English Version
English

مراسم بستن پیمان و اهدای شال ایجنت نمایندگی سلمان فارسی

مراسم بستن پیمان و اهدای شال ایجنت نمایندگی سلمان فارسی

تقدیر از تلاش یک دوره ایجنتی آقای علیرضا هویدا در شعبه سلمان فارسی و همچنین مراسم اهدای شال و بستن پیمان ایجنتی دوره دوم ایشان با حضور دیده‌بان محترم جناب آقای احمد حکیمی پنج شنبه 3 مهر ماه 1399 در این شعبه برگزار شد.

 

سخنان دیده‌بان محترم آقای احمد حکیمی:

امروز توفیقی بود که در خدمت شما عزیزان حاضر باشم و در جمع شما عزیزان حضور داشته باشم. خیلی انسان‌ها در طول این مسیر راههایی رفتند و راه‌هایی را باز کردند که به‌واقع ما باید خیلی قدردان آن‌ها باشیم. خیلی انسان‌ها بودند آمدند معبرهایی را باز کردند تا ما بتوانیم امروز را تجربه کنیم و ما جز احترام و قدردانی نباید چیز دیگری داشته باشیم، بنابراین این رحمت خداوند که شامل حال تک‌تک ما شده است باید قدرش را بدانیم، بدانیم کجا ایستاده‌ایم، اگر امروز آقای ولیخانی حضور دارند، خودشان و خانواده محترمشان خدمتگزار هستند و دوره کمک راهنمایی را به پایان رساندند، در جایگاه اسیستانت بودند و جای خود را به افراد دیگر داده‌اند و در آینده عزیزانی که الآن خدمت می‌کنند به آن‌ها می‌رسند و در جایگاه آن‌ها قرار می‌گیرند، خدمت آن‌ها هم تمام می‌شود. ما باید این عزیزان را به‌عنوان یک پشتوانه نگاه کنیم و کاملاً به همدیگر احترام بگذاریم. اگر این احترام را نگذاریم فردا به من هم احترام نمی‌گذارند، چون ما هرچه که بکاریم همان را درو می‌کنیم. اگر بذر خوب بکاریم، بذر محبت بکاریم، بذر دوستی بکاریم، بذر حس خوب بکاریم، بذر صداقت بکاریم، چه چیزی درو می‌کنیم؟ تزکیه و پالایش، حال خوب، امید به زندگی و نعمت‌هایی که در اختیار ما قرار می‌گیرد. در کنگره با این آموزش‌هایی که داریم می‌گیریم و به‌واسطه آن به جنگ اهریمن برپا خاستیم دیگر با یکدیگر جنگ نداریم.

 

در طول این چندین سال وقتی‌که اصفهان به کمک همه عزیزان حرکت خودش را آغاز کرد، ما تجسس را به کسی یاد ندادیم، ما غیبت را به کسی یاد ندادیم، ما به کسی پشت سر دیگران حرف زدن را یاد ندادیم، اگر می‌خواستیم این کارها را انجام بدهیم که اصلاً اینجا با عملی که انجام می‌شود کاملاً متفاوت است و بدانید در هستی هیچ‌کس نمی‌تواند جای کس دیگری را بگیرد و هر کس سر جای خودش است، بستگی دارد که آن جایگاه را چگونه برای خودش فراهم کرده است، بنابراین اگر امروز تولد است تولد تک‌تک اعضا هست و باید قدر این موضوع را بدانیم، ما الآن در اینجا جمع شده‌ایم چه کسی می‌داند چه شخصی از این در به‌عنوان تازه‌وارد داخل می‌شود، چه کسی این فرد را هدایت کرده است، این فرد پیش کدام کمک راهنما می‌رود، ما نمی‌دانیم. اصلاً دست ما نیست، بنابراین این چهارچوب که در آن قرار داریم که بر پایه آموزش راستین و بر پایه آموزشی است که به‌عنوان استاد راهنما آقای مهندس این آموزش راستین و وعده‌های خداوند را برای ما مطرح می‌کنند که هیچ‌کدام از این وعده‌ها دروغ نیست. این آموزش‌ها را باید به کار ببریم. اگر امروز می‌بینیم این افراد با تمام تلاششان این آموزش‌ها را به کار بستند، سعی کنیم تا روزی که در کنگره هستیم ارج‌وقرب خدمت همدیگر را خیلی بالا ببریم، اگر خدمت دیگران را پایین بیاورم خدمتی هم که خودمان داریم انجام می‌دهم پایین می‌آید و اساساً تجربه من در این بیست سال این را می‌گوید که اگر یک انسان هزاران سال تنها بنشیند تزکیه و پالایش کند و ذکر بگوید تا زمانی که خدمت به دیگر انسان‌ها نکند نمی‌تواند خودش را بشناسد و توانایی اصلاح خودش را ندارد، چون دیگران هستند که می‌آیند و درون من را شخم می‌زنند و به من نشان می‌دهند که چقدر ناخالصی دارم، این با خدمت اتفاق می‌افتد. پس باید قدر این خدمت را بدانیم، هیچ خدمتی را با همدیگر مقایسه نکنید؛ کدام‌یک از ما که در این سالن نشسته‌ایم می‌تواند اعلام کند که کدام خدمت از خدمت دیگر بالاتر است، چه کسی می‌تواند بگوید اصلاً در جایگاهی هستیم که بگوییم این خدمت از آن خدمت دیگر بالاتر است، من نمی‌توانم بگویم، چه کسی می‌تواند بگوید، آن شخص فقط خداوند متعال است و فقط این نیروهای پشتیبانی الهی هستند که از تک‌تک ما پشتیبانی می‌کنند.

 

 
در هرجایی که قرار دارید سعی کنید گره‌ایی باز کنید، هیچ جایی نگفته گره‌ایی روی گره بزن که دیگر آن گره باز نشود. آقای منصور ولیخانی و خانواده محترمشان و همه خدمتگزارانی که در این سالن نشسته‌اند داریم یک مسیر را طی می‌کنیم، امروز این تولدها، تولد یک روز، یک جرقه و یک فرمانی است که صادر شد تا یک نفر بتواند از جهان تاریکی و ظلمت خارج بشود، این را ما جشن می‌گیریم، این برای ما ارزشمند است، یک فردی به‌عنوان یک الگو مطرح است و به سفر اولی می‌گوید من این کار را انجام داده‌ام و تو می‌توانی کاری که من انجام داده‌ام را انجام بدهی، عمل من برای تو یک الگو است شاید خود من نباشم ولی مسیر من برای تو یک الگوست و از حرکت این لژیون‌ها و این خدمت‌ها افرادی بیرون می‌آیند که در جایگاه ایجنتی قرار می‌گیرند، ایجنت از کجا مطرح می‌شود؟ آیا غیر از این است که از لژیون بیرون می‌آید، مرزبان از کجا ساخته می‌شود؟ از درون لژیون. مسئول اوتی، مسئول نشریات، مهماندار، نگهبان نظم، دبیر، نگهبان، استاد و ... همه افراد از داخل لژیون هستند، پس حرکت راهنما بسیار مهم و حساس هست، قدرش را بدانید. وعده خداوند دروغ نیست، چه کسی باورش می‌شود که ما این توانایی‌ها را داریم که از یک نقطه‌ای آغاز کردیم و به اینجا رسیدیم، امروز آقای منصوری می‌فرمودند: دیگر برای قشم باید هواپیما دربست کنیم، چه کسی باورش می‌شد که یک NGO که در این حوزه کار می‌کند قدم برای دانشگاه بردارد و چقدر داوطلب دارد و چقدر هستند افرادی که قلبشان می‌تپد که حضور داشته باشند؛ این همان وعده خداوند است. این همان بخشی است که در تقدیرنامه‌ها می‌خوانیم، می‌گوید عشق پایانی ندارد زیرا دایره‌وار می‌چرخد و شعاع اضافه می‌کند و از آن حلقه‌ها پدیدار می‌آید تا به آنجا که در فهم من و شما نمی‌گنجد، این جز رحمت الهی چیزی نیست. امروز اینجا هستیم که به افرادی که این بستر را برای ما آماده می‌کنند احترام بگذاریم و عملکرد دوره ایجنتی آقای هویدا کاملاً رضایت‌بخش بوده است، نه اینکه افرادی از بین شما برای انجام این کار وجود ندارد و نمی‌توانند انجام بدهند، چرا هست و بسیار زیاد هست و این نوبت باران محفوظ است و به همه ما همه‌چیز می‌رسد و فقط باید صبر داشته باشیم خیلی به ایشان تبریک می‌گویم و از ایشان برای بستن پیمان دعوت می‌نمایم.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
نگارش: مسافر اسماعیل
تایپ: مسافر رضا
عکس: مسافر احسان
 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .