English Version
English

تعطیلات تابستانی فرصتی برای محک خود

تعطیلات تابستانی فرصتی برای محک خود

ما در طول سال 52 تا دستور جلسه داریم که همه این دستور جلسات زنجیروار به هم متصل هستند. یکسری دستور جلسات مثل وادی‌ها و جهان‌بینی جزء دستور جلسات ثابت و جزء آموزش‌ها و ستون‌های کنگره هستند؛ که آن‌قدر مهم هستند که هرسال تکرار می‌شوند؛ و با تکرار این متون و آموزش‌ها مطالب جامع و کامل‌تری نسبت به قبل پیدا می‌کنیم. اما یکسری دستور جلسات هستند که به صلاحدید جناب آقای مهندس با توجه به شرایط و مقتضیات آن زمان پی‌ریزی می‌شوند که دستور جلسه امروز که چگونه از تعطیلات استفاده کنیم جزء دستور جلسات گروه دوم هستند. ما تا چند سال پیش تعطیلات کنگره نداشتیم همان‌طور که جناب آقای مهندس فرمودند اینجا مثل بیمارستان است و هیچ‌گاه نباید تعطیل باشد.

اما باگذشت زمان و بالا رفتن آموزش‌ها و رشد افراد کنگره ازنظر علمی توسط آموزش‌های ناب کنگره، جناب آقای مهندس تصمیم گرفتند که در سال دو بار تعطیل باشیم یکی ایام عید نوروز و دیگری در تابستان. امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا، تعطیلات عید نداشتیم؛ که همه این‌ها از تدبیر اندیشی به‌موقع جناب آقای مهندس نشاءت می‌گیرد. چون بیشتر از روزهای قبل به این آموزش‌های کنگره و باهم بودن نیاز داشتیم. درست است که کنگره تعطیل بود اما به‌صورت مجازی کلاس‌ها برگزار  می‌شدند. با توجه به اطلاعیه کنگره در ماه آینده ما تعطیلات تابستان را در پیش داریم و با توجه به دانشی که در این چند سال در کنگره کسب کردیم یاد گرفتیم از قبل برای تعطیلات خودمان و مسافرتمان برنامه‌ریزی داشته باشیم؛ و این‌طور نباشد که یک‌دفعه به‌صورت آنی و بدون اطلاع داشتن از مسیر و یا مکانی که می‌خواهیم برویم یک‌دفعه تصمیم به مسافرت بگیریم. چون ما در کنگره یاد گرفتیم قبل از شروع هر کاری تفکر کنیم و از همه جهات آن موضوع را مورد کاوش قرار دهیم تا به مشکل برنخوریم. تفکر درست و سالم و به‌موقع را پیشه‌ی کار خود قرار بدهیم؛ و همه مسائل را هم از جهت صور پنهان هم از جهت صور آشکار بررسی کنیم.

در صور آشکار این تعطیلات یک استراحتی برای جناب مهندس و دیده‌بانان و خدمت‌گزاران کنگره است. تا بتوانند دراین فرصت بیشتر در خدمت خانواده و عزیزان خود باشند و بیشتر بتوانند به مشغله زندگی خود و خانواده‌شان رسیدگی کنند. اما در صور پنهان ما با ورود به کنگره یک جنگ درون را شروع کردیم جنگ از سمت ضد ارزش‌ها به سمت ارزش‌ها که همه این‌ها باعث می‌شود ما به ما به ارتقاء و به تکامل برسیم و ساخته بشویم که این خود یک گذرگاه سخت است. وقتی من در ایام تعطیلات کنگره، دیگر با اعضاء کنگره ارتباطی ندارم و در محیط یا شهری که می‌خواهیم برویم ممکن است کسانی باشند مسافران ما با آن مواد مصرف می‌کردند و یا دوستان زمان مصرفشان بودند. اینجا یادمی گیرد که خودش را ایزوله نکند و محک بزند که چقدر در این مدت آموزش گرفته است و روی جهان‌بینی و دانش خودش کارکرده است و چقدر در زندگی‌اش تأثیر مثبت داشته.
نکته مهم دیگر اینکه یک هم‌سفر در طول آموزش‌ها یاد گرفته است که باید کنار مسافرش باشد نه مقابلش؛ یعنی من همسفر کاری نکنم و یا بستری فراهم نکنم تا مسافرم خسته شود. درگذشته ما می‌گفتیم که یک سفر اولی نباید به مسافرت برود چون در طی سفر به خاطر آن جو آب و هوایی و آن حس که در شخص ایجادمی شود آن مقدار شربت که استفاده می‌کرده دیگر جواب گوی شخص نیست و مجبور است که بیشتر مصرف کند و یا در طی رانندگی به خاطر طولانی بودن مسیر برای اینکه خسته نشود شربت خودش را بالا می‌برد و بیشتر مصرف می‌کند؛ و یا در دورهمی ها ممکن است خوابش به هم بریزد. این‌ها همه باعث به هم خوردن تعادل می‌شود. پس بهترین کار این است که ما از انجام دادن کاری که به آن شک داریم خودداری کنیم و سعی کنیم از این فرصت برای ساخته‌شدن خود استفاده کنیم و پس از تعطیلات با سربلندی در کنگره حاضر شویم؛ و اگر در این فرصت نتوانستیم و یا کاهلی در آموزش‌ها داشتیم فرصت خوبی است که به کارهای عقب‌افتاده خود رسیدگی کنیم و از تمام ابزارهای کنگره که همان سی دی و یا متون و سایت کنگره که به‌راحتی در اختیارمان است به نحو احسن استفاده کنیم؛ و در کل از کنار هم بودن لذت ببریم و برای تک‌تک اعضاء خانواده یک جو آرام فراهم کنیم
. و الآن هم که درگیر بیماری کرونا هستیم بهتر است اگر هم مسافرت می‌رویم به‌جای مطمئن سفر کنیم. در غیر این صورت اول به خودمان آسیب می‌زنیم بعد به جامعه. ولی درهرصورت باید تمام پروتکل بهداشتی را رعایت کنیم؛ و قناعت را پیشه زندگی خودمان کنیم و از قبل باید برای مسافرت و یا از حالا برای یک ماه آینده برنامه‌ریزی کنیم تا بعدازآنکه از مسافرت برگشتیم به مشکل برنخوریم؛ و فکر نکنیم که با هزینه‌تراشی بی‌مورد ما می‌توانیم خوش باشیم؛ و انسان حس و حال خوب را خودش در درون خودش می‌تواند ایجاد کند که همه این‌ها به دانش و جهان‌بینی ما و توشه‌ای که در این مدتی که در کنگره هستیم برمی‌گردد. و گول تجملات ظاهر را نخوریم و در کل این تعطیلات باعث می‌شود خود را محک بزنیم که تا چه اندازه توانسته‌ایم به‌فرمان عقل یا شو شود برسیم؛ و چقدر توانسته‌ایم به قوانین زندگی احترام بگذاریم و سعی کنیم هرروزمان بهتر از دیروزمان باشد. اگر هم شرایط مسافرت را نداشتیم، آرامش را در خانواده داشته باشیم که بازتاب آن، حال خوب عزیزانمان است. در آخر امیدوارم قدر باهم بودن و در کنار هم بودن را بیشتر از روزهای قبل بدانیم چون تمام مشکلات و سختی‌های ما به خاطر تفکرات اشتباه ما است. پس سعی کنیم با تفکر درست شرایط بهتری را در زندگی فراهم کنیم.

 

نویسنده: کمک راهنما همسفر فیروزه
تنظیم: همسفر معصومه 
نمایندگی کاسپین قزوین

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .