English Version
English

بزرگ ترین محبت الهی آشنایی با کنگره است

بزرگ ترین محبت الهی آشنایی با کنگره است

دستیار دیده‌بان، راهنمای OT مسافر جلال مسئولیت نمایندگی شورای OT را در شعب اصفهان و جنوب کشور به عهده دارد. با او گفت و گویی کرده ایم که در ادامه می‌خوانید:

 

شما عضو شورای OT هستید لطفاً از نحوه عملکرد این شورا و چگونگی تصمیم‌گیری برایمان بگویید؟

در مورد شورای OT از سال‌های ابتدایی شروع کار OT در کنگره 60 فعالیت خودش را داشت ولی برنامه و چارت سازمانی مشخصی دیده نشده بود که توسط این حساسیت موضوع و اهمیتی که آقای مهندس تأکید کردند، حدودا فکر می‌کنم دو سالی هست که شورای OT به‌صورت منظم و دقیق کار خودش را پیش می‌برد، قبلاً هم بود ولی مسئولیت‌ها کلاً توسط نگهبان شورای OT انجام می‌شد. موارد هم روزبه‌روز بیشتر می‌شد به همین دلیل نیاز به این دیدند که افراد بیشتری در شورای OT مسئولیت‌ها را به عهده بگیرند. برای آن‌ها کار تقسیم بشود که کارها دقیق‌تر و منظم‌تر به‌خصوص برای شهرستان‌ها انجام شود. یک نفر به‌عنوان مسئول اصلی و نگهبان شورای OT انتخاب شد که آقای بابک لطفی دیده‌بان عزیزمان هستند. مسئولیت اصلی بین اعضای شورا و قسمت‌های دیگر تقسیم‌شده آقای رامین سعادت جو، بنده هستم، آقای کاظم نوروز پور قسمت خراسان و منطقه آن قسمت را پوشش می‌دهند و آقای شاهرخ دادخواه قسمت کلینیک‌های تهران را برنامه‌ریزی می‌کنند و آقای ولی‌الله دریانورد مسئول امور تازه واردین شعب و آقای محمود افشار مسئول فالوآپ کنگره 60 هستند.

 

آقا جلال ازنظر شما ویژگی و عملکرد قسمت اوتی یک شعبه قدرتمند چه ویژگی‌هایی دارد؟

خیلی ممنون سؤال خوبی را پرسیدید خب طبیعتاً نمایندگی و شعبه‌ای هست که طبق قوانین و مقررات پیش بره یعنی کاری را انجام بدهد از آن ابتدای کار تا انتها خود قسمت OT یک طیف گسترده‌ای از امور خدمتی را در خودش دارد از ابتدا اگر بخواهیم خلاصه بگیم امور تازه واردین هست، می‌شود بگوییم مهم‌ترین جلسه‌ای که الآن هم داریم می‌بینیم بچه‌ها دارند مشاوره می‌شوند برای چگونگی مراجعه به کلینیک چگونگی مصرف دارو و مراحلی که ازاینجا شروع می‌شود، در ادامه بحث ثبت‌نام‌ها نامه‌های OT و مواردی که مربوط می‌شود به امور اداری هر شعبه‌ای و پس‌ازآن مراحل آخری که مربوط به ثبت رهایی فرم دستور قطع و آزمایش‌ها است؛ نمی‌شود بگویی که کدام قسمتش مهم‌تر است، کدام قسمت اهمیتش کمتر تمام این‌ها سلسله‌وار مثل زنجیر به هم متصل‌اند ولی نمایندگی‌ای قوی و خیلی خوب و منظم و دقیق عمل می‌کند که بر اساس و پایه تعریف‌شده‌ای که توسط شورای OT که از مرکز ابلاغ می‌شود و به‌صورت یکپارچه و هماهنگ صورت بگیرد این می‌تواند یک نمایندگی خیلی موفق و پویایی باشد.

 

چه توصیه‌ای برای قسمت‌های OT دارید؟

می‌توانم از روی تجربه خودم بگویم تمام قسمت‌های کنگره 60 در یک راستا حرکت می کنند. ما یک خانواده‌ایم و صرفاً همگی باهم دست‌به‌دست هم می‌دهیم که اتفاق خوب بیفتد و آن اتفاق خوب هم رسیدن به درمان و رهایی یک نفر است.

 

لطفاً شرح مختصری از خودتان، از زمان مصرف تا رسیدن به جایگاه خدمتی و حس و حال قرار گرفتنتان در خانواده کنگره برایمان بگویید.

با تاریکی‌های اعتیاد همگی دست‌وپنجه نرم کرده‌ایم یعنی هرکسی بسته به نوع مصرف و مدت مصرف و حتی وضعیت اجتماعی این را درک کردیم و من هم مستثنا نبودم از این قضیه ولیکن به یادآوری روزهای گذشته خیلی خوش‌آیند نیست، ولی فقط این را می‌دانم که از آن جایگاه انسانیت روزبه‌روز داشتم فاصله می‌گرفتم و حال خیلی خوبی نداشتم و فقط دعا می‌کردم که از این باتلاق اعتیاد رهایی پیدا کنم.

بزرگ‌ترین محبت الهی و کمکی که خداوند در زندگی به من کرد این بود که راه کنگره را جلوی پایم قرارداد و با این مکان مقدس آشنا شدم و با این دوستان خالص و مخلص که شما می‌بینید و از این بابت لحظه‌لحظه زندگی‌ام را مدیون خداوند بنیان کنگره و راهنمایان عزیزم هستم.

از برنامه‌ریزی و مدیریت زمان نسبت به مسئولیت خانواده، لژیون کار و به‌هرحال مسئولیت خدمت که دارید به چه نحوی است.

حقیقتاً اینکه بخواهم بگویم که این چه جور اتفاق می‌افتد را خودم هم نمی‌دانم، ولی چیزی که سعی می‌کنم و تا حالا فکر می‌کنم که توانستم این بالانس را نگه‌دارم همان مثلث کار خانواده و کنگره بوده و ازآنجایی‌که خوب با روش تحصیلی من که این مدتی که یک مقداری تا یک سطح تحصیلاتی داشتم تنها جایی که توانست برایم کاری انجام بدهد توی همین بحث مدیریت کردن زمان خدمتی و خانواده و کارم بوده است و مسئله دیگر اینکه واقعاً خودش جور می‌شود.

 

توصیفتان از درمان و ورزش چیست؟

ورزش مکمل درمان است و به‌نوعی فشارهای زندگی را من در ورزش خیلی راحت‌تر می‌توانم درک کنم، طبق فرموده آقای مهندس یکی از آیتم‌های اعلام سفرمان باید حتماً ورزش اعلام کنیم و این اهمیت موضوع را نشان می‌دهد و در ادامه زندگی‌مان در جایگاه‌های دیگر حتی سلامت حتی بخصوص الآن مسئله‌ای تمام دنیا را درگیر کرده، به عینه می‌توان دید که بچه‌های کنگره یکی از ایمن‌ترین موفق‌ترین اجتماع‌ها و NGO بوده که توانسته‌اند از این قضیه مستثنا باشد و این هیچ‌چیزی نمی‌تواند باشد جز اینکه جسم قوی سیستم ایمنی خوبی داشته باشیم و این با ورزش منظمی که هر هفته جمعه به جمعه در پارک شهدای شهرداری یا شعبه‌ای دیگر در محل مربوط به خودش این کار را انجام می‌دهند و خیلی از بچه‌ها که خواسته بیشتری هم داشتند به جایگاه‌های بالا و بالاتری حتی در حد تیم‌های ملی هم توانسته‌اند دست پیدا کنند.

 

چه سخنی با مسافرینی که خواستار خدمت در OT و خدمتگزاران دارید.

همه‌چیز در کنگره داوطلبانه است ولی خوب خدمت کردن در همه زمینه‌ها باعث قوی شدن انسان‌ها می‌شود چون هدف از خلقت انسان‌ها آموزش و خدمت است

یعنی ما اگر فقط آموزش بگیریم و خدمت نکنیم ناقص می‌مانیم و اگر برعکس اگر هم فقط بخواهیم خدمت کنیم و آموزش نگیریم بازهم ناقص می‌مانیم و قسمت OT قسمتی است که به همه موارد و همه سیستم کنگره در ارتباط است و به‌نوعی بچه‌هایی که خیلی خواسته قوی دارند برای جایگاه‌های بالاتر، بخصوص جایگاه مقدس کمک راهنمایی قطعاً می‌تواند کمک بزرگی باشد، یعنی شک نکنید افرادی که برنامه پروتکل OT می‌خواهند آشنایی بیشتری داشته باشند از طریق خدمت کردن خیلی راحت‌تر و موفق‌تر هستند نسبت به کسی که خدمت در این زمینه نداشته باشند برای امتحان دادن و قبول شدن.

 

چه حسی دارید به خدمتی که انجام می‌دهید.

سؤال خوبی بود و اصلاً چیزی که باعث می‌شود من جلال به‌عنوان یک خدمتگزار خدمت برایم یک حالت دائمی پیدا نکرده به‌قول ‌معروف کهنه نشده و هر روز وقتی‌که می‌خواهم بیایم برای خدمت کرده یک شوقی است همین آن قضیه دوست داشتن است و باور کنید روزهایی که بخصوص مثلاً مشخص است خدمتم مثل یکشنبه‌ها از همان صبح به عشق آن ظهری که قرار است من بیایم یک خدمتی را در حد توانم حالا هر چیزی که هست و اصل قضیه هم این است که خدمت‌های ما گروهی است، حالا یک‌گوشه‌ای از کار و یکجایی بدانم مفید هستم و این‌یک حس و حال خیلی خوبی درونم است یعنی قابل وصف نیست، یعنی یک بی‌قراری خواستی است که این‌ را خیلی دوست دارم، از آقای لطفی دیده‌بان عزیز که این فرصت را به من دادند تا این حس و حال را داشته باشم.

 

از فرمان برادری تا فرماندهی در حد کوتاه.

ارکان اصلی موفقیت یک انسان است یعنی اگر نباشد موفقیتی هم نمی‌افتد.

 

آرزویتان چیست.

آرزو که زیاد دارم.

 

آن آرزویی که در مسیر کنگره خواستارید.

در مسیر کنگره آرزویم این است که درزمانی که آکادمی راه‌اندازی می‌شود خدمتگزار و حال خوب را داشته باشم.

 

و حرف آخر؟

در آخر تشکر می‌کنم از آقای مهندس دیدبانان گرانقدر آقا بابک نگهبان محترم و همه عزیزان از شما و همه دوستانی که وجود تک‌تک شماهاست که اگر یک موقع حال من جلال هم خوب است به خاطر وجود شماها و این عزیزان و استاد راهنمای عزیزمان آقای مهندس و دیده‌بانان عزیز و همه مسافران و همسفران است.

 

تهیه گزارش: مسافر منصور
ارسال: مسافر مصطفی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .