English Version
English

خدمت بی منت رمز موفقیت

خدمت بی منت رمز موفقیت

جلسه دوازدهم از دور هشتم کارگاه‌های آموزشی عمومی کنگره 60 ویژه مسافران و همسفران نمایندگی تخت جمشید با استادی ایجنت محترم آقای محمد ضرغامی، نگهبانی مسافر حمزه و دبیری مسافر حامد با دستور جلسه (هفته اسیستانت، ایجنت و مرزبان، جشن)، روز پنج شنبه 18 مهرماه 1398ساعت17 بعدظهر برگزار شد.

سخنان استاد:

سلام دوستان محمد هستم مسافر. این هفته، هفته اسیستانت، ایجنت و مرزبان است. این هفته را به‌تمامی اسیستانتها، ایجنت ها و مرزبانان تمامی نمایندگی‌های کنگره تبریک می‌گویم. به‌خصوص آقای مهندس دژاکام بیان گذار کنگره 60 و به اسیستانت نمایندگی تخت جمشید، مرزبانان قسمت هم‌سفران، مرزبانان گروه آقایان، آقا کریم، آقا داوود، آقا مسلم، این هفته را خدمت این عزیزان تبریک عرض می‌کنم.

به دستور جلسه می‌پردازیم و اینکه اهمیت این دستور جلسه برای ما چیست؟ ما در 54 هفته سال 54 دستور جلسه داریم و چهارتا جشن داریم که جشن هفته دیده‌بان، جشن هفته راهنما، جشن اسیستانت، ایجنت و مرزبان و جشن هفته هم‌سفر. ما در چهارفصل سال این دستور جلسات راداریم که جهت یک سری از آموزش‌ها این دستور جلسات قرار داده‌شده‌اند. تمامی این جشن‌ها برای این است که افرادی که وارد کنگره می‌شوند و آموزش می‌گیرند تا چه حد این آموزش‌ها را دریافت ک و تا چه حدی کاربردی کردند. کنگر ه دارای دو بخش مسافران و هم‌سفران است که اسیستانت قسمت هم‌سفران و ایجنت قسمت مسافران را کنترل می‌کنند. درباره ایجنت و مرزبان ازاینجا شروع کنم که افرادی که وارد سیستم درمانی کنگره می‌شوند و دوره 10 تا 11 ماه درمان را می‌گذرانند و به آن عشق و محبتی که در نوشتارها آمده است وصل می‌شوند باعث که بمانند و در ادامه راه به یک سری از افراد کمک کنند.

وقتی شخص سفر اول را گذراند و وارد سفر دوم شد، تلاش می‌کند که یکسری از جایگاه‌ها را کسب کند. کنگره زمانی جایگاهی را به شخصی می‌دهد که آن شخص یکسری از جایگاه‌ها را قبلاً تجربه کرده و ظرفیت درونی وجودی‌اش رشد کرده باشد. یک سفر اولی وقتی وارد کنگره می‌شود، دبیر جلسه اعلام می‌کند لژیون خدمتگزار این جلسه لژیون دوم و لژیون خدمتگزار جلسه بعد لژیون سوم. وقتی‌که اعلام می‌شود افرادی که در آن لژیون هستند باید یکسری از خدمت‌ها را به دست بگیرند. به گروه مرزبانی مراجعه می‌کنند و نگهبان نظم، قسمت پذیرایی، مهماندار، میکروفن گردان، سیستم صوتی را اداره می‌کنند. این باعث می‌شود اگر شخص ناخالصی درونش باشد با گرفتن این خدمت متوجه می‌شود که آیا آموزش‌هایش تکمیل‌شده یا نه؟

به‌مراتب شخص بالا می‌آید و وقتی وارد سفر دوم می‌شود جایگاه‌ها بال‌تر می‌روند، خدمت‌ها سنگین‌تر می‌شوند. ما سه مرحله تغییر تبدیل و ترخیص داریم؛ یعنی شخصی که می‌خواهد ترخیص بشود حتماً باید تغییر و تبدیل را روی خودش انجام داده باشد. این اشخاص تلاش می‌کنند که به‌مراتب یکسری از جایگاه‌ها را کسب کنند. از تهران اعلام می‌کنند کسانی که 6 ماه از سفر دومشان گذشته باشد واگرسیگاری هستند و در لژیون ویلیام وایت شرکت می‌کنند یا رهایی سیگار را داشته باشند می‌توانند برای دوره مرزبانی ثبت‌نام کنند و برای 14 ماه در این جایگاه خدمت کنند. این افراد همان افرادی هستند که روز اول با مصرف مواد وارد شدند و درمان 11 ماهه را انجام دادند، گوش به حرف راهنما بودند، وارد سفر دوم شدند و طبق قوانین کنگره حرکت کردند و طی پیامی که از بالا آمد یکسری از افراد برای گروه مرزبانی نام‌نویسی کردند.

مرزبان بارأی اعضا انتخاب می‌شود. در زمان رأی‌گیری گروه مسافران آقا می‌توانند به آقایان رأی بدهند. هم‌سفران هم فقط می‌توانند به قسمت خودشان رأی بدهند. هر یک مسافر دو رأی می‌تواند بدهد. آرا جمع‌آوری‌شده و شمارش می‌شوند و به ترتیب نفرات اول تا پنجم مشخص می‌شوند و این افراد به‌عنوان مرزبان انتخاب می‌شوند. کار مرزبان اجرای قوانین حد و حریم کنگره است. ممکن است زمانی ره‌جو پیش خودش فکر کند که مرزبان خیلی فشار می‌آورد و خیلی سخت می‌گیرد. درحالی‌که این‌طور نیست و مرزبان مجری قوانین کنگره است. مرزبان در کنگره زیر نظر ایجنت است و به‌نوعی ایجنت راهنمای مرزبانان است. وقتی‌که قوانینی از طرف کنگره 14 نقره تصویب می‌شود به ایجنت اعلام‌شده و از طریق ایجنت به مرزبانان انتقال داده می‌شود و مرزبان موظف است این قانون را در شعبه اجرا کند.

کار مرزبانی کار راحتی نیست و این‌طور فکر نکنید که شخصی شال زردی به دور گردنش می‌اندازد و اینجا پیامی اعلام می‌کند. مرزبان باید از ساعت 1.5 بعدظهر درب شعبه را باز کند و تا ساعت 9 شب در شعبه حضورداشته باشد. همین قسمتی که در باغ جنت برای جمعه‌ها صبح در اختیار ماست وظیفه هماهنگی را مرزبان پارک به عهده دارد و گزارش این کار را تحویل ایجنت می‌دهد تا بتوانیم از این فرصتی که جمعه‌ها در اختیار ماست به نحو مطلوب استفاده کنیم. هزینه‌هایی که توسط اعضا بابت زمین، بابت ورزش، اجاره جا و هزینه‌هایی که جمع‌آوری می‌شود مرزبان همه این‌ها را دسته‌بندی کرده، تحویل تهران می‌دهد و رسید دریافت می‌کند. اگر شخصی هم بابت هزینه خرید زمین وجهی را پرداخت کرد مرزبان پیگیری می‌کند تا تقدیرنامه به دست شخص برسد.

ایجنت هم فردی است که همین مراحل مرزبانی را طی کرده است؛ اما فرقی که بین مرزبان و ایجنت است این است که تک‌تک افرادی که وارد سفر دوم می‌شوند اگر شرایطش را داشته باشند می‌توانند نام‌نویسی کنند و بارأی اعضا انتخاب شوند؛ اما ایجنت باید راهنما باشد و شخصی باشد که لژیون داشته باشد. می‌تواند کمک راهنما باشد یا راهنمایی که شال آبی دارد. یا می‌توانند از دیده‌بانان باشند. کنگره 14 نقره دیده‌بانان نسبت به خروجی‌های شخص در کنگره فرد را برای جایگاه ایجنتی دریک دوره 14 ماهه انتخاب می‌کنند. در طی این 14 ماه در کنار مرزبانان است و ناظر بر عملکرد کار مرزبانان است. ما در کنگره سه دسته مسافر داریم، یکی با خاصیت، یکی خنثی و یکی بی‌خاصیت.

افرادی با خاصیت هستند که جایگاه‌ها را کسب می‌کنند. راهنما می‌شوند، مرزبان می‌شوند، مسئول OT، مسئول نشریات و در قسمت‌های دیگر خدمت می‌کنند. می‌بینیم که این افرادی که این جایگاه‌ها را کسب می‌کنند همگی قبل از ساعت 5 در اینجا حضور دارند. خاصیت این افراد هم برای خودشان است به خاطر اینکه به‌موقع در شعبه حضور دارند و در حال دریافت آموزش‌ها هستند. وقتی می‌خواهیم جایگاهی را کسب کنیم ترخیص ما همراه با علم است. اگر علم را کسب نکنیم چطور می‌توانیم به‌مراتب بالاتر دست پیدا کنیم. اگر من تلاش کنم و دنبال جایگاه ایجنتی و مرزبانی باشم، اگر علمی نداشته باشم و فقط صرفاً یک شالی گرفته باشم آن شال باعث تخریب من می‌شود.

این هفته برای تقدیر و تشکر قرار داده‌شده است. زبانی و قلبی و دادن پاکت است. می‌گوییم یک نفر برای همه و همه برای یک نفر. همه افرادی که اینجا خدمت می‌کنند دررسیدن به رهایی یک شخص دخیل هستند. مجدداً این هفته را بنیان کنگره، تمامی اسیستانت ها، ایجنت ها و مرزبانان تبریک می‌گویم. امیدوارم که اعضا سفر اول وارد سفر دوم بشوند و به‌مراتب این جایگاه‌ها را حس کنند...

و در ادامه عکس های روز جشن:

 

 

تهیه مطلب : مسافر ایمان (لژیون دوم)
عکس : مسافر حسن (لژیون دوم)

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .