English Version
English

مصاحبه با دیده بان روابط عمومی کنگره 60

مصاحبه با دیده بان روابط عمومی کنگره 60

ما در کنگره از جناب مهندس یاد می‌گیریم که تعادل را در همه چیز رعایت کنیم و به موازات یکدیگر پیش ببریم

 

لطفاً خودتان را به‌رسم کنگره معرفی بفرمایید.

سلام دوستان بابک هستم یک مسافر با ۱۴ سال تخریب وارد کنگره شدم ۱۳ ماه و ۲۴ روز سفر کردم، با راهنمایی آقای محمد صداقت، به روش دی اس تی با شربت اپیوم تینکچر، الآن هم ده سال و هفت ماه است که آزاد و رهاشده‌ام. ضمناً در قسمت نیکوتین رهجوی جناب آقای مهندس دژاکام بوده‌ام و الآن 9 سال است که از بند نیکوتین نیز آزاد و رها هستم. افتخار این را دارم که دیده‌بان روابط عمومی کنگره و در قسمت اوتی هم خدمت‌گزار نمایندگی‌های مشهد هستم.

 

چگونه با کنگره ۶۰ آشنا شدید؟ آیا سابقه ترک درانجیوهای دیگر را هم دارید؟

با کنگره ۶۰ از طریق یک روانشناس خوب که خداوند پشت‌وپناه او باشد آشنا شدم، خاطرم هست وقتی‌که به ایشان مراجعه کردم و مشکلم را عنوان کردم؛ کنگره ۶۰ را به من معرفی نمودند، تجربه ترک در انجیوهای دیگر را نداشتم ولی تجربه ترک‌های نافرجام را داشتم، شاید ۱۵ یا ۱۶ مرتبه تجربه ترک‌های نافرجام را داشتم که در هر دفعه به دلیلی برگشت می‌نمودم ولی بعد از این‌ها یک‌دفعه برای درمان در کنگره ۶۰ اقدام نمودم که ماه عسل آن ۱۰ سال و ۷ ماه است که به درمان رسیده‌ام، لازم به ذکر است بگویم درمان اعتیاد در کنگره کار سختی نیست، ما در ادامه به کنگره می‌آییم تا بیشتر دنبال آن باشیم که خودمان را پیدا کنیم و سعی کنیم انسان مفیدی برای جامعه باشیم.

 

با توجه به اینکه زمان زیادی را در کنگره صرف می‌کنید آیا این‌همه حضور خللی در زندگی‌تان ایجاد نمی‌کند؟

ما در کنگره از جناب مهندس یاد می‌گیریم که تعادل را در همه‌چیز رعایت کنیم و به‌موازات یکدیگر پیش ببریم. کار، زندگی، خانواده و کنگره مثلثی است که همه ما باید بتوانیم تعادل آن را حفظ کنیم ولی خب گاهی پیش می‌آید که بسته به شرایط موجود، شاید ضلع کنگره قوی‌تر از لایه دیگر پیش برود و من همیشه به دنبال تعادل هستم تا بتوانم آن را به دست بیاورم ولی آیا این‌که توانسته‌ام آن را برقرار کند یا نه یک‌وقت‌هایی آری و یک‌وقت‌هایی هم نه ولی قطعاً به دنبال تعادل در این زمینه هستم.

با توجه به اینکه ما همیشه شاهد حضور افرادی هستیم که خواهان درمان در کنگره ۶۰ هستند و با توجه به ظرفیت پذیرش‌ها در مشهد اغلب پیش می‌آید افراد دو الی سه ماه در انتظار می‌مانند آیا برای این عمل تدابیری اتخاذشده است؟

همیشه حجم بالای مراجعین در مشهد این مسئله بوده است که افراد با محدودیت مواجه بودند، به نظر من تنها راهش این است که بچه‌ها دست‌به‌دست هم بدهند و به استانداردهایی برسند که دفتر مرکزی این اجازه را بدهند که شعبات دیگر در مشهد تشکیل بشود و ما بتوانیم نفرات بیشتری جذب بکنیم.

 

نظر شما در مورد نقش جهان‌بینی کنگره 60 در درمان اعتیاد چیست؟

ما در کنگره با یک مثلثی مواجه می‌شویم به نام  جسم، روان و جهان‌بینی، خارج از کنگره یک عده میگویند ترک مواد جسمی است، یک عده میگویند قطع مصرف جنبه روحی روانی دارد، درصورتی‌که هردوی این‌ها ناقص هستند و کامل‌ترین تعریفی که من با آن روبرو شده‌ام همین تعریف کنگره است که می‌گوید جسم، روان و جهان‌بینی؛ اگر ما بخواهیم تنها بر روی جسم کار بکنیم قطعاً موفق نخواهیم شد و برعکس این هم همین‌طور، آقای مهندس هنری که دارند همه‌چیز را در چهارچوب مثلث‌ها برای ما تعریف می‌کنند و این‌که تک‌بعدی به قضیه نگاه نکنیم.

 

در چه جایگاه‌هایی تا به امروز خدمت کرده‌اید؟

جایگاه‌های مختلفی خدمت کرده‌ام و هدف این بوده که این خدمت‌ها بتواند کمکی باشد برای کسی که بتواند به فرد مفیدی برای خودش و جامعه‌اش تبدیل بشود، مثلاً نگهبان نظم بوده‌ام، نگهبان جلسه، در نمایندگی آکادمی مرزبان بوده‌ام، چندین سال افتخار داشته‌ام ایجنت نمایندگی‌های مشهد باشم به‌عنوان مسئول شعب اوتی کنگره 60 خدمت کرده‌ام، در حال حاضر نگهبان شعبه اوتی کنگره 60 در کل کشور هستم و به‌تازگی هم این افتخار را پیداکرده‌ام در جایگاه دیده‌بانی حضور پیدا کنم، امیدوارم همه‌ی این جایگاه‌ها برای این به وجود بیاید که همه ما بتوانیم انسان بهتری باشیم.

 

لطفاً در مورد وظایف دیده‌بان و جایگاه خودتان بفرمایید.

درباره‌ی کنگره دیده‌بان اگر بخواهم در چند جمله توصیفش کنم، دستیاران آقای مهندس در اداره کنگره 60 هستند و نظارت بر اجرای قوانین در کنگره 60 نه این‌که قانون گزار باشند و جایگاه بنده در دیده‌بانی یک جایگاه جدیدی می‌باشد که در کنگره تعریف‌شده است به‌عنوان دیده‌بان روابط عمومی و همین‌طور با اجازه آقای مهندس مسئولیت‌های این جایگاه در حال گسترش می‌باشد تا این‌که بتوانیم روابط بهتری با جامعه بیرونی برقرار بکنیم.

 

 شما اولین ایجنت نمایندگی مشهد بوده‌اید، دورنمای ذهنتان درزمانی که در این جایگاه بوده‌اید از نمایندگی مشهد چیست؟

در آن زمان به این فکر می‌کردم که انشالله به‌روزی برسیم که ما در مشهد پنج نمایندگی داشته باشیم، بچه‌ها خیلی تلاش کردند و همین‌طور حمایت دفتر مرکزی بوده است که امروز ما به سه نمایندگی در مشهد رسیده‌ایم و همین‌طور به خاطر دارم در تولد پنج‌سالگی‌ام در مشهد آرزو کردم که به‌زودی در شعبه‌ی خودمان بتوانم حضورداشته باشیم و خدا را شکر من الآن به آن آرزو رسیده‌ام.

 

نظرتان را درباره‌ی دانشگاه کنگره 60 بفرمایید.

آقای مهندس دژاکام هر مطلبی را که عنوان می‌کنند و به گوش ما می‌رسد سال‌ها قبل آن را برنامه‌ریزی کرده‌اند، دانشگاه کنگره 60 به‌زودی با تلاش آقای مهندس و حمایت خداوند به اولین آکادمی تخصصی درمان اعتیاد در مرحله اول در ایران و بعداً در مجامع بین‌المللی تبدیل خواهد شد و ما باید از تفکر آقای مهندس برای ایجاد زیربنایی محکم برای آیندگان این کشور الگو بگیریم.

خیلی خوشحالم که در نمایندگی بنیان هستم و امیدوارم که به‌زودی بتوانیم برای رسیدن به نمایندگی مشهد طوری حرکت بکنیم که بتوانیم دفتر مرکزی را مجاب بکنیم تا بابت ایجاد نمایندگی چهارم در مشهد این اجازه را بدهند، یعنی ما اگر امکاناتش را فراهم بکنیم ولی بستر لازم و ظرفیت لازم را نداشته باشیم حتی با داشتن پتانسیل‌های فیزیکی، قطعاً این اجازه به ما داده نخواهد شد و کلام آخرم این است که همه دست‌به‌دست همدیگر بدهیم شاید دور نباشد که ما تابلوی چهارم را بالا ببریم.

 

مصاحبه توسط: مسافر پژمان لژیون یکم

ویرایش متن و ارسال خبر: مرزبان سایت مسافر وحید

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .