English Version
English

بخشش، ابزار هرس کردن درخت زندگی

بخشش، ابزار هرس کردن درخت زندگی

به جهت بهبود و حاصل خیز کردن درختان در طبیعت دو عامل حائز اهمیت است.

۱-هرس کردن صور آشکار درخت

۲-پیوند زدن از درخت حاصل خیز به درخت نرک یا کم بارده

در عامل اول یا همان هرس کردن درخت، هم برای کشاورز و هم برای درخت این کار سخت و دردآور است ولی اثرگذاری و نتیجه آن به شدت بالاست و نتیجه این درد وسختی برای درخت و کشاورز به شدت شیرین و گواراست و برداشت محصول را چند برابر خواهد کرد. به دلیل اینکه از صور آشکار درخت که همان شاخ و برگ‌های اضافی است کم می‌شود ولی صور پنهان درخت همچنان سر جای خودش قوی و استوار می‌ماند.

این قانون را اعضا لژیون سردار به خوبی همگي تجربه کرده‌ایم که وقتی مقدار لازم از مال خود را هرس کردیم، مالمان حاصل خیز تر و  بهرهٔ بیشتری در زندگی‌مان جاری شد. همهٔ ما تجربه خانه تکانی و کم کردن وسایل اضافی خود را داریم، همین‌طور حال خوش بعد از آن و احساس سبکی بعد از آن‌که نمی‌توان آن را منکر شد.

اما عامل دوم یا پیوند زدن:

گاهی اوقات در یک شرایط یکسان درختان یا انسان‌ها به دلیل کهن گذشتهٔ خود، یا پیوندهای نامیمون و عوامل دیگر دچار رکود و کم محصولی می‌شوند و چندان محصول حاصل خیزی نمی‌دهند. در کشاورزی با یک پیوند سالم و میمون از یک درخت حاصل خیز، آن درخت کم بازده تبدیل به یک درخت حاصل خیز می‌شوداین اتفاق در کنگره برای تک‌تک ما و اعضای لژیون سردار به عینِ رخ‌ داده است.

چون زمانی که مال کم رمق خود را با کنگره پیوند می‌زنیم و خود را به درخت حاصل خیز کنگره وصل می‌کنیم، دچار ازدیاد و فراوانی مال می‌شویم و با پیوند به علم کنگره از نادانی و جهل فاصله می‌گیریم. با پیوند زدن خود به عشق کنگره دچار خدمت به خود و هم نوعان خودمان می‌شویم.

چه شایسته و نیکوست در فصل گل‌ریزان کنگره مال و داراییِ خود را در حد توان خودم با درخت حاصل خیز کنگره پیوند بزم.

 

نویسنده: مسافر مجید

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .