخص ذره‌ذره بیدار می‌شود و از آن جهان تاریکی و انجماد خارج می‌شود و به فکر می‌افتد که به حرکتش سرعت بخشد بنابراین با خطر سقوط مواجه می‌شود. هر یک از مراحل سفر، سختی‌های خودش را دارد ولی اگر با آرامش و به‌آرامی حرکت کند؛ می‌تواند تمام مراحل را پشت سر بگذارد و به دنیای تازه بدون مواد توأم با شادی و آرامش قدم بگذارد.
 
 تصاویر نبرد درون و برون نیز درگیری در قسمت جسم یا فیزیک بدن انسان است با حالت‌های روح و روان یا افکار و اندیشه شخص که بیانگر اوضاع آشفته و ناآرام درون است (صحرای سوزان و ویران‌کننده) که با جهانی مملو از ترس، اضطراب، حقارت، ناامیدی و ... روبرو می‌شود که با غرش رعد به خود می‌آید؛ ندای درونی به صدا درمی‌آید و باران رحمت الهی شروع به باریدن می‌کند و وجود او را از آخرین پلیدی‌ها و ناپاکی‌ها، پاک و تمیز می‌سازد و قدرت الهی به‌صورت سیلاب سرازیر می‌شود. باز در این سیلاب است که می‌خواهد غرق شود و وارد حفره‌های خطرناک و مجراهای ناپیدا شود که با توان و نیروی الهی، از آن حفره‌ها نجات پیدا می‌کند و بعدازآن شروع می‌کند به حرکت به‌طرف نور. ممکن نیست کسی در مسیر و صراط مستقیم حرکت کند و نور برایش به نمایش گذاشته نشود. با کمک و یاری خداوند جسم بیمار تبدیل به شهری آباد می‌گردد و زندگی دوباره به راهش ادامه می‌دهد.
 
 تصویر دیگر درختی که از درون، پوسیده و منهدم شده و محل موریانه‌ها و حشرات گشته را به تصویر می‌کشد که نشان از درون و بیرون یک فرد درگیر مواد مخدر دارد. کم‌کم با آغاز سفر DST، جسم شروع به بازسازی خود می‌کند و کارخانه‌های متروکه و ازکارافتاده آن، شروع به تولید مواد شبه افیونی می‌کنند و شرایط لازم برای احیای دوباره سیستم ایکس و جسم فراهم می‌شود و وجود جوانه‌ها در اطراف درخت پوسیده و در حال انهدام، این مسئله را به زیبایی به نمایش گذاشته که این جوانه‌ها در آینده تبدیل به درختانی استوار و سر به فلک کشیده خواهند شد که روزی دیگران آنها را به هیچ می‌پنداشتند. 
 
کنگره ۶۰ معتقد است مثلث درمان تشکیل‌شده است از: جسم، روان و جهان‌بینی که اگر این سه مؤلفه به درمان برسند شخص به تعادل می‌رسد. برای بازسازی جسم که در اثر سال‌ها مصرف مواد تخریب‌شده و از تعادل خارج‌شده؛ می‌توانیم از شربت اپیوم به روش DST استفاده کنیم تا جسم یا فیزیولوژی بعد از مدت تعیین‌شده ۱۰ تا ۱۱ ماه، به حالت نرمال درآید و جهان‌بینی شخص هم که با آموزش‌ها و یادگیری وادی‌ها و سی‌دی‌های آموزشی تا حدود زیادی به تعادل نزدیک می‌شود. می‌ماند روان! روان یعنی خلق‌وخوی، افکار و اندیشه، رفتار و کردار که تمام اینها بر دو اصل و پایه فیزیولوژی و جهان‌بینی استوار و برنامه‌ریزی می‌شود؛ یعنی فرد مصرف‌کننده اول باید جسم یا همان فیزیولوژی‌اش درست شود، بعد جهان‌بینی‌اش کامل شود تا در ادامه، روان وی درمان شده و بهبود یابد. 
 
تصاویر روی جلد کتاب ۶۰ درجه نمادی از قدرت خداوند بزرگ است و نشان می‌دهد انسان می‌تواند مانند یک صحرا خشک و بی‌آب‌وعلف باشد و هیچ منافعی برای دیگران نداشته باشد یا می‌تواند مانند دریایی باشد که دیگران از آن بهره ببرند. تصویر پشت جلد کتاب نیز نمایشی از قدرت و رحمت بیکران قدرت مطلق است و کسب نور و توانایی برای انجام فرامین، تا روزی به مکانی برسیم که ازآنجا انشعاب یافته‌ایم.
 
 
 
نویسنده: کمک راهنمای محترم لژیون پنجم، سرکار خانم محبوبه
ویراستاری و ارسال: همسفر خندان، لژیون چهارم
همسفران نمایندگی لویی پاستور
 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .