English Version
English

اصول و قوانین کنگره 60 باید محترم شمرده شوند

اصول و قوانین کنگره 60 باید محترم شمرده شوند

جلسه چهاردهم از دور سوم سری کارگاه‌های آموزشی کنگره 60 نجف‌آباد به استادی دیده‌بان محترم آقای علی خدامی، نگهبانی کمک راهنما مسافر آقا جعفر و دبیری مسافر عبدالله، با دستور جلسه «آداب و معاشرت ادب و بی‌ادبی، تعادل و بی‌تعادلی» سه‌شنبه 18 خردادماه 1400 ساعت 16 آغاز به کار کرد.

 

سخنان استاد:

سلام دوستان علی هستم یک مسافر. یکسری از قوانین کنگره 60 است که امروز در مورد آن‌ها صحبت می‌کنیم.

اولین آیتم در مورد مرزبانان ما از کلماتی مثل گروه یا کمیته استفاده نمی‌کنیم از کلمه لژیون مرزبانی استفاده می‌کنیم شورای مرزبانی در قالب یک لژیون برگزار می‌گردد که راهنمای آن ایجنت است این یک ساختار ساده مرزبانی و ایجنت نیز راهنمای آن است مرزبانان در طول خدمت اگر خواستند اعلام سفر کنند نباید از اسم راهنمای سفر اول خود استفاده کنند و حتی اسم ایجنت را نباید بگوید فقط بگوید ایجنت نمایندگی فلان به این دلیل که باید نام آن جایگاه گفته شود به خاطر این‌که مرزبان اگر سؤالی داشت نمی‌تواند نزد راهنمای سفر اول خود برود باید از ایجنت بپرسد بر همه اعضا واجب است که به ایجنت و مرزبانان احترام بگذارند که برمی‌گردد به همین دستور جلسه آداب معاشرت، ادب و بی‌ادبی، تعادل و بی‌تعادلی، آقای مهندس می‌فرمایند: اگر در کنگره یک نفر از هر انگشت هزارتا هنر ببارد ولی هدفی نداشته باشد دو زار نمی‌ارزد و باز می‌فرمایند یک مصرف کنند هروئینی کارتن‌خواب اگر مؤدب باشد من این شخص را به یک آدم تمیز، مرتب، پولدار با مدرک دکترا اما بی‌ادب باشد، من آن مصرف کننده را به این آدم ترجیح می‌دهم. در کنگره 60 ادب سرلوحه تمام کارهای ما است و این در روابط بین راهنما و رهجو با مرزبانان و ایجنت مشخص است.

حضور و غیاب مرزبان در شعبه عین حضور و غیاب راهنمایان می‌باشد، اگر راهنما بعداً از ساعت پنج وارد کنگره شود در دفتر مرزبانی ثبت و در آخر ماه به دفتر دیده‌بان راهنمایان ارجاع می‌شود و به‌طور استاندارد هر نمایندگی تشکیل شده از پنج مرزبان آقا دو مرزبان خانواده و یک مرزبان همسفران آقا که در جمع هشت نفر هستند، یک مرزبان خدمت که کار آن کنترل کردن افرادی است که خدمت دبیری، نشریات، نگهبانی و OT را می‌گیرند. آیا فالو آپ انجام دادند، عضو ویلیام وایت هستند، آیا مدت رهایی او برای این خدمت کافی و در آخر 40 تا CD را نوشته یا خیر؟ چون تمام خدمت‌های کنگره که شال نمی‌گیرند؛ اما هر شخصی که شال بیندازد باید نشان ویلیام وایت به شال خود داشته باشد، دوم مرزبان ایمنی یکی از حساس‌ترین و مهم‌ترین خدمت بین مرزبانان است که گاز، برق و شیر آلات شعبه را کنترل کند حتی یک لامپ سوخته نباید در شعبه باشد، سوم مرزبان خبری که گزارش‌های خبری را به سایت مرکزی انتقال می‌دهد، چهارم مرزبانی مالی، پنجم مرزبان جبران خسارت که قبلاً انضباطی نام داشت اما الآن مرزبان جبران خسارت به این دلیل که فردی وقتی وارد سفر اول می‌شود یک صندلی اشغال می‌کند به مدت یک سال هزینه آن بین 25 تا 30 میلیون می‌شود اگر درست سفر نکند جای شخص دیگری که ممکن سفر خیلی خوبی را داشته باشد اشغال کرده پس باید جبران خسارتی که وارد کرده را انجام دهد. نکته دیگر گوش کردن صحبت‌های جناب مهندس در روز چهارشنبه توسط مرزبان، ایجنت و راهنما حتی سفر اولی و سفر دومی بسیار مهم است که گوش کنند.

 هر شعبه چهار کارت‌خوان دارد:

1- کارت‌خوان نشریات

2- کارت‌خوان عضویت و زمین

3- کارت‌خوان OT

4- کارت‌خوان خزانه

لژیون‌ها باید چرخشی باشند تا عدالت بین افراد برقرار شود، آمار رهایی سیگار در شعبه باید ثبت شود شرایط پذیرش تازه وارد که چهار شرط دارد:

1- سواد ما افراد بی‌سواد را پذیرش نمی‌کنیم به این دلیل که شخص بی‌سواد نمی‌تواند آموزش بگیرد.

2- سن زیر 18 و بالای 54 تا 60 سال پذیرش نداریم بالای 60 سال ممکن عمل قلبی کرده قند و فشار دارد وقتی دوز دارو پایین و بالا برود ممکن اتفاق بدی برایش بیفتد و کسی جوابگو نمی‌باشد مگر در شرایطی که شخص هیچ مشکلی نداشته باشد پذیرش می‌شود.

3- کسانی که مصرف قرص تنها دارند پذیرش نمی‌شوند یا افرادی که چند مصرف هستند اما قرص آن‌ها بیشتر پذیرش نمی‌شوند.

4- وقت حضور تازه‌وارد در جلسه تازه واردین که اگر گفت من نمی‌توانم هفته‌ای سه جلسه حضور داشته باشم پذیرش نمی‌شوند.

 در آخر کار مرزبان فقط نظارت نیست در مواقع باید خودش نیز خدمت کند حتی جارو زدن و طی کشیدن تا برای دیگران الگو باشد. نگهبان جلسه و دبیر باید یک ساعت قبل از شروع جلسه در شعبه حضور داشته باشد، شال بی اندازد و تا پایان وقت لژیون‌ها در کارگاه باشند. نگهبان و دبیر به لژیون خدمت گذار کمک کند تا سالن را مرتب تحویل مرزبان کشیک بدهد. هر اختلالی در جلسه پیش بیاید مسئول آن نگهبان است، باید قبل از جلسه همه موارد چک شود مثل باطری میکروفون، سیستم تولد، آوا، صدا، شمع، نگهبان جلسه یعنی حافظ جلسه در کنگره چیزی به نام رئیس نداریم تا پایان جلسه و لژیون نگهبان باید شال به گردن داشته باشد نگهبان و دبیر جدید باید از دبیر و نگهبان دوره قبل تقدیر و تشکر کنند و پاکت بدهند. نگهبان هنگام خواندن نوشتارها برای ساکت شدن جلسه نمی‌تواند توقف و یا مکث کند، چون حس بد را انتقال می‌دهند. اولویت مشارکت با سفر اولی‌ها و هر کس در هفته فقط یک‌بار می‌تواند مشارکت کند. استاد و نگهبان باید وقت را کنترل کنند و به همه مشارکت بدهند، مشارکت تشریفاتی نیست، مشارکت برای زیبایی نیست، مشارکت بخشی از درمان است. اولین مسئول یک سفر اولی برای مشارکت دادن خود راهنما است. تایم صحبت کردن برای کسی که تولد دارد ۷ الی ۸ دقیقه است تا به راهنما و همسفر هم وقت مشارکت برسد، پیام تبریک برای تولد باید در حد (5 الی 8) حرف باشد یک جمله کوتاه باشد. شیرینی و بادکنک برای تولدها ممنوع است، برای تولد از کیک یک کیلوئی استفاده می‌شود سرود تولد و آوای تولد با صدای بلند خوانده شود، دعای پایان جلسه با صدای آهسته بخوانیم تا صدا در جمع حل شود. حداقل یک هفته یا دو هفته قبل برای کادو تولد که آقای مهندس و خانم آنی می‌دهند دوستان مرزبان اقدام کنند. کادو تولد آقای مهندس: کادو یک‌سالگی (کتاب ۶۰ درجه) کادو ۳ سالگی و ۵ سالگی (پاکت) کادو ۷ سالگی (کتاب عشق) و کادو ۱۰ سالگی (کتاب ادموند و هلیا) کسانی که تولد می‌گیرند به خانم آنی و آقای مهندس پاکت می‌دهند.

 
 

کسی که تولدش هست باید پشت میز فقط از راهنما و آقای مهندس و خانم آنی و همسفر تقدیر کند، کادو آقای مهندس را نشریات می‌برد تهران و تحویل می‌دهد. سرود شکر گذاری در جلسات پخش شود. نوشتارها باید به‌روز باشد، اعلام سفر و مشارکت در هفته یک‌بار انجام شود، در جلسات عمومی همسفران با گرفتن دست خودشان وقت مشارکت می‌گیرند مثل مسافران، میز نگهبانی، تابلوهای پشت میز استاد فقط می‌تواند ۵ دقیقه صحبت کند. نگهبان جلسه نمی‌تواند نوبت مشارکت بدهد این کار به عهده استاد جلسه است. دبیر، نگهبان و استاد باهم صحبت نمی‌کنند و از یادداشت استفاده می‌کنند. چگونگی اهدای نشان رهایی در جلسات باز، در صورت کمبود وقت در جلسات خصوصی هم نشان داده می‌شود ولی اولویت با جلسات باز است. دفاتر دبیری چگونه نوشته شود، دبیر باید بنویسد، صدا ضبط نکند و در پایان دبیری دفاتر به مرزبانی تحویل داده شود، یکی از اهداف دبیری تندنویسی است.

 اعلام رهایی ایکس و اعلام رهایی سیگار برای دبیر، نگهبان، استاد الزامی است حتی اگر وقت نباشد. نگهبان جلسه باید نشان ویلیام داشته باشد، رفت‌وآمد در جلسه، موقع دست زدن انجام شود، چون موقع مشارکت تمرکز دوستان به هم می‌ریزد. موقع ۱۴ ثانیه سکوت هیچ کاری انجام نشود. کم‌وزیادی مبلغ خزانه و حمایت از سبد بستگی به شور و حال نگهبان و نوع آموزش شعبه دارد. نگهبان باید خوش تیپ، پر انرژی، خوشحال و حس خوب را انتقال بدهد. نگهبان، دبیر، استاد ویترین شعبه است و باید پرانرژی و با حال خوب باشد. در هر جایگاهی که هستیم مثل، نگهبان، راهنما، ایجنت، مرزبان، خوشحال باشیم و سپاس گذار و از آن لذت ببریم. هرچقدر سطح علمی شعبه و جهان‌بینی شعبه بالا باشد حس خوب، حال خوب، تنش پایین، احترام و آرامش در آن شعبه بیشتر است و آمار رهایی هم بیشتر است، خودتان را تشویق کنید.

 
 
   و اما مسائل عمومی:

 _ آمار نشریات، سی دی‌ها و اپلیکیشن باید مشخص باشد.

 _ نوشتن حداقل ۴۰ سی دی کامل توسط سفر اولی‌ها و ارائه دفاتر موقع رهایی الزامی است.

 _نمایندگی متعادل نمایندگی است که جمعیت قسمت همسفران و مسافران برابر باشد. کلاس خانواده، مربی، راهنما، مرزبان خانواده، ایجنت خانواده، همه چیز مهیاست، برای اینکه محیط امن باشد و من همسفرم را به اینجا بیاورم.

 _وضعیت لژیون سردار باید مناسب باشد و گل‌ریزان هم به وقتش برگزار شود.

 _امتحانات باید ماهی یکبار برگزار شود.

 _عکس‌های تقدیر باید پاکت‌های رنگی و زیبا باشند که در نشریات موجود است و چندباره از آن‌ها استفاده شود. (دیگر از پاکت سفید OT استفاده نشود.)

 _در کنگره هیچ وسیله‌ای نباید خراب باشد. ساعت‌ها شیرآلات و غیره باید سالم باشند.

 _به دستور آقای مهندس هیچ نمایندگی نباید تابلو داشته باشد.

 _در تمام شعب تابلوهای شعبه که شامل آوای تولد، آوای کنگره، شکرگزاری، جبران خسارت و تابلوی راهنمایان است، به دیوار نصب باشد، البته جدیداً در شعبه‌ها یک پروژکشن روی دیوار نصب می‌کنند و پیام‌ها را روی آن پخش می‌کنند.

 _کلیه حرکت‌های بیرونی، نشست‌ها و همایش‌ها، ملاقات با مسئولین، مکاتبات اداری همه باید با هماهنگی دیده‌بان مسئول مربوطه در مرکز انجام شود.

 _وضعیت ظاهری اعضای کنگره بسیار مهم است ‌همه باید با پوشش سفید، باکلاس و تمیز، مرتب و منظم در کنگره حاضر شوند. صور ظاهر و باطن روی هم تأثیرگذار هستند.

 _کسی که شال می‌اندازند و همچنین نگهبان و دبیر باید با تیپ سازمانی و رسمی باشند.

 _در چهار جشن سراسری، مثل جشن راهنما، جشن مرزبان و ایجنت، جشن همسفر و جشن دیده‌بان، کسانی که شال می‌اندازند حتماً باید با لباس فرم باشند یعنی پیراهن سفید کمربند سفید، شلوار پارچه‌ای سفید، جوراب و کفش سفید بپوشند.

 _در کنگره تنها از اینستاگرام برای اطلاع‌رسانی کنگره استفاده می‌شود، دقت داشته باشید از عکس‌های جدید آقای مهندس استفاده کنید.

 _از تسبیح و انگشترهای زیاد استفاده نکنید.

 _عکاس باید عکس خبرنگاری بگیرد.

 _پشت میز نگهبان و دفتر مرزبانی از صندلی معمولی پلاستیکی استفاده شود.

 _گزارش عملکرد سالیانه باید با عکس رنگی و آمار آماده باشد تا در صورت نیاز استفاده شود.

 _ایجنت به‌عنوان الگو باید در جایگاه‌های مختلف خدمت قرار گیرد.

 _شمع جایگاه هیچ‌گاه نباید خاموش شود.

 _ لژیون‌ها به خاطر رعایت احترام باید با عنوان لژیون یکم لژیون دوم و...بیان شوند.

 _در زمان برگزاری لژیون هیچ کاری که تمرکز لژیون را به هم بزند انجام نمی‌دهیم‌.

 _پورتال و پرسشنامه پرتال باید آماده باشد.

 _مبصر کلینیک هر ۶ ماه یک‌بار عوض می‌شود.

 _کیفیت جلسات توجیهی اوتی بسیار مهم است و تازه واردین باید بدانند که در صورت کوچک‌ترین تاخیر اجازه حضور در لژیون ندارند.

 _وضعیت لژیون ویلیام وایت بسیار مهم است و عزیزان دو ماه پس از شروع سفر اول، حتماً باید در لژیون وایت عضو شوند.

 _آماده شدن رهجو برای روز رهایی بسیار مهم است و باید بدانیم سعادت بزرگی است که در زمانی زندگی می‌کنیم که جناب آقای مهندس هستند. روز رهایی باید با بهترین لباس، بهترین تیپ، بسیار شیک، با کادوی مناسب، پاکت زیبا و مرتب حضور     آقای مهندس برسیم.

 _روز جشن راهنما، باید برای راهنما پاکت مناسب و باارزش تهیه کنیم.

 _ خوشحال‌ترین انسان‌ها سپاسگزارترین آن‌ها هستند سپاسگزاری باعث می‌شود حال خودمان خوب شود.

 _تازه واردین برای انتخاب راهنما اجازه ندارند سر لژیون ها بروند. بلکه موقع اعلام راهنما می‌توانند راهنمای موردنظر خود را انتخاب کنند.

 _حضوروغیاب راهنماها به‌طور منظم انجام شود.

 _حضور راهنمایان در برنامه‌های ورزشی روز جمعه الزامی است.

 _راهنمایان نباید در لژیون زیاد صحبت کنند. 7 الی 8 دقیقه اول بحث را باز کنند، بعد از اینکه همه رهجویان مشارکت کردند، 7 الی 8 دقیقه آخر بحث را جمع کنند.

 خوب، چک‌لیست ما تمام شد. انشالله که برای شما مفید بوده باشد و از آن استفاده کرده باشید.


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
حضور دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر شهرستان (جناب اقای نوریان)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
عکاس همسفران: همسفر سماء
نویسندگان: همسفر اشرف، همسفر فاطمه، همسفر سمیه
عکاس مسافران: مسافر علی رضا لژیون یکم 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .