English Version
English

دانایی سدی محکم در برابر نیروهای بازدارنده

دانایی سدی محکم در برابر نیروهای بازدارنده
با عرض ادب و سلام خدمت همراهان صمیمی و صبور وبلاگ شادآباد.
ضمن سپاس از همراهی‌تان، دعوت می‌کنیم این هفته نیز با ما باشید تا از تجربیات یکی دیگر از خدمتگزاران کنگره 60 استفاده نماییم.
 
 
خانم پوران عزیز، چگونه با کنگره 60 آشنا شده‌اید؟
 
با برنامه ماه عسل، با کنگره آشنا شدم.
 
 
چند سال است که در کنگره هستید و چه امری سبب شد که در کنگره ماندگار شوید؟
 
از سال ۸۹ در کنگره هستم.
دقیقاً ۱۰سال و ۴ماه و ۱۲روز است که خداوند اجازه حضور در کنگره را به من داده است. اوایل فقط برای درمان و رهایی مسافرم به کنگره می‌آمدم؛ ولی هرچقدر جلوتر می‌آمدم، با آموزش‌هایی که می‌گرفتم، روزبه‌روز اشتیاقم بیشتر می‌شد و وقتی در کنگره از حال خوش صحبت می‌کردند، من هم به دنبال حال خوش بودم و با آموزش‌های کنگره یاد گرفتم که با خدمت کردن، هم خودت به حال خوش می‌رسی و هم می‌توانی به اطرافیان کمک کنی، از این رو شروع کردم به خدمت کردن و دیدم که روزبه‌روز حالم بهتر و بهتر می‌شود و هم خودم انرژی می‌گرفتم و هم این حال خوش و انرژی را به دیگران انتقال می‌دهم.
 
 
تا به حال چه خدمت‌هایی را تجربه نموده‌اید؟
 
خدمت‌هایی که انجام داده‌ام؛ آبدارخانه، صدورکارت، سیستم صوتی، راهنمای تازه‌واردین و در حال حاضر، نگهبان لژیون راهنمای تازه‌واردین هستم.
 
 
سال تحصیلی جاری را با چه تفکری آغاز و برنامه‌ریزی نموده‌اید؟
 
سال تحصیلی جدید را سال  تلاش مضاعف تا رسیدن به هدف نامگذاری کرده‌ام و برنامه‌ریزی‌ام برای موفقیت بیشتر و قبولی در آزمون کمک راهنمایی است.
 
 
آیا قبل از آموزش گرفتن در کنگره هم برای همه کارهایتان تفکر می‌کردید و یا برنامه‌ریزی داشتید؟
 
قطعاً قبل از کنگره تفکر و برنامه‌ریزی را بلد نبودم و یا تفکر و برنامه‌ریزی صحیح را بلد نبودم و در کنگره تفکر صحیح و سالم را یاد گرفتم.
 
 
چند مورد از ساختارهای درستی که در زندگی خودتان بنا کرده‌اید را نام ببرید و در صورت امکان بفرمایید چطور در این زمینه موفق شدید؟
 
از آموزش‌های کنگره آموختم که هدایت دیگران به دست من نیست و من نمی‌توانم دیگران را تغییر دهم بلکه با رفتار و کردار صحیح می‌توانم دیگران را آگاه کنم و باید خودم کاری را انجام دهم وتغییرات را از خودم شروع کنم، کاری که آقای مهندس انجام می‌دهند؛ یعنی وقتی که خودشان کاری یا عملی را انجام می‌دهند و در آن عمل موفق می‌شوند، بعد از اعضاء می‌خواهند. گذشت، صبر، فرمانبرداری، بدون توقع محبت کردن و به موقع تصمیم درست و صحیح گرفتن را از آموزش‌های کنگره یاد گرفته‌ام تا حدودی هم موفق شده‌ام.
 
 
کدامیک از خدمتهایی که انجام داده‌اید را بیشتر دوست دارید و چرا؟
خدمت در جایگاه مشاور تازه‌واردین را خیلی دوست دارم؛ چون وقتی یک مادر، همسر و یا خواهری می‌نشیند و منتظر است که یک کلمه امیدوارکننده با آن نگاه معصومانه بشنود که خوب می‌شود، اینجا به او کمک می‌کنند، امیدوار باش، صبور باش و با یک امیدواری از جلسه خارج می‌شود و وقتی جلسه بعد او را می بینی از عملکرد خودت راضی هستی؛ چون توانسته‌ای یک خانواده را از ویرانی و نابودی نجات دهی.
 
 
از نظر شما میزان قدرت یک همسفر به داشتن چه ویژگی‌های بستگی دارد؟
 
یک همسفر می‌تواند با عملکرد خوب، گذشت و ثابت قدم بودن در مسیر حرکت، یک الگو باشد.
 
 
قدرت ذهن را چقدر باور دارید و چگونه از آن بهره‌مند می‌شوید؟
 
درکنگره تصویرسازی آموزش داده می‌شود که وقتی چیزی و یا جایگاهی را می‌خواهید، همین‌طور که در راستای هدف خود تلاش و حرکت می‌کنید، به توانایی خود ایمان داشته باشید و خود را باور کنید و آن جایگاه و خواسته را مدام در ذهن خود تصویرسازی کنید؛ چراکه قدرت تصویرسازی آنقدر قوی است که هر چیزی که باور داشته باشید ناخودآگاه به مرحله ظهور می‌رسد.
 
 
زمانی که افکار منفی و بازدارنده به سراغتان می‌آید، چگونه آنها را مدیریت یا دفع می‌کنید؟
 
اگر ذهن من آشفته باشد و مدام به ذهنم خوراک منفی بدهم قطعاً افکار منفی و نیروهای بازدارنده مدام به سراغم می‌آیند و می‌خواهند مانع حرکتم شوند و هدف نیروهای بازدارنده عدم رشد دانایی است و مانند سدی محکم جلو دانایی را می‌گیرند؛ ولی می‌توانیم با حرکت در مسیر صراط مستقیم و دوری از ضدارزش‌ها و کسب علم و آگاهی، مانع حرکت نیروهای منفی شویم و آنها را از مسیر حرکتمان دور کنیم و آنها را به نوعی ضربه فنی کنیم.
 
 
خانم پوران عزیز؛ لطفاً احساس خودتان را در باب کلمات زیر بیان بفرمایید.
 
خدمت؛ توفیق الهی
تازه‌وارد؛ همنوع، دردمند 
کمک راهنمایی؛ عشق بدون توقع
مرزبانی؛ گذشتن از خویش
مهندس دژاکام؛ پدر عاشق
فرمانبرداری؛ اطاعت بی‌چون و  چرا
 
گروه وبلاگ؛ بسیار سپاسگزارم که اجازه خدمت دادید امیدوارم مفید باشد.
 
از خانم پوران عزیز بی‌نهایت سپاسگزاریم. امیدواریم که ایشان را در جایگاه‌های بالاتر ببینیم.
 
 
ویراستاری: همسفر الهام
تهیه و تنظیم: گروه وبلاگ شعبه
ارسال: همسفر شمسیان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .