English Version
English

کینه، نفرت و حسادت ما را در تاریکی نگه می‌دارد

کینه، نفرت و حسادت ما را در تاریکی نگه می‌دارد

تیتر وادی دوم می‌گوید: هیچ مخلوقی جهت بیهودگی قدم به این حیات نمی‌نهد، هیچ کدام از ما به هیچ نیستیم، حتی اگر خود به هیچ فکر کنیم.

این وادی می‌خواهد به ما بگوید که مخلوقات خداوند بدون هدف و به جهت بیهودگی پا به هستی نگذاشته‌اند، حتی همان یک کرم را که ما فکر می‌کنیم بیهوده آفریده شده باید بدانیم آن‌هم یک هدفی دارد چه‌بسا برسد به ما انسان‌ها که فلسفه وجودی‌مان خیلی فراتر و عظیم‌تر از یک کرم است.

ما انسان‌ها دارای توانایی‌های زیادی هستیم ولی به خاطر افکار و اندیشه افیونی که داریم و آن ناخالصی‌هایی که در درونمان وجود دارد به این باور رسیده‌ایم که به هیچ دردی نمی‌خوریم و شده‌ایم مصرف کننده‌ بی‌مصرف و همه توانایی‌هایمان پشت افکار و اندیشه مخرب ما پنهان شده است. درواقع ما هر چه در تاریکی و ضد ارزش‌ها باشیم بیشتر به این موضوع وادی دوم کشیده می‌شویم و باعث می‌شود که در جسم، روان و جهان‌بینی ما تخریب وارد شود و رفته‌رفته خودشان را به‌صورت بیماری نشان می‌دهد، در این مواقع حس ناامیدی بیشتر در ما شکل می‌گیرد و همین ناامیدی باعث می‌شود که اعتمادبه‌نفس ما پایین بیاید و توانایی‌های خود را نادیده بگیریم و زندگی را تمام شده ببینیم و به زمین و زمان ناسزا بگوییم که چرا من، کاش به دنیا نمی‌آمدم، من به درد نمی‌خورم تا آخر عمرم این مشکلات با من هست و داشتن حس کینه، نفرت، حسادت و حقارت ما را در تاریکی و ظلمت نگه می‌دارد و هر چه در این ضد ارزش‌ها باشیم بیشتر به بی‌کفایتی و بی‌ارزش بودن خودمان پی می‌بریم و از دست دادن اعتمادبه‌نفس ما باعث می‌شود هیچ تلاشی برای بالا بردن توانایی‌هایمان و ترقی نداشته باشیم.

اگر وادی اول را به‌درستی درک کرده باشیم و کاربردی کرده باشیم می‌توانیم به کمک این وادی بهتر وادی دوم را درک کنیم. بله با کاربردی کردن وادی اول و دوم من می‌توانم امیدوارم باشم، ناخالصی‌ها را از خودم دور کنم، در صراط مستقیم قرار بگیرم، با تزکیه و پالایش و رسیدن به روشنایی به این باور می‌رسم که زندگی خیلی زیباست و هر روز می‌توانیم روز زیبایی را آغاز کنیم و به باارزش بودن خود پی ببریم.

ما تاریکی‌ها را تجربه می‌کنیم تا به عظمت روشنایی‌ها پی ببریم. روشنایی همین بالا رفتن اعتمادبه‌نفس ماست؛ اینکه بدانیم فلسفه وجودی ما خیلی عظیم است و ما بی‌هدف خلق نشده‌ایم، باید در جهت رسیدن به هدفمان تلاش کنیم و حرکت کنیم در صراط مستقیم پیش برویم و آن موقع نیروهای مافوق هم به کمک ما می‌آیند. ما در هر مرحله‌ای از زندگیمان که هستیم باید با تلاش و پشت‌کار پیش برویم و دست از تلاش نکشیم از سنگ‌ریزهایی که جلوی مسیرمان هست عبور کنیم که مبادا مانع تلاش کردن ما شود. نباید نا امید شد و بدانیم پایان شب سیاه سفید است.

در سی‌دی هیزم‌شکن ۳ آقای مهندس خیلی زیبا در مورد فلسفه وجودی انسان صحبت می‌کنند که فلسفه وجودی انسان خیلی شگفت‌انگیز است و هر چیزی که در جهان هستی وجود دارد دارای هدف هستند. یک مصرف‌کننده قبل از ورودش به کنگره به خاطر تخریب‌های زیادی که داشته است و اینکه جسم، روان و جهان بینی‌اش از تعادل خارج شده است این وادی دوم را در مورد خودش مختص نمی‌داند و فکر می‌کند که خیلی بی‌ارزش است و زندگی را تمام شده می‌بیند. همین طور ما همسفران که در کنار مسافرانمان تخریب‌های زیادی را متحمل شده‌ایم، سرخورده و شکسته شده‌ایم و آرزوی مرگ خود را می‌کردیم اما خدا را شکر که راه کنگره برای مصرف کنندگان ما باز شد تا بیایند و تحت آموزش‌های کنگره به فلسفه وجودی خود پی ببرند و همچنین به ما همسفران نیز اجازه می‌دهند که بیاییم و از این مکان و آموزش‌هایش بهره ببریم و دیگر آن ناامیدی و حس بد را نداشته باشیم.

یک مسافر با درست سفر کردن در کنگره و استفاده از روش DST و گرفتن آموزش‌ها می‌تواند صفت گذشته خود را تغییر بدهد و در جهت درمان خودش تلاش کند و با گرفتن خدمت‌ها به توانایی‌های نهفته خودش دست پیدا کند و ما همسفران هم با به تعادل رسیدن جسم، روان و جهان‌بینی و با تلاش برای رسیدن به خواسته‌هایمان، با گرفتن خدمت‌ها به توانایی‌هایمان دست پیدا می‌کنیم.

در آخر از تجربه خودم می‌گویم که من هم مثل همه همسفران پر از تخریب بودم، زندگی را تمام شده می‌دیدم و خودم را مرده متحرک می‌دیدم خدا را شکر که در مسیر کنگره قرار گرفتم و با آموزش‌های کنگره به توانایی‌های خودم تا حدودی دست پیدا کردم. کنگره به من زندگی دوباره داد، به من خیلی کمک کرد تا از من انسانی خالص بسازد و من سعی می‌کنم با آموزش‌ها و خدمت‌ها به تزکیه و پالایش خود بپردازم. کنگره به منی که حتی از یک مشارکت کردن می‌ترسیدم قدرت کلام داد.

قرار گرفتن در جایگاه استادی که در خودم این توان نمی‌دیدم من را در آن جایگاه قرار داد حتی همین نوشتن مقاله که هر بار از آن شانه خالی می‌کردم الان می‌توانم این خدمت را انجام بدهم و همه این‌ها را مدیون زحمات کمک راهنمای عزیزم خانم مریم هستم که از همین‌جا دستان پر مهرشان را می‌بوسم و امیدوارم در کنگره ثابت قدم باشم و راهم را به‌درستی و با حس خوبی ادامه بدهم.

 

تایپ: همسفر فاطمه لژیون چهارم
ارسال مطلب: کمک راهنما همسفر زهره
همسفران نمایندگی نیک آباد

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .