English Version
English

رفتن به تعطیلات با سلاح آموزش کنگره

رفتن به تعطیلات با سلاح آموزش کنگره

دوازدهمین جلسه از دور چهاردهم کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰؛ نمایندگی عطّار نیشابور با استادی مسافر مهدی، نگهبانی مسافر مهدی و دبیری مسافر حیدر با دستور جلسه «تعطیلات تابستانی» یکشنبه ۱۵ تیر‌ماه سال ۱۳۹۹ ساعت ۱۷ آغاز به کار کرد.

سخنان استاد:

در ابتدا تشکر می‌کنم از خدمتگزاران شعبه که باوجود شرایط کنونی و با حضورشان تلاش می‌کنند جلسات به بهترین نحو مطلوب برگزار شود. مدت زیادی بود که به خاطر شرایط کنونی در این جایگاه ننشسته بودم. ما انسان‌ها بعضی مواقع قدر نعمت‌ها و داشته‌هایمان را نمی‌دانیم و درنتیجه به مشکل برمی‌خوریم. تا همین چند وقت پیش اگر مثلاً یک قند زمین می‌افتاد برمی‌داشتیم و با یک فوت آن را می‌خوردیم، ولی الآن حتی نمی‌توانیم همدیگر را بغل کنیم و نمی‌توانیم با عزیزانمان دست بدهیم. یک مقدار به عقب که برمی‌گردیم متوجه می‌شویم که چه نعمت‌هایی داشتیم و قدر آن‌ها را ندانستیم. انشاالله که این موضوع برای ما درس عبرتی بشود که از این بعد قدر زندگی را بیشتر بدانیم و بهتر زندگی کنیم. این مشکل هم بالاخره روزی حل خواهد شد و درس‌های آن برای ما باقی می‌مانددر پیام‌های کنگره ‌داریم که انسان مقام انسانی خود را جایی جاگذاشته است، باید بگردد و آن را دوباره پیدا کند. ما یک سری جامانده‌ها داریم، یک سری چیزها که باید برگردیم و برداریم و دوباره به مسیر ادامه بدهیم. امیدوارم که درک درستی از داستان این بیماری داشته باشیم و از این به بعد قدر کنگره و سفرمان را بیشتر بدانیم. شاید لازم بوده که این اتفاق صورت بگیرد تا ما برگردیم و بگردیم تا جایگاه خود را پیدا کنیمو اما دستور جلسه هفتگی که تعطیلات تابستانی می‌باشد و همان‌طور که اعلام‌شده این تعطیلات از صبح روز پنجشنبه مورخ ۱۶ مردادماه ۱۳۹۹ آغاز می‌گردد و تا پایان روز پنجشنبه ۲۳ مردادماه ۹۹ ادامه دارد.

در مورد دستور جلسه باید بگویم دستور جلسات کنگره ۶۰ دودسته می‌باشند؛ دسته اول، دستور جلسات ثابت و دائمی کنگره می‌باشند که هرسال تکرار می‌شوند. دسته دوم، دستور جلساتی هستند که به صلاح‌دید بنیان کنگره ۶۰ در طول سال مقرر می‌گردند و بسته به میزان اهمیت آن، گاهی چند سال تکرار می‌گردند. دستور جلسه این هفته که درباره تعطیلات تابستانی و چگونگی استفاده از آن می‌باشد جزء دسته دوم می‌باشد؛ چراکه تا چند سال پیش بنا بر نظر و صلاح‌دید جناب آقای مهندس، به‌هیچ‌عنوان نباید کنگره و جلسات تعطیل می‌شد و جناب مهندس معتقد بودند که همان‌طور که بیمارستان‌ها هیچ‌گاه تعطیلی ندارند، کنگره ۶۰ نیز هرگز نباید تعطیل باشد. با گذشت زمان و رشد افراد کنگره و بالا رفتن سطح آگاهی و معرفت افراد، ایشان تصمیم گرفتند که در سال دو بار تعطیلات رسمی در کنگره برگزار بشود و در طی این مدت هیچ شعبه‌ای در سراسر کشور، اجازه برگزاری جلسات و یا مشاوره و یا حتی کارهای تعمیراتی و تأسیساتی مربوط به شعبه را ندارند. ایشان دستور داده‌اند که در این ایام همه مسافران و همسفران کنگره ۶۰ فقط و فقط باید در اختیار خانواده باشند و به استراحت و مباحث شخصی خود بپردازند.

اگر بخواهیم سطحی به این موضوع نگاه کنیم تعطیلات تهدیدی است که مسافران خصوصاً سفر اولی‌ها را تهدید می‌کند؛ ولی اگر به عمق موضوع نگاه کنیم این تعطیلات مانند سایر مسائل یک صور آشکاری دارد و یک صور پنهانی. به عقیده من در صور آشکار هدف استراحت خدمتگزاران کنگره و دادن فرصت رسیدگی به امور شخصی و خانوادگی به این عزیزان است ولی در صور پنهان کنگره و جناب مهندس با این تعطیلات بزرگ‌ترین کمک را به سفر اولی‌ها می‌کنند؛ اما چگونه؟...

همان‌طور که می‌دانیم هدف اصلی کنگره ۶۰ ساختن و پرورش انسان است و برای رسیدن به این هدف در طول سال بیش از ۱۵۰ کارگاه آموزشی دارد؛ یعنی هر هفته سه جلسه و در این جلسات فرد مسافر در کنار تیپر کردن مواد با گرفتن آموزش‌ها تبدیل به فردی مستحکم و قوی چه ازلحاظ جسمی و چه ازلحاظ فکری و جهان‌بینی می‌شود که این رشد به‌صورت تدریجی و با هر جلسه‌ای که فرد می‌آید رخ می‌دهد. ولی زمانی که به تعطیلات می‌رسیم، روند حضور در جلسات متوقف و فرد به‌ظاهر به حال خود رها می‌شود. با شروع تعطیلات یک مسافر وارد جنگی تمام‌عیار می‌شود و باید از گذرگاه‌های سختی عبور کند. همان‌طور که در وادی دوم آمده اگر توانست از این گذرگاه‌ها عبور نماید آن‌وقت تبدیل به انسانی کارآزموده و رها خواهد شد. پس تعطیلات جنگی است که پیروزی در آن باعث صعود و شکست در آن باعث سقوط فرد مسافر می‌شود.

حال ببینیم ابزار و سلاح‌های شیطان و نیروهای منفی از یک‌سو و ابزار و سلاح‌های مسافر از سویی دیگر در این جنگ چیست؟

نخستین سلاح نیروهای شیطانی هجوم افکار منفی ازجمله ترس از خماری و ناامیدی و لذت‌های زودگذر و ... است. سلاح بعدی نیروهای منفی دیدن اقوام و آشنایانی است که قبلاً فرد با آن‌ها مواد مصرف می‌کرده است؛ البته در کنگره فرد را ایزوله و فراری نمی‌کنند ولی این را هم باید دانست که یک سفر اولی خصوصاً شخصی که تازه سفرش را شروع کرده بسان جوانه‌ای است که تازه سر از خاک بیرون آورده و با کوچک‌ترین ضربه می‌شکند. درست مانند نوزاد تازه متولدشده‌ای که اگر در چله تابستان هم او را بیرون ببریم سرما می‌خورد؛ پس باید حواس مسافران به این موضوع هم باشد. موضوع بعدی خواب شب است که فرد باید کاملاً مواظبش باشد. فرد مسافر باید بداند که فقط او در حال تغییر است و دیگران نمی‌توانند به‌دلخواه او رفتار کنند بنابراین باید با برنامه‌ریزی درست، از شب‌نشینی‌های طولانی پرهیز کند. موضوع دیگر مسافرت رفتن است که یک سفر اولی ترجیحاً نباید مسافرت برود.

در طرف دیگر فرد مسافر نیز دست‌خالی نیست و با سلاح‌های قدرتمندی به این جنگ وارد می‌شود. اولین و مهم‌ترین سلاح مسافر آموزش‌ها و چیزهای دیگری است که در طول مدت سفر کسب کرده است؛ به‌عبارتی‌دیگر هرچه فرد در این مدت کاشته در تعطیلات درو می‌کند. ابزار و سلاح بعدی که در اختیار مسافران قرار دارد سی‌دی‌هایی است که در هر لژیون بنا به صلاح‌دید راهنمایان محترم به آن‌ها داده‌ می‌شود. علاوه بر این‌ها سی‌دی‌های گذشته است که هر فرد باید بارها آن‌ها را گوش‌داده باشد. سایت کنگره ۶۰ و صدها سایت و وبلاگ زیرمجموعه آن دیگر ابزاری است که در تمام ایام به‌صورت ۲۴ ساعته در اختیار مسافران و همسفران قرار دارد. کتاب ۶۰ درجه، کتاب ۱۴ وادی عشق، کتاب ۱۴ مقاله، جزوات جهان‌بینی و دیگر مکتوبات کنگره نیز از بهترین ابزارهایی است که در اختیار همه ما مسافران قرار دارد. برداشتن یک گام اشتباه در طول مدت تعطیلات ممکن است آسیبی جدی به شخص وارد کند. خسارات جبران‌ناپذیری که اگر هم جبران شود، اما ممکن است تا آخر عمر خود را سرزنش کند. امید است همه ما خصوصاً عزیزان سفر اولی با شناخت تهدیدها و فرصت‌های تعطیلات و استفاده حداکثری از ابزارهایی که در اختیارمان قرار دارد بتوانیم از این فرصت برای ساخته‌شدن خود استفاده کنیم و پس از تعطیلات با سربلندی در کنگره حاضر شویم.

 

 

 

تایپ و نگارش: مسافر مهدی، لژیون دوم

عکاس: مسافر هادی، لژیون دوم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .