English Version
English

کار وتحصیل به انسان قدرت می دهد

کار وتحصیل به انسان قدرت می دهد

کار، تحصیل، قدرت دستور جلسه‌ای که سه عنصرِ مهمِ این روزهایمان را یادآور می‌شود. در کنگره جمله‌ای بسیار زیبا وجود دارد که می‌گوید اگر نفست را سرِ کار نگذاری نفست تو را سر کار می‌گذارد. این یعنی این‌ که من همواره باید مشغولِ کاری باشم. کار برای منِ همسفر در اولویتِ اول، سامان دادن و آرامش دادن به اوضاع خانه است، به طوری که شرایطِ کار کردن و کسب درآمد برای خودم و خانواده مهیا شود. در کنگره خیلی کارها را می‌توان یاد گرفت. خیلی از مهارت‌ها را در کنگره می‌توانیم از اعضای این خانواده‌ی بزرگ یاد بگیریم.افرادی هستند که در کنگره، در اردوی بلده و یا در افطاری‌های کنگره ۶۰ آشپزی را یاد گرفتند و حالا آشپزی، شغلشان و منبع کسب درآمدشان شده است. بسیاری از کسانی که در بخش سایت و وبلاگ ها خدمت می‌کنند توانستند از طریق همین مهارت کار کنند و درآمدی کسب کنند. افراد مختلف از قشرهای مختلف در کنگره ۶۰ گرد هم آمدند که اگر اراده کنیم از هرکدام می‌توانیم کاری یاد بگیریم.

پس نمی‌توانم بگویم که کار نیست. کافیست مهارتی را یاد بگیرم و شروع به انجام عمل کنم. خودش می‌شود کار و خوبیِ کار این است که اولاً نفس من مشغول می‌شود و نفسی که مشغول باشد کمتر هوس ضد ارزش به سرش می‌زند.دوم آن‌ که با تمام وجود به وادی دوم پی می‌برم 《هیچ مخلوقی جهت بیهودگی قدم به حیات نمی‌‌نهد؛ هیچ‌کدام از ما به هیچ نیستیم حتی اگر خود به هیچ فکر کنیم》به خودمان می آییم و می‌بینیم به صورت جدی کار و مهارتی را دنبال می‌کنیم و از این بابت احساس رضایت و اعتماد به نفس و البته مفید بودن در ما به وجود می‌آید. سوم آن‌ که می‌توانیم به واسطه‌ی کار کسب درآمد کنیم و در مواقعی مثل گلریزان دستمان برای کمک کردن باز است و می‌توانیم گره‌های بزرگی را باز کنیم.
در نوشتار قوانین کنگره ۶۰ می‌گوییم كنگره ۶۰ تشكيلات تحقيقاتي مستقلي است كه با راهنمايی نيروهاي مافوق و با توكل به قدرت مطلق ، حركت خود را ادامه مي دهد، یعنی کنگره کارش تحقیق و جست و جو در دریای علم است و به خوبی مشاهده می‌کنیم که در همین ماجرای کرونا چه آزمایشاتی در حال انجام بوده و هست. بلافاصله پس از شیوع کرونا جناب مهندس تحقیقات خود را روی D.SAP شروع کردند و خدا رو شکر شاهد آن بودیم که به واسطه‌ی همین سرکه اعضای کنگره۶۰ از خطرات احتمالی این بیماری مصون ماندند و حدود ۵۰ نفر به واسطه‌ی همین روش از مرگ حتمی نجات پیدا کردند و این‌ جاست که لذت عمیق تحقیق و تحصیل و کاوش در جهان علم برای همگان نمایش داده می‌شود. پس تحصیل و کسب علم در کنگره ۶۰ اهمیت بسیار بالایی دارد به طوری‌ که بزرگترین آرزوی خود جناب مهندس، تاسیس دانشگاهی‌ست که در آن به درمان اعتیاد می‌پردازند و راجع‌ به بیماری‌های ناشناخته تحقیق می‌شود. در کنگره ۶۰ مصرف کنندگان بسیاری بوده اند که پس از درمان، به تحصیلات آکادمیک پرداخته‌اند و به درجات بالای دانشگاهی دست یافته‌اند و جناب مهندس هم همواره در تلاش بوده‌اند تا ارتباط کنگره۶۰ با دانشگاهیان دوستانه باشد. و درنهایت قدرت: دو مقوله‌ی قبلی یعنی کار و تحصیل برایمان قدرت می‌آورد، پول برایمان قدرت می‌آورد.
جناب مهندس چند روز پیش عنوان پهلوان را ذکر کردند و گفتند این عنوان برای کسانی‌ست که مبالغ بالای ۵۰۰ میلیون تومان در گلریزان پرداخت می‌کنند. من اول از همه برای این‌ که این مبلغ را پرداخت کنم باید "قدرت" داشته باشم. قدرتِ پرداخت چنین مبلغی، و داشتنِ قدرت در هر زمینه‌ای این زیبایی را دارد که قدرتِ انتخاب را نیز به من می‌دهد، یعنی من انتخاب می‌کنم که آیا خواهان نشان پهلوانی هستم یا نه؟ اما اگر این قدرت را نداشته باشم در واقع یعنی این اختیار از من صلب شده است. و لازمه‌ی رسیدن به این قدرت، حرکتی‌ست که در مسیر ارزش‌ها می‌کنم و البته صبر و استقامت.
امید است که با آموزش‌هایی که در کنگره ۶۰ می‌گیریم "کار" کنیم و از انجام آن لذت ببریم، در علم کاوش کنیم و تحصیلاتمان را به بالاترین درجات برسانیم و البته صاحب قدرت شویم. چرا که خیلی از مسائل بدون داشتن پارامتر "قدرت" قابل انجام نیست.

 

نویسنده : همسفر اعظم ( کمک راهنمای لژیون یکم)

ویرایش و تنظیم : همسفر افسانه (لژیون هفتم)

همسفران نمایندگی ابوریحان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .