English Version
English

عملیات جایگزینی سیگار در بدن

عملیات جایگزینی سیگار در بدن

کمک راهنمای درمان سیگار همسفران نمایندگی ارتش، همسفر نسرین در رابطه با دستور جلسه سیگار  سخنانی گفت که در ادامه می‌خوانید:

 با این اتفاق راه برای من باز می‌شود که خودم را در مسیر قرار بدهم منتظر معجزه بودیم و حالا در مسیر کنگره60 قرار گرفتیم هیچ چیز رخ نمی‌دهد مگر من خودم کامل در مسیر حرکت کنم. تا کنون با صبر و تلاش و استقامت برای مسافرم راه را ادامه داده ام.

حالا باید برای شخص خودم، جسم خودم، تلاش کنم. در کنگره60 درست فکر کردن را می‌آموزیم، بعد عمل کردن آن تفکر بعد و  جسم، جهان بینی، مسئله در مورد سیگار آنقدر برای آقای مهندس دژاکام حائز اهمیت است که می‌گویند اعتیاد با درمان سیگار کامل می‌شود و کسی که درمان سیگار را انجام نداده است، درمان اعتیاد برایش اتفاق نیفتاده استمن همسفر باید به این باور رسیده باشم ،که سیگار جزو ضد ارزش‌ها، جزو مواد مخدر حساب می‌شود؛ زیرا با سیگار کشیدن من آن عملیات جایگزینی در بدن اتفاق می‌افتد.

 

بدن ما خود به خود مواد شبه افیونی مثل انکفالین، سروتونین، تولید می‌کند که هر کدام کار خاص خودش را انجام می‌دهد، با کشیدن سیگار نیکوتینی که در بدن تولید می‌شود را مختل می‌کنیم و وابسته به مواد نیکوتینی مثل سیگار و قلیان می‌شویم.

حالا چطور و چگونه این وابستگی به وجود می‌آید؟ در سیستم ایکس  یک  سد خونی مغز داریم. هر چیزی نمی‌تواند از این سد خونی بگذرد به خاطر اهمیتی که سلول مغز دارد یک سری  مواد مثل مواد مخدر و مولکول‌های کوچک نامنظم اکسیژن و دی اکسید کربن می‌توانند از این سد و غشا عبور کنند. سیگار سیستم عصبی ما را تحریک می‌کند، با کشیدن سیگار ضربان قلب نابه‌جا بالا می‌رود و یک باری متحمل می‌کند که نباید تحمل کند اما با ورزش کردن درست، ضربان قلب را بالا می‌بریم ولی همراه اکسیژن زیاد نشاط همراه است، عروق گشاد می‌شود و اکسیژن به بدن می‌رسد.

امیدوارم با توجه به این اطلاعات و دانشی که در کنگره۶۰  به ما داده است به آن نقطه از تفکر برسیم و برای خود قدمی برداریم خدا را شاکرم به خاطر ورود به کنگره سه سال است به درمان سیگار رسیده‌ام .

 تشکر و قدردانی می‌کنم از بنیان کنگره60 و خانواده محترمشان و راهنمایان عزیز به خصوص خانم اعظم خاکی از لژیون ویلیام وایت که راه را به من نشان دادند. 

 

نویسنده: کمک راهنمای ویلیام همسفر نسرین

نگارنده: همسفر آزیتا

منبع: کنگره60، نمایندگی ارتش

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .