English Version
English

با تشکیل خانواده به تکامل می رسیم

با تشکیل خانواده به تکامل می رسیم

جلسه دوازدهم از دوره چهل و چهارم کارگاه های آموزشی عمومی کنگره 60 نمایندگی سلمان فارسی به استادی کمک راهنمای محترم مسافر منصور، نگهبانی مسافر محمد و دبیری مسافر رسول با دستور جلسه «ازدواج» روز سه شنبه 30 دی ماه 1399 ساعت 16:00 آغاز به کار کرد

 

خلاصه سخنان استاد:

خداوند را شاکر و سپاس گذارم که اجازه داد بار دیگر در این جایگاه  قرار بگیرم و ما باید بابت حضورمان در کنگره خداوند را شاکر باشیم.

تمام دستور جلسات در کنگره ۶۰ با تفکر و تعقل انتخاب‌شده است و  هیچ‌کدام بی‌حساب انتخاب‌نشده است. دستور جلسه امروز در مورد ازدواج است، ما همگی در کنگره  جمع می‌شویم و از تجربه‌ها، موفقیت‌ها و شکست‌های خود صحبت می‌کنیم تا دیگران  آموزش بگیرند. جناب مهندس با صحبت‌هایی که می‌کنند و سی‌دی‌هایی که در اختیار ما قرار می‌دهند شاید نمی‌تواند راه‌حلی برای رفع مشکلات جمعیت  ۸۰ میلیونی ما باشد ولی می‌تواند جمعیت  ۸۰ هزارنفری کنگره ۶۰ را آموزش دهد و به راه‌های زیبا سوق بدهد.

 در سی دی  ازدواج جناب مهندس تمام مشکلات خانوادگی و ازدواج را به‌صورت خیلی دقیق کالبدشکافی کرده‌اند و راه‌حل آن‌ها را بیان کرده است که اگر این سی دی را در مراکز مشاوره به دیگران آموزش می‌دادند بسیاری از مشکلات و گره‌های کور خانواده‌ها حل می‌شد و افراد به کانون گرم خانواده بازمی‌گشتند.
 

 

افراد مجردی که در کنگره ۶۰ حضور  دارند را خداوند بسیار دوست داشته است به دلیل اینکه  قبل از تشکیل زندگی مشترک می‌توانند زیربنا و زیرساخت زندگی خود را مستحکم و قوی بسازند.

جناب آقای مهندس در سخنان روز چهارشنبه فرمودند: اشخاص باید بر روی  نقاط مشترک خود بیشتر کار کنند و به این موضوع توجه کافی داشته باشند، جناب مهندس در ادامه برای این موضوع ۲ مثلث در نظر گرفتند که اولین مثلث در مورد افرادی که ازدواج نموده‌اند و افرادی که  طلاق گرفته‌اند و افرادی  که هنوز ازدواج‌نکرده‌اند است  و مثلث دیگر شامل سه ضلع مرد، زن و نقاط مشترک است.

در زندگی حریم‌هایی وجود دارد که اگر این حریم‌ها شکسته شود آن زندگی دیگر برای هیچ‌کدام از طرفین سودی نخواهد داشت.

 هدف از ازدواج و زندگی مشترک ابتدا دست یافتن به آرامش  و امنیت در زندگی،  دوم توسعه رزق  و روزی، سوم رسیدن به کمال، چهارم حفظ بقا، پنجم خودداری از گناه و در آخر برای غریزه جنسی است.

ما در کنگره ۶۰ متوجه شدیم که درمان و تکامل در جمع اتفاق می‌افتد‌ و خانواده جمعی است که در آن ما به تکامل کامل خواهیم رسید. ازدواج هم دارای موانعی است که جناب مهندس به این موضوع نیز پرداختند و در این سی دی خواستند که بعضی از سنت‌ها را زنده بکنند و بعضی از توقعات را نیز در مورد ازدواج کم کنند و فرمودند که ازدواج در کنگره مشکلی ندارد ولی به این  شرط که به کنگره و خودشان آسیبی وارد نشود.
 

 

نگارش و تایپ: همسفر پژمان

ویرایش: مسافر سهراب

عکاس: مسافر اصغر

 

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .