English Version
English

چرخه عشق و انرژی در خدمت

چرخه عشق و انرژی در خدمت

 سلام ودرود بر دیده بان عزیز اقای سلامی از طرف همسفران شعبه شفا هفته دیده بان را تبریک گفته همچنین ورود شما را به شهر مشهد خیر مقدم عرض می کنیم .

خدمتگزاری در کنگره 60 موهبتی است که هر کس طعم آن را چشیده باشد، آرزو دارد تا همیشه در این چرخه ی عشق و انرژی بماند؛ اما باید برای کسب هر جایگاهی، شایستگی به دوش کشیدنِ آن را در خودمان ایجاد کنیم. براستی که در کنگره 60 این خدمت ها هستند که ما را انتخاب می‌کنند و خداوند لیاقت خدمت به بندگانش را به هر کسی نمی‌دهد.


۱-  لطفا  خودتان را با رسم کنگره معرفی کنید ؟
سلام
دوستان من مجید هستم مسافر، آنتی ایکس مصرفی اپیوم، مدت سفر ۱۳ ماه، راهنما جناب آقای مهندس دژاکام، رشته ورزشی‌ راگبی و شنا حدود ۲۰سال و ۵ ماه است که آزاد و رها هستم.

 


 

-2چگونه با کنگره آشنا شدید و آن روز چه حسی داشتید؟
من به‌صورت اتفاقی با کنگره‌ آشنا شدم  و بعدازاینکه برای مشاوره رفتم. در جلسات شرکت کردم. علت جذب و ماندگاری من در کنگره این بود که خیلی زود جایگاه خدمتی به من داده شد، جایگاه خدمت من دبیری در کنگره بود و من هرروز به کنگره می‌آمدم حتی روزهایی که جلسه نداشتیم؛ و من در کنار آقای مهندس خدمت می‌کردم

3- اولین جایگاه خدمتی شما چه بود؟ و به‌یادماندنی‌ترین لحظه برای شما چه زمانی بود؟
تمام جایگاه‌های خدمتی در کنگره ۶۰ به‌یادماندنی است. اولین جایگاه خدمتی من دبیری روزهای یکشنبه در شعبه انقلاب و نگهبان جلسه شنبه‌ها در نمایندگی آکادمی بود. فکر می‌کنم تمام جایگاه‌ها به حس خوبی دارد و همیشه به یاد آدم می‌ماند.


4-در طی سال‌ها خدمت عاشقانه‌تان به کنگره آیا شده دچار ناامیدی شوید؟
هیچ‌وقت ناامید نشدم چون روزگار را رو به بهبود می‌دیدم و شاید چندین برابر از اینکه ما فکر می‌کردیم حرکت کنگره سریع و به جلو انجام می‌شد. هیچ موقع احساس ناامیدی نکردم. کسانی ناامید می‌شوند که اولاً در آموزش‌هایشان خیلی ضعیف هستند و دوما فکر می‌کنم که اگر کاری انجام بدهند نتیجه مثبت ندهد دچار ناامیدی می‌شوند، ما در کنگره ۶۰ هم توسط آقای مهندس این آموزش‌ها را دیده‌ایم که توی کار ممکن است مشکل پیش بیاید و مشکلات همیشه برای ما کلیدی ‌شده است که بتوانیم حرکت ما را خیلی بهتر انجام بدهیم و هیچ‌وقت ناامید نشویم.


5-چگونه تعادل بین خدمت، ارتباطات خانواده و مسئولیت اقتصادی را در زندگی خود برقرار می‌کنید؟
قابل‌گفتن نیست ولی ازآنجاکه راه درست است و سعی کرده‌ایم در این راه درست کمک کنیم همه این‌ها خودبه‌خود باهم هماهنگ می‌شوند. من از ابتدای کنگره خدمت کردم و در این خدمت هم آموزش می‌دیدم هم حال خودم بهتر شده است و چون خانواده‌ام هم آموزش‌دیده بوده‌اند با کنگره ارتباط داشتند خود آن‌ها هم به من کمک می‌کردند. در بحث اقتصادی کامل نبودم، هم کار اقتصادی انجام می‌دادم و هم در کنگره خدمت می‌کردم و سعی می‌کردم به آن‌ها لطمه وارد نشود. به قول آقای مهندس کار معنوی همیشه بار اقتصادی هم داده است و همیشه کارهایمان روبه‌راه بوده و به انجام می‌رسد.


6-علت اینکه ۱۴ وادی، ۱۴ دیده‌بان، ۱۴ مقاله، ۱۴ ثانیه سکوت در کنگره‌داریم چیست؟
این را باید از آقای مهندس بپرسید اول اینکه ما وارد کنگره شده‌ایم عدد ۱۴ بوده است و تمام‌کارها و مبنای عدد ۱۴ است، ۱۴ وادی داشته‌ایم ۱۴ قانون داریم و ۱۴ تا دیده‌بان داریم علتش من نمی‌دانم ولی ۱۴ برای ما عدد قابل اهمیتی است.


7-خواسته قلبی شما از اعضای کنگره ۶۰ در هفته دیده‌بان چیست؟
برای تمام جایگاه خدمتی تمام اشخاص که در کنگره ۶۰ خدمت می‌کنند احترام بگذاریم در جایگاه خدمتی که بچه‌ها خدمت می‌کنند و قوانین کنگره را اجرا می‌کنند، هیچ‌کس خودشان  قوانین نداده‌اند و تمامی چیزهایی که می‌بینید در کنگره ۶۰ تمام جایگاه خدمتی تمام‌کارهایی که انجام می‌شود تمام رفت‌وآمدها برای این است تعداد رهایی‌ها در روز چهارشنبه‌ها حتی یک نفر اضافه شود، برای ما بالاترین ارزش را دارد و تشکر می‌کنم از بچه‌ها، من آمده‌ام مشهد خیلی مراسم خوبی بود خیلی خوشحال شدم خیلی به ما عزت و احترام گذاشته‌اند، امیدوارم برای تمام جایگاه‌های خدمتی به همین شکل احترام بگذارند و بیرون از کنگره ۶۰ هم همین‌طور باشیم هرکسی که برای ما کاری انجام می‌دهد سپاس‌گزار باشیم و جز افرادی باشیم که سپاسگزار باشیم و در مقابل خودمان در مقابل خدا در مقابل هرکسی که برای ما کار انجام می‌دهد.


8-پیام شما برای اعضا کنگره 60 چیست؟
تمام دیده‌بان‌ها سه چهار سال طول می‌کشد که انتخاب بشوند چون می‌خواهند عمل سالم انجام بشود و کمترین خطا را داشته باشند. امیدوارم همین روند ادامه داشته باشد تا به توانیم به تمام مردم دنیا کمک کنیم تا از جهل و نا‌‌آگاهی و از بند اعتیاد بتوانند رها شوند.


9-در کنار آقای مهندس دژاکام خدمت داشتن چه آموزش‌های متفاوتی برای شما دارد؟
تمام آموزش‌هایی که به ما داده می‌شود، با آموزش‌هایی که به تمام بچه‌های کنگره داده می‌شود یکسان است؛ یعنی هیچ‌چیز اختصاصی خاصی نیست ولی ما به منبع نزدیک‌تر هستیم هرچه به نور نزدیک‌تر باشید لذت روشنایی را بهتر درک می‌کنید.

10-می‌شود کمی برایمان توصیف کنید، شخصیت آقای سلامی قبل از کنگره چگونه بوده است؟
 تمام آدم‌هایی که اعتیاددارند شخصیت آن‌ها بر مبنای دروغ، کینه، حسد و خیلی نکات منفی پایه‌ریزی شده است.  و چون خواسته، خواسته فرمان اعتیاد بوده است و تمامی فرمان‌ها، فرمان‌ها افیونی بود، ولی خوب الآن قطعاً خیلی فرق کرده است. امیدوارم که بتوانم به این حدنصابی که مدنظر خودم و کنگره ۶۰ است برسم هنوز خیلی نیاز دارم به آموزش هنوز باید روی خودم کارکنم ولی یک چهره خیلی متفاوتی دارم نسبت به قبل از آمدن به کنگره ۶۰


11-چه ویژگی در آقای سلامی هست که بنیان کنگره و دیگر دیده‌بان‌ها بعد از دوره چهارساله خدمتی هم چنان نظر بر ادامه خدمت ایشان داشته‌اند؟
بچه‌ها به من لطف دارند. من از سال ۷۹ در کنگره ۶۰ هستم و سعی کردم عمل سالم را انجام بدهم و بچه‌ها هم به من لطف دارند و باید از خود آن‌ها سؤال کنید من نمی‌دانم.


12-شما یک مدیر در امور مالی هستید ،از نظر شما نکات کلیدی قدرت بخشی به ضلع مالی خانواده چیست ؟
 
بچه‌هایی که وارد کنگره می‌شوند، چه دیده‌بان‌ها و حتی بنیان کنگره فرقی نمی‌کند باید پایه‌های مالی را قوی کنند. حتی اساتید آقای مهندس قبل از اینکه می‌خواستند کنگره را تأسیس کنند روی استحکام پایه‌های مالی خود ایشان تأکید داشتند. به همین سبب پایه‌های مالی کنگره باید قوی باشد، یک بخش مهمی از کار ما این است که بخش مالی خانواده تو ضلع مالی چه خانواده چه مالی بتوانیم تلاش کنیم و به قول آقای مهندس پادشاهی که خزانه نداشته باشد انگار هیچی ندارد و ما چه در خانواده چه در کنگره باید به این نکته توجه کنیم و پایه‌های مالی خود را قوی کنیم تا بتوانیم هم در خانواده و هم در کنگره موفق باشیم.


14-افتخار آفرینی تیم راگبی با مدیریت شما،پیام خوش رهایی را به گوش خیلی ها رساندید،پیام شما برای ورزش همسفران چیست؟

این کار تیمی بوده است. خیلی از بچه‌های کنگره 60 در تیم راگبی شرکت کردند و با تلاش و کوشش آن‌ها  تیم راگبی به این درجه رسیده است؛ و ما فقط راه را ادامه دادیم و حرکت کردیم که این چرخه از حرکت نایستد. یکی از نکات خیلی مهم در ورزش راگبی رساندن پیام رهایی است. تمام تلاش ما این است که بعدازاینکه بچه‌ها به درمان می‌رسند برای سلامتی خودشان ورزش کنند؛ و وقتی در میادین بین‌المللی حاضر می‌شوند، پیام رهایی را به گوش برسانند: که اعتیاد درمان دارد و با روش DST درمان دارد و کسی که اعتیاد داشته می‌تواند روزی قهرمان کشور شود. همسفران نیز باید ورزش کنند، عقل سالم در بدن سالم است. امیدواریم همه ما جسم سالم داشته باشیم و بتوانیم از عقل سالم استفاده کنیم.


اگر مطلبی هست که مایل هستید بیان شود،لطفا بفرمایید.


سپاس گذاریم زمان خود رابرای پاسخ گویی به سوالات اختصاص دادید ،خداوند حافظ شما باشد.


بسیار سپاسگزارم وقت خود را به جوابگویی مصاحبه این هفته اختصاص دادید.

 

 

تهیه مصاحبه: همسفر اعظم "لژیون یکم کمک راهنما همسفر اعظم"

تایپ مطلب :همسفر سمیه "لژیون دوم کمک راهنما همسفر فاطمه"

ارسال مطلب :همسفر زهرا " لژیون هفتم کمک راهنما همسفر مریم"

ویرایش مطلب: همسفرطاهره"لژیون نهم کمک راهنما همسفر معصومه"

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .