English Version
English

سر کلاف درمان کجاست؟

سر کلاف درمان کجاست؟

روز یکشنبه مورخ هشتم تیرماه 1399 اولین جلسه از دوره پنجم جلسات هماهنگی کمک راهنمایان و خدمتگزاران کنگره 60، با استادی جناب مهندس و دبیری مسافر آرزو، و با حضور ایجنت محترم شعبه، راس ساعت 10:30 آغاز به کار نمود.

https://up.c60.ir/repository/11463/4c0c4f22-52c4-4971-b17b-9ea01bbc4c7c.jpg224-140.jpg

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان حسین هستم یک مسافر. امیدوارم حال همه شما خوب باشد، حال من هم بحمدالله خوب است. خوشحالم که می‌بینم همه شما حاضر هستید و این‌چنین صف در صف ایستاده‌اید. این نشان می دهد که به مرحله خوبی رسیده ایم و می‌توانیم برای گسترش کنگره اقدام کنیم. انشاالله بتوانیم حرکتی را که سال ها مدنظرم بود، به کمک شما استارت بزنیم. من هر روز به ساختمان جدید سر می‌زنم، کمی طول می‌کشد تا آماده شود، ولی به گونه ای برنامه‌ریزی کرده ام که تا یک ماه آینده قسمتی از ساختمان آماده شود، و شاید بتوانیم در هفته یک روز در آن ساختمان و یک روز در اینجا کلاس هایمان را برگزار کنیم. این حرکت خوبی بود و دارد به نتایج مطلوبی می‌رسد.الحمدالله نیروها قوی و پخته‌شده‌اند، به وضعیت خوبی رسیده‌ایم، افراد مشغول به کار هستند و مسائل حاشیه‌ای نداریم، و بچه ها به آن بیداری و آگاهی لازم رسیده اند. هرقدر قوانین کنگره را بیشتر رعایت کنیم، روابطمان قوی‌تر و مستحکم‌تر می‌شود. و هرچه از قوانین عدول کنیم، مشکلاتی برایمان ایجاد خواهد شد.

 این هفته روز سه‌شنبه صبح کلاس جهانبینی نداریم. چون من عازم سفر کوتاهی هستم، دوشنبه بعدازظهر به جزیره قشم می‌روم و سه‌شنبه بعدازظهر برمی‌گردم. جزیره قشم جزو مناطق آزاد تجاری است، و هر کسی می‌تواند بدون ویزا از هر کشوری به مناطق آزاد بیاید. در قشم یک دانشگاه ملی و خصوصی، تحت عنوان دانشگاه خوارزمی وجود دارد. هدف من تأسیس یک دانشگاه بین‌المللی بود، و دانشگاه خوارزمی قشم هم یک دانشگاه بین‌المللی است. اگر بخواهیم در تهران دانشگاه بین‌المللی احداث کنیم، افراد برای آمدن باید ویزا بگیرند و مشکلات زیادی دارد. ولی جزیره قشم اینطور نیست، گرچه دور است و مسائل خاص خودش را دارد. این پیشنهاد توسط دکتر جاسبی مطرح شد، حالا برویم ببینیم عملاً چه می‌شود. هرچند مشخص نیست این  کار انجام شود یا خیر، ولی این گامیست که برمی‌داریم.

 ما D.SAP را برای آزمایش ارائه دادیم، که مواد آن را استخراج و بررسی کردند. D.SAP مواد معدنی و غنی بسیار، و اسیدها و ویتامین‌های بالایی دارد، و حتی برای ریزش مو و شوره سر نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. در دسته‌بندی که انجام گرفت، مواد آن با سرکه کاملاً متفاوت است، و تقریباً در دسته‌بندی بالزامیک قرار می‌گیرد. ولی خیلی بهتر از بالزامیک است، و بسیاری از مواد موجود در D.SAP، در بالزامیک وجود ندارد یا کم است. برای مثال، در سرکه بالزامیک، اسید لاکتیک وجود دارد، که خاصیت آن آرام بخشی است. از قدیم می‌گفتند "وقتی ماست می‌خوری، کاسه‌اش را بگذار زیر سرت و بخواب!" چون ماست و دوغ به دلیل وجود اسید لاکتیک، آرام‌بخش و خواب‌آور هستند. دانشگاه ویرجینیا در سال 2007 تحقیقی در مورد اسید لاکتیک انجام داد. آن‌ها روی موش‌هایی که آنفولانزای N1 و H1 داشتند، آزمایشاتی انجام دادند، و متوجه شدند این اسید در بهبود آنفولانزای موش‌ها نقش بسیار موثری دارد، و آن‌ها خیلی سریع با استفاده از بخار اسید لاکتیک مشکلشان حل می‌شود. مقدار اسید لاکتیک موجود در بالزامیک، 01/0 درصد، و مقدار اسید لاکتیک موجود در D.SAP بالای یک درصد می‌باشد، یعنی صد برابر بیشتر از بالزامیک! این ماده از خانواده سرکه است، ولی سرکه محسوب نمی‌شود، و ماده جدید و متفاوتی است، بنابراین به‌زودی برای ثبت اختراع ارائه خواهد شد.

مدتی پیش خانم مونا اولین دنور خانم‌های مسافر شدند، خانم میترا نیز به جمع دنورهای ما اضافه شدند که باعث افتخار است. تصور نکنید اینها اشخاص سرمایه‌داری هستند و وضع مالی خیلی خوبی دارند، اصلاً اینطور نیست. من با این کار خانم مونا مخالف بودم، ولی خودشان اصرار کردند و من حریفشان نشدم. خانم میترا نیز کارمند بیمارستان هستند و ماهی 3- 4 میلیون درآمد دارند، ولی پس‌انداز کردند و این کار را انجام دادند. روی سخن من با اشخاصی است که وضعیت مالی خوبی دارند؛ خیال نکنید این وضعیت پایدار خواهد ماند! این چاه تا موقعی آب می‌دهد که از آن آب دربیاوریم! در غیر این صورت، آن چاه تبدیل به فاضلاب خواهد شد! باقی کارها به شکل روتین و خوب در حال انجام است. خوشبختانه بیماری کرونا صدمه زیادی به ما نزد، در بین خانم‌های مسافر هیچ تلفاتی نداشتیم، در آقایان مسافر نیز فقط دو مورد خاص داشتیم که از روش ما تبعیت نکرده بودند.

 در قرآن آمده است؛ " صمٌ، بکمٌ، عمیٌ و هم لایعقلون" "آن‌ها کَر، کور و گنگ هستند، و تعقل نمی‌کنند". بارها گفته‌ام، بیماری کرونا شاید ساده‌ترین نوع بیماری آنفولانزا باشد. زیرا به این زودی‌ها وارد جریان خون نمی‌شود. برای مثال، ابولا وارد جریان خون می‌شود و مویرگ‌ها را می‌ترکاند. ایدز، طاعون و وبا همه وارد جریان خون می‌شوند و کنترل آنها دشوار است. ولی در این بیماری، ویروس وارد گلو می‌شود، چند روز در بینی و سینوس‌ها و گلو می‌ماند و بعد وارد ریه می‌شود. نمی‌دانم چرا دانشمندان متوجه این مسئله نمی‌شوند؟! شما دستتان را 20 ثانیه و با دقت می‌شویید، و ماسک می‌زنید که ویروس وارد دهان و بینی شما نشود. خب وقتی وارد شد باید چکار کنید؟ باید بنشینید و نگاه کنید؟ مسلماً آنتی ویروس نیاز دارد. من نمی‌گویم حتماً D.SAP یا سرکه سیب استفاده کنید، شاید صدها نوع آنتی ویروس وجود داشته باشد که بتواند به راحتی بیماری را از بین برد.یک گوش پاک‌کن در گلو و بینی فرومی‌کند و ویروس را برمی‌دارند! خب ویروس همانجاست! دارد می‌گوید من اینجا هستم! چرا آن را پاک نمی‌کنید و از بین نمی‌برید؟ وقتی هم وارد ریه شد، می‌توانید بخور بدهید! هزاران ماده برای این کار وجود دارد، ولی عقلشان نمی‌رسد. دنبال راهی می‌گردند تا یک‌چیزی بیابند، وارد جریان خون کنند، مکروفاژها وارد عملیات بشوند و بیایند روی رسپتورها بنشینند و ... یعنی یک‌راه پیچیده و طولانی... اینجاست که خداوند می‌گوید؛ "کور و کر و گنگ هستند و تعقل نمی‌کنند!" در مورد اعتیاد نیز همینطور بود.

ما از اواسط قرون نوزدهم به این طرف، اصلاً دانشمند نداریم، اشخاص مطالبی را می‌گویند که دیگران قبلاً گفته اند، و آن‌ها را تکرار می‌کنند. ما در موضوع اعتیاد فهمیدیم که دست آنها پوچ است، در پزشکی هم می‌بینیم همینطور است و از پس یک ویروس برنیامده‌اند. در کشاورزی و دیگر علوم نیز همین گونه است. دکترای کشاورزی دارد، ولی اصلاً تفکر ندارد، فرق جو  و گندم را نمی‌داند و نمی‌تواند آن‌ها را از هم تشخیص دهد.

https://up.c60.ir/repository/11463/2770d4fd-4255-449e-94e3-94677e93fab4%20%281%29.jpg

در ادامه جلسه خانم ایجنت گفتند:

سلام دوستان مونا هستم یک مسافر. بسیار خوشحالم که بعد از سه هفته دوباره دورهم جمع شده‌ایم. من وقتی اجتماع خودمان را می‌بینم، که اینقدر منضبط هستند و سر وقت حاضر می‌شوند، واقعاً لذت می‌برم، و این نشان از همبستگی و خدمت صادقانه و مسئولیت‌پذیری بچه‌ها دارد، از تمام عزیزان تشکر می‌کنم. هفته گذشته لژیون سردار را برگزار کردیم. طبق فرموده جناب مهندس، بارأی گیری، نگهبان و خزانه‌دار لژیون سردار انتخاب شد؛ سرکار خانم میترا با بیشترین آرا به عنوان نگهبان جلسه انتخاب شدند و خانم  مرجان را برای دبیری برگزیدند و خانم هورا نیز به عنوان خزانه‌دار انتخاب شدند. به تمام این عزیزان تبریک می‌گویمهفته گذشته در هر سه شعبه آکادمی، یاس و فردوسی، آزمون آمادگی کمک راهنمایی را برگزار کردیم. بچه‌ها استقبال زیادی کردند، انشاالله به‌زودی نمراتشان را اعلام خواهیم کرد.هر هفته روزهای پنجشنبه ورزش ما در پارک برگزار می‌شود. این هفته بعد از چند ماه توانستیم به استخر برویم، 50 نفر شرکت کننده داشتیم. انشاالله از هفته آینده ادامه جلسات آموزشی شنا را خواهیم داشت. با اجازه جناب مهندس چند عضو جدید به گروه خدمتگزاران اضافه کردیم؛ خانم سولماز همسفر رهجوی خانم فاطمه، و خانم آرتمیس از لژیون آموزشی در بخش OT مشغول خدمت شدند، خانم فهیمه در بخش فالوآپ، و چند نفر نیز به بخش اداری اضافه شدند.

در ادامه خانم میترا کمک راهنما مطالبی در مورد بیماری کرونا گفتند؛

 سلام دوستان میترا هستم یک مسافر. موضوعی که در حال حاضر و در موج دوم کرونا وجود دارد، این است که خود این بیماری چندان انسان‌ها را از بین نمی‌برد، بسیاری از مرگ‌ها در اثر استفاده بیش از حد مواد شیمیایی رخ می‌دهد، زیرا این مواد، تمام باکتری‌ها و میکروب‌های طبیعی و مفید را که محافظ بدن هستند، نابود می‌کند. D.SAP فقط ویروس‌ها و میکروب های بیماری‌زا را از بین می‌برد، به همین دلیل است که می‌توانیم به راحتی از آن استفاده کنیم و صدمه نبینیم. الان دیگر تست پی سی گرفته نمی‌شود، فقط عکس ریه می‌گیرند. ولی با عکس ریه معلوم نمی‌شود شخص به خاطر ویروس دچار این مشکل شده یا به خاطر میکروب! درحال حاضر بسیاری از مرگ‌ومیرها به خاطر میکروب‌ها و باکتری‌هایی است که باعث ذات الریه و کلون می‌شوند. کرونا هم ذات الریه می‌داد، ولی این موج دوم و ذات الریه های اخیر بیشتر به خاطر میکروب به وجود آمده، به همین دلیل است که آزیترومایسین می‌دهند، که آنتی بیوتیک است و روی ویروس اثر نمی‌کند. الان به خاطر فاصله‌گذاری‌ها، ارتباطات انسان‌ها خیلی کمرنگ شده است. ارتباط و تعامل با دیگران باعث گرمای بدن می‌شود و قوای ایمنی را بالا می‌برد. وقتی طبع بدن سرد شود، میکروب به راحتی می‌تواند وارد شود و تخریب ایجاد نماید.

جناب مهندس فرمودند:

 یک نفر گفت آهنگری که کاری ندارد! آهن را می‌گذاریم در کوره داغ می‌شود، اگر آن را بکشیم، میلی می‌شود، بر سرش بزنیم، بیلی می‌شود! دکتر حاج رسولی همینطور فوت کرد. وقتی ریه التهاب پیدا می‌کند، برای پایین آمدن التهاب ریه‌ها، به شخص کورتون در سطح بالا می‌دهند، التهاب پایین می‌آید، ولی سیستم ایمنی را فلج می‌کند! عفونت بیمارستانی هم سوارکار می‌شود! وقتی سیستم ایمنی ضعیف باشد، با کوچک‌ترین عفونتی، شخص فوت می‌کند.

 ممکن است برخی افراد هنوز از کرونا ترس داشته باشند و در جلسات حضور پیدا نکنند. با اینها کج دار و مریز رفتار کنید. کنگره آزاد است، ما کسی را مجبور نمی‌کنیم، خصوصاً سفر اولی‌ها. اگر بیایند، حال خودشان خوب می‌شود، اگر هم نیایند حال خودشان خراب می‌شود. الان شرایط عادی نیست، و تجمعات از لحاظ قوانین خلاف است. اگر اصرار کنید، بیایند، و در اتوبوس، مترو، تاکسی یا در خانه اقوام کرونا بگیرند، می‌گویند شما گفتید من به کلاس بیایم، و کرونا گرفتم! به همین دلیل به این افراد زیاد فشار نیاورید، روی آنها انرژی نگذارید و حساسیت به خرج ندهید. چنین اشخاصی به درمان نمی‌رسند، اگر هم برسند، قابل استفاده نیستند. ولی به شاگردانی که منظم و روی برنامه هستند، بیشتر بها بدهید.

در پایان خانم فاطمه کمک راهنمای همسفران گفتند:

 سلام دوستان فاطمه هستم همسفر. دیروز در شعبه فردوسی مشهد جلسه هماهنگی خدمتگزاران را برگزار کردیم. روزهای اول تأسیس این شعبه، تعداد خدمتگزاران خیلی کم بود، و همه سفر اولی و مقنعه مشکی بودند. با تدابیر جناب مهندس، سرکار خانم مونا و خانم میترای عزیز که بسیار برای این شعبه زحمت کشیدند، اکنون یک دایره بزرگ از خدمتگزاران در شعبه فردوسی حضور پیدا می‌کنند. قوانین و حرمت‌های کنگره، کاملاً هماهنگ با آکادمی، در آنجا نیز انجام می‌شود، و این باعث شده بچه‌ها بسیار قوی و مصمم حرکت کنند. امیدوارم بتوانیم قدم‌های محکم‌تری برداریم و با کنگره همراه باشیم، تا انشاالله شعبات بیشتری را راه‌اندازی کنیم.

https://up.c60.ir/repository/11463/c5dbf276-368d-4557-8b30-3279298fa50c.jpg

گردآوری و تایپ: مسافر خاطره 
عکس:مسافر فائزه 
ویرایش و ارسال :همسفر فاطمه 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .