English Version
English

مهندس دژاکام: کنگره یک میدان وسیع و یک اقیانوس برای تجربه است

مهندس دژاکام: کنگره یک میدان وسیع و یک اقیانوس برای تجربه است

ششمین جلسه از دور نوزدهم سری کارگاه‌های آموزشی کنگره 60؛ مخصوص لژیون پزشکان پارک طالقانی با استادی دکتر بهنام، نگهبانی جناب مهندس و دبیری موقت همسفر اردشیر با دستور جلسه «وادی سیزدهم، پایان هر نقطه، سرآغاز خط دیگری است» جمعه 31 مرداد ماه 1399 ساعت 8 صبح آغاز بکار کرد.

سخنان مهندس:

سلام دوستان حسین هستم مسافر.به خاطر اینکه با مسائل ایمنی هماهنگ باشیم، چندین جلسه ورزش‌های پارک هم تعطیل شد. ولی خوب چون کمی به درازا کشید تصمیم گرفتیم دومرتبه، هرچند جلسه یک‌بار لژیون پزشکان را برگزار کنیم که انسجام ما از بین نرود ولو اینکه پانزده روز یک‌بار جلسه را تشکیل دهیم؛ بهتر است این کار را انجام بشود. حالا اگر تعداد افراد اندک هم باشد مسئله‌ای نیست.

خوب دستور جلسه امروز، طبق دستور جلسات کنگره، وادی سیزدهم، «پایان هر نقطه سرآغاز خط دیگری است». جلسه را به استاد جلسه، آقای دکتر بهنام می‌سپارم. ایشان در مورد دستور جلسه صحبت می‌کنند.

سخنان استاد:

سلام دوستان دکتر بهنام هستم یک همسفر. سعادتی است که بعد از چند هفته امروز در خدمت شما هستم. وادی سیزدهم یکی مانده به وادی چهارده، وادی عشق است. هر موقت راجع به وادی سیزدهم صحبت می‌شد ناخودآگاه ذهن من برمی‌گشت در وادی دهم هم سیر می‌کرد، یک ارتباط معقول بین این دو وادی وجود دارد. در وادی دهم می‌گوید، صفت گذشته در انسان صادق نیست چون جاری است. بچه که بودیم به ما دیکته می‌گفتند، وقتی به پایان یک جمله می‌رسیدند می‌گفتند، نقطه سر خط. چند پیام در این جمله از همان موقع وجود داشت، داشت به ما می‌گفت یک قسمت از کار تمام شده وارد قسمت بعدی کار می‌شوید. چند تا خبر در آن هست که اگر آن بالا اشتباه کردی و خیلی بر وفق مراد جلو نرفتی شاید در این خطوط بعدی هنوز جای جبران باشد، هنوز می‌توانی با تلاشی که می‌کنی با دقتی که می‌کنی درست بنویسی. از این‌طرف یک برعکسی هم داشت می‌گفت فکر نکن قضیه تمام شده اگر بالا خوب بودی و همه‌چیز درست بود، حالا در پایین هم هرچه بنویسی درست باشد و نمره کامل را می‌گیری. وادی دهم هم چنین هشداری می‌دهد یعنی هم هشدار می‌دهد، هم نوید. هشدار می‌دهد که هرلحظه یک قسمت جدیدی از زندگی ما شروع می‌شود به عبارتی من امروز صبح که از خواب بلند می‌شوم اولین روز بقیه زندگی من شروع‌شده پس می‌توانم بگویم زندگی من از این مقطع تازه شروع‌شده. این اتفاق به این معنی است که همه چیزهایی که از گذشته هستند تجربیاتی را برای من درست کردند که اگر درست به آن‌ها نگاه کنم راهنمای بزرگی برای ادامه مسیر من می‌شوند. اگر اشتباهی کردم و مشکلی داشتم می‌توانم بیاموزم که از این لحظه به بعد آن خط را به‌درستی ادامه بدهم و راه را به‌درستی بروم و برعکس قضیه هم هست، اگر همه کارهایی که انجام دادم درست بوده، این به دین معنی نیست که خوشبختی تضمین شده است، به لحظه‌ای غفلت، ممکن است سقوط بکنم. پس هشدار برای کسانی که اشتباه کردند و از این‌پس می‌توانند جبران بکنند و آدم‌هایی که خوب بودند می‌توانند از این لحظه به بعد سقوط سنگینی بکنند.

اصولاً به زندگی‌مان که نگاه می‌کنیم واقعاً زندگی ما از نقطه‌هایی که پایان یک موضوع و شروع بحث جدیدی هستند، تشکیل شده است. مجموعه این نقاط کنار هم قرار می‌گیرد و خط مستقیم زندگی ما را می‌سازد. در آخر امر هست که ما به وادی عشق می‌رسیم به خوشبختی می‌رسیم یا خدای‌ناکرده لحظه‌به‌لحظه درجا می‌زنیم برمی‌گردیم و دچار خسران می‌شویم.

ممنون که به صحبت‌های من گوش کردید. جلسه برای مشارکت باز است.

سلام دوستان دکتر فریدون هستم یک همسفر:

خیلی خوشحالم که در جلسه حضور دارم. امیدوارم همه دوستان در صحت و سلامت کامل باشند. وقتی ما به نقطه پایان زندگی خودمان می‌رسیم آخر خط نیست و زندگی دیگری آغاز می‌شود. در دیدگاه اسلامی ما جهان آخرت را داریم و زندگی بهتر و کامل‌تری در انتظار ماست. یک دیدگاه کسانی که به تناسخ ارواح اعتقاد دارند مرگی نیست و روح در جسم موجود دیگری حلول پیدا می‌کند. دیدگاه دیگر همین‌گونه است که آقای دکتر فرمودند؛ پایانی وجود ندارد و اگر ما در یک نقطه‌ای به یک نتیجه‌ای رسیدیم این تضمین‌کننده نیست که ما در آینده هم حتماً آن راه را طی کنیم. اگر راه خوب بوده باید به سمت بهتر شدن برویم و این امید را در ما زنده می‌کند که اگر بد بودیم می‌توانیم آغاز جدیدی داشته باشیم برای پیشرفت و در حقیقت هدف خلقت تکامل است؛ و این می‌تواند امیدواری ایجاد کند برای کسانی که خوب بودند و می‌خواهند که بهتر بشوند؛ و آنانی که در گذشته اشتباهاتی داشتند می‌تواند امروز نقطه پایان و فردا نقطه آغازی باشد. امیدوارم که برای همه این‌گونه باشد.

 

سلام دوستان دکتر ندا هستم همسفر:

خوشحال هستم که جلسه تشکیل شده، خیلی دل‌تنگ آقای مهندس و دیگر دوستان بودم. در مورد وادی سیزدهم، خود جمله پایان هر نقطه سرآغاز خط دیگری است؛ گویای مطالب بسیاری است. مثل ریاضیات که به ما می‌گفتند یک خط از بی‌نهایت نقطه تشکیل شده زندگی ما هم همین‌طور هست. در هرجایی از زندگی که قرار بگیریم مثل یک نقطه شروع می‌ماند برای آینده‌مان و یک نقطه پایان برای گذشته. در مقوله اعتیاد، مصرف‌کنندگان فکر می‌کنند در این مسیری که قرار گرفتند راه تغییر ندارند، به قول آقای دکتر می‌توانند این را نقطه آخر خط اعتیاد در نظر بگیرند و از یک نقطه شروع کنند و به موفقیت و درمان و بهبودی کامل برسند. متأسفانه در لژیون کلینیک ما به خاطر مسئله کرونا خلل پیش‌آمده هرچند کنگره دارد کلاس‌های خود را در فضای مجازی با تمام قدرت ادامه می‌دهد ولی آن حضور فیزیکی، آن انرژی که ما در این لژیون از آقای مهندس می‌گیریم و بچه‌های مسافر از حضور راهنما می‌گرفتند خیلی در درمان آن‌ها مؤثر است و اینجا من به اهمیت برگزاری این جلسات هم پی بردم. متشکرم.

 

سلام دوستان اردشیر هستم یک همسفر:

وادی سیزدهم یک قانون جهان‌شمول است. وقتی می‌گوید پایان هر نقطه آغاز نقطه دیگری هست ما باید این‌طور تصور کنیم که وقتی‌که به یک نقطه رسیدیم؛ آیا نقطه دیگری هم هست؟ این مفهوم را می‌توانیم در بیماری افسردگی در نظر بگیریم. وقتی در بیماری افسردگی خیلی از افراد به یک نقطه می‌رسند فکر می‌کنند پایان نقطه است و دیگر هیچ راهی وجود ندارد. ولی کنگره می‌آید یک مفهوم جدید را وارد می‌کند که پایان هر نقطه سرآغاز نقطه دیگری است یعنی هیچ راه بن‌بستی وجود ندارد و ما می‌توانیم حرکت بکنیم. اگر این را در مسئله اعتیاد مدنظر قرار بدهیم آن‌وقت می‌توانیم بگوییم زمانی که فردی وارد کنگره می‌شود، تازه می‌فهمد که یک نقطه دیگر شروع شده و می‌تواند از جهان اعتیاد خارج‌شده و درمان شود. امید در آن هست و زندگی جریان دارد.

 

سلام دوستان دکتر بیژن هستم یک همسفر:

خوشحال هستم که در خدمت شما هستم. این خللی که ایجادشده به خاطر کرونا جهانی است و تمام رویکردهای اجتماع مدار در دنیا تحت تأثیر کرونا قرار گرفتند. به‌عنوان‌مثال یک  ngo در هند که 65 میلیون مددجو دارند هم تحت تأثیر قرار گرفتند و یک ماه و خورده‌ای تعطیل بودند. در مورد وادی سیزده، مشکلات روحی روانی چه در اعتیاد و چه در افسردگی بخش عمده‌اش ناشی از عدم سیال بودن تفکر است. آن پویایی که فرد در تفکر دارد باعث رشد و بقای یک فرد سالم می‌شود. ما می‌دانیم که در اعتیاد مشکلات رفتاری گذشته تا سال‌ها سایه‌اش را بر روی رفتار می‌اندازد، درواقع عملکرد ارگانیسم و تأثیری که بر هورمون‌ها می‌گذارد و اینکه مصرف‌کنندگان تا مدت‌ها به رفتارهای اطرافیان حساس هستند و تداعی‌کننده و زنده کننده تمامی طرح‌واره‌های گذشته دوستان هست و این خیلی اهمیت دارد که دفتر گذشته را بست و دفتر جدیدی را باز کرد که یکی از اهداف رویکردهای اجتماع مدار، درگیر کردن بیماران با ورزش، استخر صبحگاهی، درخت‌کاری و ... این است که از گذشته‌ای که داشتند بیرون بیایند و آینده جدیدی را طرح‌ریزی کنند؛ و ما شاهد هستیم تمام مصرف‌کنندگانی که درمان شدند، به این سیالی و پویایی رسیدند و از گذشته جدا شدند. 

سلام دوستان دکتر جاوید هستم یک همسفر:

زندگی ادامه دارد و مشکلات ما از کوچک به بزرگ تبدیل می‌شود، مهم این است که یکی باشد زندگی را به ما بدهد، فکر کردن را یاد بدهد که چطور مشکلات را حل کنیم و مراحل تکاملی را طی کنیم.


سلام دوستان دکتر حسن هستم یک همسفر:

بحث اعتیاد یک بحث سینوسی است و بالا و پائین دارد و در این بالا و پائین شدن‌ها قطعاً مددجو به‌جایی می‌رسد که احتمالاً می‌گوید به یک بن‌بست رسیدم و این بن‌بست را ما با کمک به او کمک به کنیم که راه را عوض بکند و از راه دیگری وارد فضای جدیدی بشود. کنگره 60 نیز طی سالیان در این امر موفق بوده و این جهشی که در رهایی مددجویانش هست از همین وادی نشئت می‌گیرد. جا دارد که روز پزشک را به کلیه همکاران تبریک عرض کنم، اول شهریور زادروز بوعلی سینا است که دبیر کل سازمان بهداشت جهانی نیز به پزشکان ایرانی تبریک گفت.

 

سلام دوستان من یک همسفر هستم:

خوشحال هستم که امروز لژیون پزشکان برگزار شده. در مورد وادی سیزدهم اگر به هستی نگاه کنیم، خداوند شب را آفریده، روز را آفریده و این پدیده مدام تجدید می‌شود و یک گذشته‌ای است که می‌توانیم از گذشته درس بگیریم و با امید و تلاش بیشتر ادامه بدهیم. من هم روز پزشک را به همه عزیزان تبریک عرض می‌کنم.

 

سلام دوستان دکتر رامبد هستم یک همسفر:

بنده سومین جلسه هست که با کنگره 60 آشنا شدم و در خدمت شما هستم، خوشحال هستم که این آشنایی حاصل شد. با توجه به اینکه کتاب «عبور از منطقه 60 درجه زیر صفر» را تازه شروع کردم، این‌طور که من متوجه شدم، سیر یک تفکر هست که از یک نقطه ناامیدی شروع‌شده و درنهایت به یک نقطه امید رسیده؛ و درنهایت امر محبت است که تمام ادیان به آن توجه دارند و می‌تواند برای انسان‌ها یک محیط متعالی را فراهم بیاورد که بتوانند در کنار هم زندگی بکنند. از آقای مهندس تشکر می‌کنم که محیطی این‌چنین را فراهم کردند تا دوستان بتوانند در کنار هم تجربیات خود را به اشتراک بگذارند. 

سلام دوستان دکتر بابک هستم یک همسفر:

حرکت انسان از وادی اول با تفکر آغاز می‌شود و سیر صعودی خودش را طی می‌کند و با حرکت راه خود را پیدا می‌کند. سیر و سلوک همه انسان‌ها درنهایت باید به وادی چهاردهم برسد. چون دنیا بر مدار عشق آفریده شده. به فرموده مولانا:

 دنیا همه هیچ و اهل دنیا همه هیچ

 ای هیچ برای هیچ، بر هیچ مپیچ

 دانی که پس از عمر چه ماند باقی

مهر است و محبت است و باقی همه هیچ.

یعنی انسان که جانشین است و حق اختیار دارد و به نظر من ممکن الخطا است. خطا می‌کند و در پایان نقطه می‌گذارد می‌آید سرخط و خودش را تصحیح می‌کند. حالا ما هم افتخار داریم که بتوانیم به همنوعان خودمان کمک کنیم. این جمع عزیزی که اینجا حضور دارند و من افتخار می‌کنم در این جمع هستم، اینکه بخواهیم کمک کنیم به همدیگر و عشق آغاز هستی است. شعری از جامی برای شما می‌خوانم:

گفت به مجنون صنمی در دمشق

کای شده مستغرق دریای عشق،

عشق چه و مرتبه عشق چیست

عاشق و معشوق در این پرده کیست

عاشق یکرنگ حقیقت‌شناس

گفت که ای محو امید و هراس

نیست در این پرده به‌جز عشق کس

اول و آخر همه عشق است و بس

پس ما باید دنبال همین قضیه باشیم تا به وادی چهاردهم که نهایت است برسیم. ممنون.

 

سلام دوستان بهاره هستم مسافر ایکس:

وادی سیزدهم راجع به این می‌گویند که هیچ‌چیز در جهان هستی متوقف نمی‌شود. بلکه از حالتی به حالت دیگر انتقال پیدا می‌کند. همیشه آقای مهندس می‌فرمایند که با شروع فصل زمستان، درختان همه خشک می‌شوند ولی این نقطه آخر نیست، یعنی فصل بهار دوباره می‌آید و درختان با قدرت بیشتری ریشه‌هایشان محکم‌تر می‌شود. در مورد یک فرد مصرف‌کننده هم همین است وقتی به کنگره 60 می‌آید و درمان را شروع می‌کند، اول یک سری سختی‌هایی هست ولی یک تغییراتی را در خودش می‌بیند و باعث می‌شود که با قدرت بیشتر جلوتر برود. ممنون از وقت مشارکت.


سلام دوستان دکتر عزیزه هستم یک همسفر:

من چون کمپ می‌روم به آن‌ها کنگره 60 را پیشنهاد می‌دهم. از مباحث کنگره در آنجا آموزش می‌دهم و خیلی استقبال می‌کنند. سه سال است که با کنگره 60 آشنا هستم خیلی خوشحالم از آقای اردشیر تشکر می‌کنم که مرا با کنگره 60 آشنا کردند. روز پزشک را به همه عزیزان تبریک عرض می‌کنم.

 

سلام دوستان نشاط هستم یک همسفر:

من هم روز پزشک را خدمت شما تبریک عرض می‌کنم امیدوارم که موفق باشید.

 

جناب مهندس:

سلام دوستان حسین هستم مسافر تشکر می‌کنم از دکتر بهنام عزیز جلسه خوبی را ارائه و مباحث خوبی را مطرح کردند. من یک گزارش راجع به کنگره 60 بدهم، همان‌طور که می‌دانید پایان هر نقطه سرآغاز خط دیگری است. باز دومرتبه بیماری کوئید 19 آمد و یک سیستم به هم ریخت و یک سیستم دیگری شروع بکار کرد. در آینده هم دنیا به قبل از کرونا و بعد از کرونا تقسیم می‌شود. ما خوشبختانه، ناخودآگاه بود گویی البته، از یک سال قبل از کرونا کنگره آماده شده بود برای یک چنین وضعیت و شرایطی، چون شش تا سی دی را صحبت کردیم راجع به ساختمان جسم، در این سی‌دی‌ها خیلی راجع به سیستم ایمنی بدن صحبت کردیم، راجع به کمبودهای بدن صحبت کردیم، راجع به مواد معدنی که بدن نیاز دارد مثل کلسیم، مس، آهن و ... خیلی صحبت کردیم، راجع به تولیدات داخلی، دوپامین، اندورفین، نوروترانسمیترها، هورمون‌ها و ... قشنگ صحبت کردیم و چهارتا سی دی درباره کاهش وزن صحبت کردیم، اگر وزن انسان زیاد باشد، فشار زیادی به‌زانو، پا و قلب می‌آید و انسان آماده پذیرش انواع بیماری‌هاست؛ و دو ماه قبل از آن راجع به D.SAP صحبت کردیم.

البته D.SAP مقاله‌اش به کنفرانس بین‌المللی مواد غذایی و کشاورزی و منابع غذایی داده شد مقاله برای سخنرانی پذیرفته شد و مورد تشویق قرار گرفت. عنوان مقاله: استخراج اسیدهای مختلف و مواد معدنی از سیب است. در آن D.SAP  که درست شده ما تقریباً 6 تا اسید داریم: اسید استیک 2.5 درصد، اسیدلاکتیک 1.1 درصد، اسید سیتریک، اسید تاتاریک، ... و 12 الی 13 تا ماده معدنی مثل آهن، کلسیم، پتاسیم، سدیم، روی، منگنز و مس و حتی نقره که همه برای بدن بسیار ضروری است و مقدار زیادی از ویتامین‌ها، ویتامین A، ویتامینB، B1,B2,B5,B12 و ویتامین E؛ و این را بچه‌ها استفاده می‌کردند برای از بین بردن یبوست، چون یکی از دلایل به وجود آمدن یبوست، کمبود پتاسیم در بدن است. آن‌هایی که مواد مخدر استفاده می‌کنند و سیگار می‌کشند، چون سیگار و مواد مخدر میزان پتاسیم را پائین می‌آورد و خودش باعث یبوست می‌شود. یکی از دلایل از بین بردن یبوست توسط D.SAP نوعی از سرکه است، سرکه هم نیست، نه می‌توانیم بگوییم سرکه است، نه می‌توانیم بگوییم شراب است، یک‌چیزی هست مخصوص خودش با ترکیبات خاص خودش. D.SAP را استفاده می‌کردیم برای بیماری یبوست بعد دیدیم که برای کبد چرب هم خوب است. برای خیلی موارد گزارش شد که فلان کار هم انجام می‌دهد.

می‌دانید ما یک گروه هستیم که حدود ده هزار نفر روی شربت OT داریم. وقتی بخواهند یک آزمایشی کنند در آلمان یا آمریکا پنج نفر هروئینی بخواهند گیر بیاورند هزار مسئله دارند در ایران هم همین‌طور. ما ده هزار نفر داریم، لااقل بیست الی سی هزار نفر داریم که درمان شده‌اند. لااقل بیست هزارتا درمان شده پای‌کار داریم، حالا شیشه، هروئین، کراک، قرص، همه‌چیز که بگوییم بیا آزمایش بده، فلان کار را شرکت کن، بیا تست بده، همه آماده‌اند پای‌کار هستند. پس ما اگر یک چیزهایی می‌گوییم چون یک میدان خیلی وسیع، یک اقیانوس داریم، 60 الی 70 تا مرکز است و همه تحت کنترل و نظارت حساب‌شده و دقیق هستند و تمام افراد پرونده دارند، مدرک دارند، مستند دارند، کارت ملی و شماره شناسنامه دارند و همه‌چیز حساب‌شده است؛ بنابراین وقتی ما بعضی از موفقیت‌ها را کسب می‌کنیم و بعضی چیزها را می‌گوییم به خاطر اینکه یک چنین چیزی در اختیار ماست، این میدان تحقیقاتی بسیار وسیع در هیچ کجای دنیا فکر نمی‌کنم چنین میدانی داشته باشیم. بیش از دو هزار نفر راهنما داریم، لااقل با بیش از دویست و سی کلینیک در کشور همکاری می‌کنیم، بیش از دویست الی سیصد نفر پزشک همکار داریم که کاملاً با کنگره آشنا هستند و دارند با ما همکاری می‌کنند و اصلاً جزء کنگره هستند، همین لژیون پزشکان که تشکیل می‌دهیم در شهرها همین‌طور.

ما تا خبردار شدیم کوئید- 19 آمده زودتر از اینکه دولت اعلام کند اجتماعات را برداشتیم، تبدیل به جلسات مجازی کردیم. در فضای مجازی و در قسمت سایت ما حدود 18 سال است در این کار تجربه بسیار بالایی داریم. حتی چند بار سایت ما به‌عنوان بهترین سایت در مورد مواد مخدر برنده اولین جایزه شد. ولی خوب آن اول یکی آقای دکتر حاج رسولی بود که هر کاری کردیم D.SAP بخورد، نخورد و دیگر فریدون بود که بیماری قلبی داشت ناراحتی بسیار زیاد داشت و وزن زیادی داشت، این دو نفر فوت کردند. از آن به بعد دیگر ما در کنگره فوتی نداشتیم. ما غافلگیر شدیم یعنی اگر یک خورده گذشته بود تجربه ما خیلی قوی بود، مسعود را مجبور می‌کردیم که حتماً این کار را انجام بدهد. ولی بعدازآن در سراسر کنگره 60 بیمار کوئید 19 بسیار داشتیم، هم در بچه‌ها و هم در خانواده‌های آن‌ها ولی مرگ اصلاً نداشتیم؛ و همه با دستورالعمل‌هایی که دادیم خیلی سریع به سلامتی برگشتند. حتی به من هم یک مورد مرگ گزارش نشده،60 تا مرکز هستیم بالای نود هزار نفر هستیم. توی یک محله در یک خانواده می‌بینید پنج نفر مرده‌اند؛ هیچ‌کدام از آن‌ها نشده چون معتقد بودیم که ویروس کرونا، در گلو، سینوس‌ها، بینی و ریه است در آنجا متمرکز است در مرحله اول است و برای از بین بردن آن ساده‌ترین کار آنتی‌ویروس است، یک آنتی‌ویروس مستقیم. ما تمام‌کارها را انجام می‌دهیم که کرونا وارد نشود، ماسک می‌زنیم فاصله اجتماعی را رعایت می‌کنیم، ضدعفونی می‌کنیم تا ویروس کرونا وارد نشود، حالا وارد شد، چه‌کار کنیم؟

 

من با یکی از اساتید صحبت می‌کردم می‌گفتم بیا مثل یک دانشمند، محقق، پیچیده فکر نکن، خیلی ساده فکر کن مثل یک کشاورز، مثل یک نانوا، ساده فکر کن. خوب وقتی این ویروس روی دست هست، شما دست را ضدعفونی می‌کنید، تمام مکان‌ها را ضدعفونی می‌کنید این الکل هم جلوی من است برای ضدعفونی کردن، خوب این کارها همه کردیم، رفت وارد شد ویروس از دست، از ارتباط، وارد گلو، بینی و ریه شد حالا باید چکارش کنیم؟ گفت باید سیستم ایمنی بدن را قوی کنیم. گفتم ساده فکر کن، مثل یک کارگر مثل یک کشاورز؛ الآن ویروس در گلو است چکارش کنیم؟ باز می‌گفت ایمنی بدن! گفتم یک آنتی‌ویروس مجاز پزشکی پیدا کن، قرقره کن، گلوی خود را شستشو بده، هرچه تجمع ویروس هست گلوی شما را گرفته از بین می‌رود. سه، الی چهار روز در گلو می‌ماند، حالا رفت در بینی، رفت توی سینوس، رفت توی ریه، با یک آنتی‌ویروس مستقیماً موردحمله قرار بده. آنتی‌ویروس چیه؟ اسید استیک، اسیدلاکتیک.

در ویرجینیا، سال 2017 اسیدلاکتیک را روی موش‌هایی که دچار آنفولانزای H1N1 شده بودند آزمایش کردند و خیلی سریع موش‌هایی که آنفولانزا داشتند خوب شدند می‌توانید سرچ کنید، پیدایش کنید. ما اسیدلاکتیک در D.SAP داریم به مقدار 1.1 خیلی هم مقدار آن بالا است. حالا در بینی و سینوس و ریه را که نمی‌شود با آب شست یا قرقره کرد، باید بخور داد. ما با D.SAP این کار را کردیم همه آن‌هایی که در حال مرگ بودند همه خوب شدند.

خوشبختانه همه این‌ها را داریم پروپوزال با دکتر نیکبخت و دکتر پیرحیاتی می‌نویسیم. اعلام کردیم تمام بچه‌هایی که در کنگره 60 کوئید_ 19 گرفته‌اند، آزمایش دادند قبل از استفاده از D.SAP عکس و آزمایش دارند و بعد از استفاده از D.SAP  آزمایش دادند و عکس از ریه گرفتند، ریه‌ای که کاملاً سفید بود، کاملاً برگشت. ویروس وارد می‌شود، هر کاری کنید وارد می‌شود، خیلی ریز است. من برای کارهای تحقیقاتی رفتم یکی از بیمارستان‌های معتبر بخش آی.سی.یو، رفتم که مریض‌ها را ببینم، وضعیت را ببینم، دستگاه‌های ونتیلاتور را ببینم، وقتی می‌خواستم وارد آی.سی. یو بشوم همه پوشش‌های لازم را پوشیدم و وقتی آمدم بیرون همه را درآوردم در زباله‌های بیمارستانی انداختم، دستکش‌های خود را درون جیب خود گذاشتم ده روز در جیب من بود، خیال می‌کردم دستمال‌کاغذی است، بعد از ده روز درآوردم دیدم دستکش‌های آنجا است؛ یعنی با کوچک‌ترین اشتباهی وارد می‌شود، خیلی ریز است. خوب الآن تا بخواهیم مریضی که دچار کرونا شده تا طبیب تشخیص بدهد و دارو تجویز کند، مجلس ختم او را هم گرفتند و تمام شده دیگر. اینجا مجمع پزشکی است، آی سی یو که وارد بشوند از هر پنج مریض یکی از آن‌ها بیرون بیاید شاهکار است. ما الآن داریم این کارها را می‌کنیم و انشاءالله بتوانیم مدارک را جمع بکنیم، در سیستم پزشکی هر کاری می‌خواهیم انجام بدهیم باید مستند باشد، پروپوزال باشد، مدرک باشد و تحقیق و ... این کارها را داریم انجام می‌دهیم، حالا قبل از اینکه وارد پروپوزال بشویم، ما در سطح کنگره 60 این کار را کردیم و انجام شد خرجی هم ندارد گفتم D.SAP اگر نبود، سرکه سیب یک ماده خوراکی هست ضرر و صدمه ندارد، هزاران سال دارند می‌خورند و می‌توانید این کار را انجام بدهید. هم بخور می‌توانید بدهید، اگر خیلی کرونا شدید و پیشرفته بود، سنگ‌های نان سنگکی را ده الی پانزده عدد جمع کنید و داغ کنید و محلول 50 درصد سرکه سیب، پنجاه‌درصد آب، با قاشق می‌ریزید روی ریگ‌ها زیر پتو و نفس عمیق می‌کشید این وارد ریه می‌شود و از دهان خارج می‌شود به مدت دو الی سه دقیقه و آنجا هرچی ویروس باشد همه را از بین می‌برد، فوری می‌بینید خیلی سریع با اولین بخور که بدهد می‌بینید حال مریض برگشت، نفس او راحت شد، روزی دو بار، سه بار این بخور را انجام بدهد.

یک بخور دیگر هم می‌توانید در آب بریزید، دوتا لیوان آب بریزید در قابلمه، جوش که آمد نصف استکان سرکه سیب بریزید بگذارید بجوشد بعد زیر پتو بخور بدهند دو الی سه دقیقه تنفس بکنید، برود در ریه و از بین ببرد. این کار به سهولت انجام می‌گیرد و هیچ خطری ندارد. ما وقتی می‌خواهیم صحبت بکنیم می‌گوییم اسید استیک، اسیدلاکتیک، اسید تاتاریک، نمی‌گوییم سرکه سیب، سرکه سیب مثل آن کسی که می‌گفت؛ معذرت می‌خواهم، ادرار شتر بخور یا زنبور نیش بزند خوب است، این‌ها نیست، شما می‌توانید سرچ کنید آنتی‌ویروس چیست و خیلی راحت به آن می‌رسید و این کار عملی هست.

 

خوب اما در کنگره دیدیم جلسات مجازی تنها جوابگو نیست حتماً استاد باید شاگردان را ببیند، آمدیم جلسات عمومی را جمع کردیم گفتیم لژیون‌ها به ترتیب بیایند در سالن دو تا سه تا لژیون از صبح تا شب می‌آمدند به ترتیب ساعت، کارها و برنامه‌های خود را انجام می‌دادند و درجاهایی که سفید بود جلسه تشکیل می‌شد؛ و از شنبه پیش اعلام کردیم که همه باید جلسات را تشکیل بدهند اجباراً، ولی با 20 درصد افراد، اگر هفته‌ای سه جلسه می‌آمدند کنگره 60 حالا هفته‌ای یک‌بار بیاید، آنجایی که امکانات خوب است هفته‌ای سه روز، یا دو روز بیایند. به‌هرحال این کار را شروع کردند و دارند مرتب کنگره می‌روند؛ و خوشبختانه این وسط ما یک مقدار افت داشتیم پذیرش تازه واردین ما خیلی زیادتر شده بود، هیچ‌وقت پذیرش تازه واردین را قطع نکردیم، چون اگر پذیرش تازه واردین را قطع می‌کردیم دیگر مریض نباید می‌پذیرفتیم هم کلینیک‌های ما خلوت می‌شد و هم راهنماها و لژیون‌ها از بین می‌رفت، چون تازه‌وارد مثل جریان خونی است که داخل کلینیک یا کنگره 60 وارد می‌شود این است که ما به‌هیچ‌وجه پذیرش تازه واردین را قطع نکردیم، حتی تازه واردین زیادتر هم شدند ولی خوب وسط کار یک مقدار راندمان ما پائین آمد، خوب این طبیعی بود چون بچه‌ها اگر ده نفر می‌آمدند کنگره و هفت نفر می‌ماندند با این قضیه مثلاً پنج نفر ماندند، چهارتا ماندند، کمی ریزش این‌طوری داشتیم. ولی الحمدالله داریم جمع‌وجور می‌کنیم و به وضعیت عادی برمی‌گردیم، حالا کرونا امیدواریم فردا از بین برود شاید کرونا دو سال طول کشید، ما باید به فعالیت خودمان ادامه بدهیم باید هم کلینیک‌ها فعال باشند هم لژیون‌ها، لژیون پزشکان هم اگر شرایط ایجاب کرد هر هفته تشکیل می‌دهیم، نشد یک هفته درمیان، نشد، دو هفته در میان، به‌هرحال حتماً باید ما این مرکزیت را داشته باشیم. ما دست‌ها را هم می‌توانیم با سرکه سیب کاملاً ضدعفونی کنیم، بهترین ضدعفونی‌کننده است. ضررهایی که الکل دارد را ندارد. قبلاً هم گفتم در تمام جنگ‌ها قبل از آنتی‌بیوتیک در خونریزی‌ها، پا قطع می‌شد و ... این‌ها همه زخم‌ها را با سرکه سیب شستشو می‌دادند که عفونت نگیرد. همه شما را به خداوند بزرگ می‌سپارم. از اینکه به حرف‌های من گوش کردید از شما متشکرم.

رهایی کلینیک‌ها

 

کلینیک مهرنام

 نام پزشک: آقای دکتر بهنام، نام راهنما: آقای مهدی، نام مسافر: آقای محمدرضا

 

مسافر محمدرضا: آخرین آنتی ایکس مصرفی: تریاک، مدت تخریب: 10 سال، مدت سفر: 15 ماه، روش درمان: D.S.T، داروی درمان: شربت O.T

کلینیک هدف (سمنان)

نام پزشک: آقای دکتر سهراب، نام راهنما: آقای دکتر میثم، نام مسافر: آقای حسن

 

مسافر حسن: آخرین آنتی ایکس مصرفی: تریاک، مدت تخریب: 13 سال، مدت سفر: 10 ماه و هفت روز، روش درمان: D.S.T، داروی درمان: شربت O.T

دریافت گل رهایی از دستان جناب مهندس

پیام دیدبان محترم آقای بابک:

سلام دوستان بابک هستم نگهبان شورای OT کنگره 60؛ با توجه به اینکه ما نمی‌دانیم شرایط بیماری کرونا تا چه مدتی ادامه پیدا می‌کند، قوانین دریافت شربت در کلینیک‌های کنگره 60 به روال عادی برگشته یعنی در روز و ساعت تعیین‌شده و خود فرد حتماً باید خدمتتان مراجعه بکند با داشتن نامه معتبر. سپاسگزار هستم که رعایت می‌کنید.

 

نگارنده: همسفر الهام

تهیه و تنظیم: مسافر سعید

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .