English Version
English

اعتیاد به نیکوتین یکی از علت‌های شایع در مرگ انسان

اعتیاد به نیکوتین یکی از علت‌های شایع در مرگ انسان

در حضور کمک‌راهنما، همسفر سوگول هستیم که به تازگی شال کمک راهنمایی را دریافت و در نمایندگی صالحی در حال خدمت در این جایگاه هستند. ایشان پس از پانزده سال تخریب، سفر نیکوتین را آغاز کردند و مدت ده ماه و هفت روز با راهنمایی همسفر جلالی به روش دی.اس.تی و داروی آدامس نیکوتین سفر کردند و اکنون مدت پنج ماه و ده روز است که مفتخر به دریافت نشان ویلیام وایت شده‌اند. در ادامه مصاحبه‌ای را با ایشان ترتیب داده‌ایم که پیش روی شماست.

چه عاملی باعث شد تا شما به فکر درمان سیگار باشید و آیا پیش از ورود به کنگره نیز اقدام به کنار گذاشتن آن کرده بودید؟

فکر می‌کنم تاثیرگزارترین مسئله در درمان سیگار، دانش جهان بینی بود که در کنگره آموختم. من پیش از ورود به کنگره60 نمی‌دانستم سیگار کشیدن کاری ضدارزشی‌ست و زمانیکه وارد کنگره شدم به قبح، ضررهای جسمی و تاثیر بدی که بر روی روان انسان می‌گذارد پی بردم. به علاوه اینکه هرگز تا پیش از ورود به کنگره تصور نمی‌کردم که این کار(درمان نیکوتین)، کاری شدنی باشد.

 

با توجه به سخن جناب مهندس که «ریشه درمان سیگار، جهانبینی است» فکر می‌کنید چقدر جهانبینی به شما در درمان سیگار کمک کرده است؟

همانطور که گفتم آموزش جهان‌بینی و از طرف دیگر، قرار گرفتن در لژیون ویلیام وایت، نقش بسزایی در مقوله درمان نیکوتین دارد و طبق فرمایش جناب مهندس؛ زمانی می‌شود یک پله در درمان پایین آمد که یک پله در جهان‌بینی بالا رفته باشید.

 

شرایط ورود به این لژیون برای مسافران و همسفران چگونه است‌؟ کمی از تجبره و حس و حال رهایی از بند نیکوتین را برایمان بگویید .

در قانون جدید کنگره مسافران به دستور کمک راهنما خود حتی به محض ورود و در صورتیکه خود نیز بخواهند می‌توانند درمان سیگار را شروع کنند همچنین همسفران نیز باید۱۰ماه از ورودشان به ‌کنگره گذشته باشد تا بتوانند وارد لژیون ویلیام وایت شوند. درخصوص رهایی از بند سیگار باید بگویم از بهترین حس‌هایی بود که در زندگی خود تجربه کردم. برایم غیر قابل تصور بود و اعتماد به نفسی که از من گرفته شده بود را دوباره توانستم بازپس بگیرم.

با توجه به اینکه به تازگی در جایگاه کمک راهنمایی در حال خدمت هستید و این امکان برای شما فراهم است که لژیون ویلیام وایت را نیز تشکیل دهید؛ آیا در این خصوص تصمیم و برنامه‌ای دارید؟

بله؛ من قبل از سال جدید و شیوع بیماری کرونا خود را برای امتحان کمک راهنمایی ویلیام وایت آماده کرده بودم که به بعد از این شرایط موکول شد. برام افتخار بزرگی‌ست که در این جایگاه خدمت کنم و بتوانم به کسانی که خواستار رهایی از این مشکل هستند کمکی کرده باشم.

 

در پایان با توجه به دستور جلسه «سیگار» اگر صحبتی دارید با همسفرانی که مصرف سیگار یا قلیان دارند بفرمایید و اینکه آیا این رهایی از نظر صورآشکار و پنهان فوایدی را برای شما در پی داشته است؟

گاهی انسان متوجه اشتباه خود نیست (فرقی نمیکند سیگار، قلیان و... ) به هر حال در اشتباه فرو رفته است و به هر نحوی در آن غرق شده است. همچنین نیکوتین به طور قطع هم روی صورآشکار و هم روی صورپنهان تاثیر بسیار مخربی دارد. بنابراین توصیه می‌کنم کسانی که این مشکل را دارند نترسند، حرکت کنند و شک نکنند. بهترین روش درمان و رهایی در کنگره صورت می‌گیرد.

 
 
تهیه و تنطیم: همسفر زهرا(ف) _ لژِیون دوم
همسفران نمایندگی صالحی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .