English Version
English

امید و باور باعث تغییر خواهد شد

امید و باور باعث تغییر خواهد شد

دوازدهمین جلسه از دوره‌ چهارم سری کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره 60؛ ویژه خانم‌های مسافر شعبه‌ فردوسی مشهد، با استادی مسافر محمد، نگهبانی مسافر معصومه و دبیری مسافر لیلی، با دستور جلسه‌ «وادی دهم و تأثیر آن روی من» شنبه، 3 خرداد 1399 ساعت 15 آغاز به کار کرد.

https://up.c60.ir/repository/11463/91881c9a-cd54-42ab-98fe-adf014d722a5.jpg%D8%A7%D9%88%DA%A9%DB%8C.jpg

 سخنان استاد:

خدا را شکر می‌کنم که استارت کارگاه‌های آموزشی از امروز برقرار شد و مجدداً می‌توانیم به روال قبل بازگردیم. قطعاً این کارگاه‌ها، با کارگاه‌های آموزشی گذشته بسیار متفاوت خواهد بود، چراکه سه ماه از جلسات حضوری محروم بودیم و مطمئناً همگی دارای انرژی بیشتری هستیم. در ابتدا چند نکته عرض می‌کنم، سپس در مورد دستور جلسه امروز صحبت خواهیم کرد؛

با توجه به شرایط خاص و مشکلاتی که در تمام دنیا به وجود آمده، همه اوضاع نابه سامانی داشتند؛ اما در کنگره 60 به دلیل آموزش‌هایی که به ما داده‌ شده، مواردی که آقای مهندس درطول سال ها برای قوی تر شدن سیستم ایمنی جسم به ما آموزش داده اند و داروی D.SAP که در اختیار داریم، موارد ابتلا به بیماری کرونا بسیار کم و نادر بود و اکثر افراد صحیح و سالم به زندگی خود ادامه می‌دهند.

هنگامی‌که باد می‌وزد و درختان را تکان می‌دهد، اگر درختی ضعیف باشد، از ریشه کنده می‌شود. ولی درختی که مستحکم و قوی باشد، شاید در اثر باد تکان بخورد، اما همچنان سرپا باقی می‌ماند. این اتفاق در کنگره نیز برای ما رخ‌داده است. برخی از سفر اولی‌ها در این اوضاع از جدیت در سفر خود و از فضا و شرایطی که برای درمان در اختیارشان قرارگرفته بود، همچنین از آموزش‌های آقای مهندس که دراین شرایط همچنان ادامه داشت، فاصله گرفتند و خودشان را محروم کردند. گاهی اوقات ما از نعماتی که در اختیار داریم غافل می‌شویم و سطح انرژی‌مان پایین می‌آید.

به‌هرحال حضور در کنگره 60؛ دیدن راهنما و سایر اعضاء، انرژی خاصی همراه می‌آورد. به دلیل شرایط خاصی که در دنیا و همچنین کشور ما حاکم شده بود، این جلسات به لژیون‌های مجازی انتقال یافت و به شکل دیگری ادامه پیدا کرد، ولی متاسفانه برخی افراد، خصوصا سفر اولی‌ها این موضوع را جدی نگرفتند.

دستور جلسه امروز در مورد وادی دهم است؛‌ انسان در تاریک‌ترین و نابسامان‌ترین شرایط زندگی، همیشه باید امیدوار باشد و باور داشته باشد که می‌تواند شرایط را تغییر دهد. در هیچ مقطعی از زندگی سیاه مطلق و یا سفید مطلق وجود ندارد. اگر در بالاترین درجات هستی قرار داشته باشیم، باز این امکان وجود دارد که به تاریک‌ترین نقاط سقوط کنیم؛ و اگر در تاریک‌ترین نقاط باشیم، نقاط روشنی وجود دارند که می‌توانیم به سمت آن‌ها حرکت کنیم و تغییر نماییم.

وادی دهم می‌گوید «صفت گذشته در انسان صادق نیست، زیرا انسان جاری است.» این وادی نقطه عطفی است که به من گوشزد می‌کند باید مسیر درمانم را جدی بگیرم و قوی‌تر حرکت کنم؛ بنابراین چه در سفر اول‌ باشیم و چه در سفر دوم، باید در کارهایمان جدیت بیشتری داشته باشیم. خصوصاً در این شرایط بیماری کرونا، باید قوی‌تر عمل کنیم. سی‌دی‌های بیشتری گوش دهیم و داروی خود را سروقت استفاده نماییم تا به قوی‌تر شدن سیستم ایکس و سیستم ایمنی جسم خود کمک کرده باشیم.

ما در کنگره معتقد هستیم هر اتفاقی در مسیر زندگی‌مان ایجاد می‌شود، قطعاً آموزشی پشت آن وجود دارد. کسانی که در این چند ماه آموزش‌ها را جدی نگرفتند، در لژیون‌های مجازی شرکت نکردند و یا گوش‌به ‌فرمان راهنمای خود نبودند، از امروز می‌توانند شروع کنند، صفت خود را تغییر دهند و مسیر را جدی‌تر پیگیری نمایند.

ما یک سری قوانینی برای این موارد در نظر گرفته‌ایم، تاکنون به دلیل نبود جلسات حضوری، افراد می‌آمدند نامه داروی خود را می‌گرفتند و می رفتند و برخی حتی در لژیون‌های مجازی نیز شرکت نمی‌کردند. کنگره 60 دواخانه نیست که فقط دارو به افراد داده شود! باید در جلسات آموزشی شرکت کنیم و از آموزش‌ها استفاده نماییم. چراکه بیماری اعتیاد فقط بیماری جسم نیست، جهان‌بینی ما نیز باید به تعادل برسد تا به درمان کامل دست یابیم.

جلسات را با در نظر گرفتن و رعایت مثلثی که لازمه این شرایط است، برگزار می‌کنیم؛ «ماسک، دستکش و فاصله اجتماعی» که جزو ملزومات اصلی برقراری جلسات می‌باشد و برای پیشگیری لازم است و همه باید رعایت کنند. نامه‌ها نیز از این پس در لژیون‌ها به افراد داده می‌شود و دیگر دست مرزبانی نیست.

در مورد فطریه نیز باید توضیحی بدهم؛ با توجه به نظرخواهی که از مراجع تقلید انجام شده، این امکان وجود دارد که افراد فطریه خود را به کنگره 60 تحویل دهند. این مبالغ جهت اهداف کنگره 60 ازجمله خرید زمین و ایجاد شعب هزینه می‌گردد. شعبات کنگره 60 با کمک‌های خود اعضاء تشکیل می‌شود، چه بهتر که این مکان مختص خانم‌های مسافر باشد و قطعاً این اتفاق در آینده خواهد افتاد.

https://up.c60.ir/repository/11463/c563f8dc-ec03-48fd-9d2d-224b2ae85fa6.jpg%D8%A7%D9%88%DA%A9%DB%8C.jpg

به‌شخصه هر زمان دچار مشکلی می‌شوم، صحبت‌های استاد امین در سی دی یین و یانگ و کلام آقای مهندس در وادی دهم به ذهنم می‌آید؛ این‌که انسان در بدترین شرایط هم که باشد، چون صفت گشته در او صادق نیست، می‌تواند آن شرایط را تغییر دهد. در هستی همه‌چیز در حال تغییر است. من با توان و نیروی خودم و با کمک نیروهای الهی، یعنی راهنمایان، سی‌دی‌های آموزشی و نگهبانانی که دیده نمی‌شوند، می‌توانم بدترین شرایط را تغییر بدهم. تغییر صفت فقط به دست خود فرد اتفاق می‌افتد. مهم‌ترین مسئله این است که حس تغییر کند و کنگره‌ای شدن یعنی تغییر حس به معنای واقعی.

حس یک گیرنده است، گیرنده کار دریافت را انجام می‌دهد. من الان در حال صحبت هستم و همه شما در حال گوش دادن هستید؛ اما هر کسی برداشت متفاوتی دارد. در اینجا حس نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند و باعث می‌شود هر فردی دیدگاه و برداشت متفاوتی داشته باشد.

حس من زمانی سالم می‌شود که عمل سالم و کار سالم انجام دهم. این امر یک‌مرتبه اتفاق نمی‌افتد، بلکه ذره‌ذره انجام می‌گیرد. وادی دهم، هم به ما امیدواری می‌دهد و هم هشدار. به یک سفر دومی هشدار می دهد که باید بسیار مراقب باشد، چراکه خطر همواره در کمین است. همچنین امیدواری می‌دهد که اگر دچار خطایی شدی، می‌توانی آن را جبران کنی و تغییر نمایی.

انشالله بتوانیم در کنار هم از انرژی و توان یکدیگر استفاده کنیم و مجددا جلساتمان را پرشورتر و پرانرژی‌تر از گذشته برگزار کنیم.

 

تنظیم و تایپ: مسافر مهسا، نمایندگی فردوسی
ویرایش: همسفر فاطمه، نمایندگی آکادمی

بازبینی: مسافر خاطره، نمایندگی آکادمی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .