English Version
English

در باب دستورجلسه هفتگی (نظم ، انضباط و احترام در کنگره 60)

در باب دستورجلسه هفتگی (نظم ، انضباط و احترام  در کنگره 60)

یکی از اساسی ترین اقدامات کنگره ۶۰ در جهت ساختن قالب افراد بوده است و این دستور جلسه؛با سه مولفه ی نظم،انضباط و احترام؛کمک شایانی می کند به ساختن قالبی محکم و بی عیب و نقص.

اما سوالی که این جا مطرح می شود این است که:

چرا عنوان این دستور جلسه،نظم و انضباط و احترام در کنگره ۶۰ را یاد آور شده و نظم و احترام در دنیا را مطرح نکرده؟

علت این است که کنگره؛یک نمونه و اشل کوچک است از دنیا و جهان خارج از کنگره و تا وقتی که شخص،رعایت نظم و احترام در این محیط(کنگره)را یاد نگیرد،در دنیای بیرون قادر به رعایت این نکات نخواهد بود.

انسان سوای جسم خود؛چیزی دارد به نام نفس که مافوق ماده است و خصوصیات اخلاقی مثل بی انضباطی و بی احترامی کردن؛بر می گردد به نفس هر انسانی.به حرکت در آوردن و تغییر جهت دادن این ماشین نفس؛تا حدی کاری دشوار می باشد و این ماشین برای حرکت،قطعا به سوخت و انرژی نیاز دارد و سوخت مورد نیاز نفس؛آموزش،آگاهی و دانایی است و از آن جایی که همه چیزهای خوب از یک بستر خوب به وجود می آیند؛تغییر ویژگی های نفس نیز،بستری مناسب احتیاج دارند.

تا به امروز؛آموزش های کنگره ۶۰ بر این پایه استوار بوده است که؛انسان یک جهان فشرده شده است و گنج های بسیار عظیمی درون آن نهفته شده.آموزش ها،دستور جلسات و بیانات جناب مهندس و استاد امین؛به سان دستگاه گنج یابی هستند که این گوهر های گران بهای مدفون شده زیر خروارها خاک و حس منفی را بیرون می کشند و بستری بسیار مناسب هستند برای تغییر دادن ویژگی های نفس و تغییر خلق و خوی افراد.

در کل کائنات،تا کسی درخواست کمک نکرده باشد،ما اجازه ی کمک کردن نداریم و ما اعضای کنگره ۶۰ با حضور در این مکان مقدس؛اذعان داشته باشیم که به واسطه مصرف کننده بودن و یا خانواده ی یک مصرف کننده بودن؛به مدد و یاری نیاز داریم،تا تغییر کنیم،تبدیل شویم به انسان هایی متفاوت از آن چه که در گذشته بودیم و سپس ترخیص شویم و از آن به بعد بپردازیم به مدد و یاری رساندن به کسانی که کمک می خواهند.

پس من به عنوان یک همسفر که در بند بی نظمی و بی انضباطی بوده ام،درخواست کمک کرده ام و این دستور جلسه و صدها مطلب آموزشی دیگر به کمکم می آیند.

اما نکته حائز اهمیت این است که؛وقتی شخصی درصدد رها کردن بی نظمی و بی انضباطی بر می آید،با آزمون هایی سخت و دشوار مواجه می شود.یعنی مدام شرایطی پیش می آید که او را به بی احترامی کردن وا می دارد.در واقع او می خواهد بی نظمی را رها کند؛ولی بی نظمی او را رها نمی کند و این قضیه به این دلیل است که؛نیروهای منفی،به راحتی مجوز خروج اشخاص ساکن ضد ارزش ها را صادر نمی کنند.

اما در کنگره ۶۰؛ساختارهایی وجود دارد که ذره ذره شخص را از زیر بلیط نیروهای اهریمنی و منفی بیرون می کشد و به زیبایی هر چه تمام تر؛نظم و انضباط و احترام را به آنان آموزش می دهد.

برای مثال: "لژیون خدمت"به مسافران و همسفران در تمامی لژیون ها متذکر می شود؛به نظم و بهداشت محیطی که در آن در حال درمان و آموزش هستیم،باید اهمیت دهیم.

"کمیته انضباطی" به افراد یاد آور می شود که در کنگره ۶۰ موظف به رعایت حرمت و قوانین هستند و در غیر این صورت؛باید در مقابل اعمال و افعال خود پاسخگو باشند.

"مراسم تقدیر از مرزبانان،دیده بانان،خدمت گزاران سایت و..."به اشخاص آموزش می دهد که اگر کسی کاری برایمان انجام داد و در جهت یاری رساندن به ما قدمی برداشت،باید از او قدردانی کرده و احترام بگذاریم.

یکی از مهم ترین اصول کنگره ۶۰ که در متن قوانین کنگره نیز یاد آور شده؛احترام به پیشکسوتان می باشد.

انسان هم از نار تشکیل شده و هم از نور،هم از فسق و هم از فجور.بی احترامی،بی نظمی و عدم انضباط از "نار" انرژی و قوت می گیرند و کنگره ۶۰ همواره در جهتی حرکت کرده و می کند که این آتش ویرانگر را مهار می کند و از شخصی که در گذشته بی نظم و انضباط بوده؛مرزبان یا کمک راهنمایی می سازد که اکنون مسئولیت یک نمایندگی یا ده ها رهجو را به دوش دارد و به شایستگی این وظیفه را به انجام می رساند.

روش D.S.T؛نظم،انضباط و احترام را به مهار خویش در می آورد.به این صورت که یک مسافر موظف می شود در طول روز راس ساعت داروی خود را استفاده کند و طی ۱۱ ماه به این نظم در مصرف OT دست پیدا می کند و سپس در باقی مسائل به نظم می رسد.

در مورد انضباط نیز؛شخص خود را موظف می داند که از شربت OT،کتاب ها و جزوات خود مراقبت کند و این انضباط داشتن،کم کم بر تمامی زندگی و افکار او حاکم می شود.

در روش D.S.T و مصرف شربت OT؛شخص به خوبی احترام گذاشتن را یاد می گیرد.چون به او آموزش داده می شود که باید به داروی درمانی خود احترام گذاشته و به آن ایمان داشته باشی تا به درمان قطعی برسی.از این رو،شخص احترام گذاشتن را نیز فرا می گیرد.

خداوند را هزاران مرتبه شکر می گوییم بابت حضور در کنگره و دستیابی به منبعی غنی از آموزش ها که توسط آن ها علم درست زندگی کردن را فرا می گیریم.

 

نویسنده همسفر صبا از نمایندگی پروین اعتصامی اراک

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .