English Version
English

شناخت انسان کلید حل مشکلات

شناخت انسان کلید حل مشکلات

سی دی اصل سایه مفاهیم بسیار گسترده‌ای را مطرح می‌کند که جناب آقای مهندس به‌خوبی همه جوانب آن را باز می‌کنند و بنده باید چند بار این سی دی را گوش کنم تا به‌درستی نکات آن را پی ببرم و بتوانم آن‌ها را در زندگی کاربردی کنم. برداشتم از این سی دی این است که فلسفه آفرینش انسان، شناخت مشکلات و حل کردن آن‌هاست و از این طریق، شرایط رشد انسان فراهم می‌شود. همچنین مشکلات باید به‌طور کامل و با روش اصولی حل‌وفصل شوند، نه اینکه بخواهیم آن‌ها را از سر باز کنیم یا به زمان دیگری موکول نماییم.

در مقوله اعتیاد نیز اوضاع بر همین منوال است. شاید اکثر شما هم مثل بنده راه‌های بسیاری را برای ترک مواد مخدر امتحان کرده باشید که همگی ناموفق بودند و درنتیجه مجدداً به مصرف برگشت نمودیم؛ اما با زحمات بسیاری که جناب مهندس متحمل شدند که به کشف روش درمان قطعی اعتیاد منجر شد، همه ما طعم شیرین رهایی را چشیدیم و توانستیم از تاریکی اعتیاد به‌طور کامل خارج شویم. برای فراگیری و گسترش هر چه بیشتر دانش کنگره 60 زحمات بسیاری کشیده شده است و بنده نیز وظیفه خود می‌دانم نقشی هرچند کوچک، ایفا نمایم تا همان‌طور که دیگران کاشتند و ما استفاده کردیم، ما نیز بکاریم تا آیندگان بهره‌مند گردند.

جناب مهندس در سی دی اصل سایه به این موضوع اشاره می‌کنند که هیچ‌یک از مشکلات ما با مردن از بین نمی‌روند و درواقع به چرخه‌های بعدی حیات ما منتقل می‌شوند. پس تنها راه ما برای خلاص شدن از مشکلاتمان این است که یک‌بار برای همیشه به‌طور صحیح آن‌ها را حل کنیم و از آن‌ها عبور کنیم. ما در کنگره آموخته‌ایم که حیات انسان به همین زندگی چندساله دنیا خلاصه نمی‌شود، ما از روز الست بوده‌ایم، هستیم و خواهیم بود و به همین دلیل باید مشکلات خود را به‌خوبی بشکافیم و راه حال کردن آن‌ها را بیاموزیم. همان‌طور که جناب مهندس می‌فرمایند، درمان بسیاری از بیماری‌ها به‌ویژه بیماری‌های سایکوسوماتیک یا روان‌تنی هنوز میسر نشده است و علت اصلی آن ناتوانی بشر در شناخت انسان و به‌خصوص صور پنهان اوست. پزشکی امروز در مواجهه با بسیاری از بیماری‌ها که در درمان آن‌ها عاجز است، آن‌ها را به اعصاب ربط می‌دهد و با تجویز داروهایی موقتاً روی آن‌ها سرپوش می‌گذارد تا عوارض آنی آن‌ها را ساکن نماید.

جناب مهندس در این سی دی به نفس انسان و چگونگی اعلام موجودیت آن در ظاهر و باطن وجود ما می‌پردازند. نفس برای ظهور همیشه به یک کالبد یا شاسی نیاز دارد و در جهان خاکی از جسم ما به‌عنوان شاسی استفاده می‌کند؛ اما نفس انسان در زمان خواب و یا پس از مرگ در ابعاد دیگر از کالبدهای سایه دیگری استفاده می‌کند. البته ما در زمان حیات خود نیز از کالبدهای دیگر خود نیز انرژی می‌گیریم و خالص بودن این انرژی‌ها برای ما تفاوت‌های زیادی ایجاد می‌کند. دریافت انرژی‌های خوب نیز به افکار، گفتار و اعمال ما و حرکتمان در مسیر ارزش‌ها ارتباط دارد. ولی اگر ما مسیر ضد ارزش‌ها را پی بگیریم، نه‌تنها از انرژی‌های مثبت بهره‌مند نمی‌شویم بلکه تحت تأثیر نیروهای منفی قرار می‌گیریم که خود را به‌صورت بروز انواع بیماری‌ها نمایان خواهند ساخت. این بیماری‌ها اکثراً با صور پنهان ما در ارتباط هستند که متأسفانه شناخت چندانی نیز از آن‌ها نداریم. طبق آموزه‌های جناب مهندس صور آشکار انسان مانند قله کوهی است که از آب بیرون زده است و برای ما قابل‌رؤیت است، اما صور پنهان مثل دامنه و تنه اصلی کوه است که زیرآب مانده است و ما آن را نمی‌بینیم. پس برای شناخت کامل انسان باید به سراغ ریشه‌های او رفت که البته کار آسانی هم نیست.

در پایان امیدوارم مردم سراسر دنیا بتوانند به دانش و آموزش‌های کنگره 60 دسترسی داشته باشند و از این پس شاهد رهایی ها و شکوفایی‌های هر چه بیشتر در گستره این گیتی پهناور باشیم. قطعا در نقاط مختلف این کره خاکی افراد مصرف کننده‌ای هستند که شدیدا به کشفیات و دانسته‌های کنگره 60 نیازمندند و ما می‌توانیم آموزش‌های ناب خود را از طریق دانشگاه در اختیار آن‌ها قرار دهیم تا همه بتوانند به درمان قطعی برسند و سلامتی و سعادت خود را بازیابند.

 

نوشته: مسافر وحید

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .