English Version
English

گلریزان و گذراندن امورات نمایندگی ها

گلریزان و گذراندن امورات نمایندگی ها

  جلسه دهم از دور اول کارگاه‌های آموزشی عمومی کنگره 60 لژیون سردار؛ نمایندگی سلمان فارسی به استادی  مسافر علی  و نگهبانی مسافر امیر و دبیری  همسفر  افسانه  با دستور جلسه  (گلریزان) پنجشنبه هجدهم مهرماه 1398 ساعت 15:00 آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:

این هفته را به مرزبانان عزیز و ایجنت شعبه  و همچنین به اسیستانت محترم خانم داوودی، تبریک و خدا قوت عرض می‌کنم.دستور جلسه گلریزان در زمان قدیم سنت بود که اگر کسی یک موقعی مشکلی داشت یا پسر و دختری می‌خواستند ازدواج کنند یا خدای ناخواسته مریضی در خانواده بود یا یک نفر زندان بود می‌آمدند و ریش‌سفیدان و معتمدان آن محل می‌آمدند یک گلریزان برپا می‌کردند و پول جمع می‌کردند و مشکل آن شخص را حل می‌کردند که خیلی کار خوبی بود واقعاً یک سری گرفتاری‌هایی که قابل‌حل شدن نبود آن معتمدین حل می کردند آقای مهندس هم آمدند بهترین کار را کردند به هر حال یک خانواده دو نفره هم که بخواهد تشکیل بشود اگر پشتیبانی مالی نداشته باشد نمی‌تواند موفق باشد. آقای مهندس بهترین تفکر را انجام دادند و یک هفته را به عنوان هفته گلریزان نامگذاری کردند و از خود اعضای کنگره هر کسی هر مقداری که دوست دارد کمک می کند سالی یک مرتبه حتی یکسری ها هستند که توانایی مالیشان بیشتر است در لژیون سردار شرکت می کنند و یک مبلغی جمع میشود این پول‌ها می شود گذراندن امورات نمایندگی ها و گسترش آن. این بی نیاز بودن کنگره روز به روز ستون های کنگره را محکم تر می کند تا برای کسانی که بعد از ما به کنگره می آیند سرپناهی وجود داشته باشد. ما که مصرف‌کننده بودیم این را به خوبی می دانیم که هیچ جایی ما نمی توانستیم به این آرامش برسیم؛ گلریزان یک سنت قدیمی بوده متاسفانه در بیرون خیلی کمرنگ شده ولی در کنگره روز به روز پر رنگ تر و بهتر و بهتر می شود.


من در زمان مصرف یک شب به یک ان‌جی‌او رفتم، جلسات در مسجد برگزار می‌شد آن شب قرار بود دو ساعت جلسه باشد ولی بعد از ۲۰ دقیقه به دلیل اینکه شخصی که کلید مسجد دستش بود با هیئت محله هماهنگ نکرده بود؛ ناراحت شدند و ما را بیرون کردند من آن شب خیلی به هم برخورد و ناراحت شدم. ولی خدا را شکر کنگره یکجایی را برای ما رهن کرده یا اجاره و خریداری کرده و اگر ما بخواهیم این مکان و آموزش‌ها ادامه‌دار باشد و ماندگار، نباید یک پولی را بدهیم و برویم کنار؟ باید همه اعضایی که توانایی دارند شرکت کنند، یکسری افرادی را که پول‌دارند را باید راهنمایی کنیم یک سری افراد هستند که حسابگرانه فکر می‌کند و حسابگرانه به نفع ما نیست. آن‌هایی که در لژیون سردار می‌آیند و شرکت می‌کنند و یک‌گوشه‌ای از کنگره کمک می‌کنند انسان‌های زرنگی هستند چرا؟  چون هر مبلغی را ما در کنگره بدهیم خداوند چندین برابرش را به ما می‌دهد انشالله خداوند توان گذشت را به ما بدهد و در آخر به شما که در این لژیون توانستید گذشت کنید و باشید تبریک می‌گویم.
 
 

خلاصه سخنان ایجنت محترم مسافر علیرضا:

دستور جلسه امروز گلریزان است پشت هر کار آقای مهندس، یک تفکری نهفته است همین جور که استاد عزیز فرمودند گلریزان از زورخانه ها شروع شد قدیم محله‌ها مثل الآن نبود، مردم بیشتر با هم در ارتباط بودند، وقتی کسی در محل دچار مشکل می‌شد مانند بدهی، تصادف و یا زندان و ... بچه‌های زورخانه بانی می‌شدند و یک سری دیگر رو هم از بیرون دعوت می‌کردند و گل‌ریزان را انجام می‌دادند به شخصی هم که می‌خواستند کمک کنند اسمش را نمی‌آورد که با آبروی او بازی نکنند گل‌ریزان ما فرقش با بیرون در این است که ما اینجا به بیماری به نام اعتیاد کمک می‌کنیم بحث کمک یک نفر نیست، بحث کل جامعه است، خانواده است، کارتون خواب است و اجر این کار خیلی بالاتر از گل‌ریزان بیرون هست.

خلاصه سخنان نگهبان جلسه مسافر امیر:

در مورد دستور جلسه گل‌ریزان می‌گویم کنگره جمعیت احیای انسانی هست وقتی صحبت از انسان می‌شود یک سری از خصوصیات انسانی برایش تعریف می‌شود که این انسان چه تعریف‌هایی باید داشته باشد، بخشندگی، گذشت یا صفات خداوند باید در انسان تجلی پیدا کند که تازه به ما بگویند انسان.وقتی من مملو از خشم و کینه و نفرت و دروغ هستم این‌ها نمی‌شود انسان. وقتی صحبت از انسان می‌شود یعنی قدردانی یعنی سپاسگزاری ما الآن آمدیم کنگره وظیفه من هست که در کنگره آموزشی که گرفتیم یا نتیجه‌ای که گرفتیم و به حال خوب رسیدیم را قدردان و سپاسگزار باشم، کسانی که در لژیون سردار حضور دارند یعنی محبت کنگره را درک کردند که می‌خواهند در جشن گل‌ریزان شرکت کنند.
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

عکاس: مسافر حسین
نگارش: کمک راهنما همسفر خانم افسانه
تایپ و ویرایش: مسافر احسان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .