English Version
English

تفکر جنبش و حرکتی است که در جهان ذهنی ما شکل می گیرد.

تفکر جنبش و حرکتی است که در جهان ذهنی ما شکل می گیرد.
تفکر جنبش و حرکتی است که در جهان ذهنی ما شکل می گیرد.
 
 
نوشتن یا صحبت کردن در مورد مسائلی که بخشی از وجود ما و جزء جدانشدنی زندگی ماست شاید ساده به نظر برسد اما گاهی واقعا سخت است. تفکر یکی از این موارد است. فکر کردن بخشی از وجود هر انسانی است. از لحظات اول زندگی ذهن هر بشری در حال کنار هم قرار دادن اطلاعات و تجزیه و تحلیل آنها و نتیجه گیری است. شاید این تفکر همیشه هدفمند و منسجم نباشد ولی در هر صورت در حال انجام است. می توان در یک جمله گفت تفکر جنبش و حرکتی است که در جهان ذهنی ما شکل می گیرد. تفکر جهت حرکت ما را تعیین می کند و به زندگی ما، فعالیت های ما و نوع برخورد ما با دنیای اطرافمان شکل می دهد.
 
وقتی در مورد خودم فکر می کنم می بینم که در گذشته خود و در سال های تاریکی و پیش از آن هم فکر می کردم اما تفکرات من در آن سالها یا بر اساس اطلاعات درست نبوده و یا هدف مناسبی نداشته به همین دلیل زندگی من در مسیر درستی هدایت نشد. اما از زمانی که به لطف خدا مسیر کنگره پیش روی من قرار گرفت راستای فکر و ذهن من نیز تغییر کرد. اولین قدم برای یک مسافر تازه وارد عوض کردن سرش با سر راهنمایش است یعنی ذهن من که هنوز تفکر درست را نیاموخته است تا اطلاع ثانوی تعطیل و سکان زندگی من به دست کسی که فکر کردن را خوب آموخته است. در ادامه با آموزش های کنگره من می آموزم که فکر کنم و زندگیم را از پایه، دوباره بسازم اما این بار درست فکر کنم و درست بنا کنم.
 
نتیجه این برنامه را می توان در تحول مسافران کنگره به وضوح مشاهده کرد. فردی که تا چند ماه قبل تنها تفکراتش تامین پول مواد، خود مواد و محل مصرف آن بود بعد از مدتی دغدغه های جدید و سازنده ای پیدا می کند. او تفکرات درستی می کند و نیاز نیست که این فکرهای خوب خیلی بزرگ و پیچیده باشند. او فکر می کند که زمانش را درست تنظیم کند تا همیشه در جلسات کنگره حضور داشته باشد، سر و و ضع مرتبی داشته باشد، فکر می کند که چگونه درست سفر کند، چگونه یک عضو خوب برای خانواده اش و جامعه باشد، اگر خدمتی در کنگره بر عهده می گیرد به درست انجام دادن آن فکر می کند، در مورد بعد از اتمام سفر اولش فکر می کند و هزاران تفکر سازنده دیگر.
 
این تغییر تفکرات یعنی تغییر ساختار وجودی یک فرد، تغییر مسیر زندگیش و در نهایت تغییر آینده این فرد. نتیجه آنکه فکرهای ما زندگی ما را می سازد. باید خوب فکر کردن را بیاموزیم. باید ورودی ذهن خود را پالایش کنیم تا خروجی درست دریافت کنیم. کنگره 60 این تفکر درست را آموزش می دهد. آخرین نکته قابل بیان اینکه مسافران و همسفران نباید تفکرات درست را محدود به کنگره نمایند. باید آموخته هایشان را در زندگی خود عملی کنند تا زندگیشان را از نو اما زیباتر  بسازند.
 
 
 
خدمتگذار وبلاگ: همسفر مهران

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .