English Version
English

سیستم ایکس؛ ستون های ساختمان شگفت انگیز جسم

سیستم ایکس؛ ستون های ساختمان شگفت انگیز جسم

برای درمان هر نوع بیماری، ازجمله بیماری اعتیاد، اولین گام، تشخیص بیماری است. درواقع باید مشخص شود بیماری چیست و بر چه عضو و بافت‌هایی آسیب رسانده است و در ادامه، روش و متد درمان، انتخاب بهترین دارو با کمترین عارضه، در بازه زمانی مشخص تجویز گردد.

کنگره 60 معتقد است بیماری اعتیاد یک بیماری چندوجهی است و شخص مصرف‌کننده درواقع سه پارامتر اصلی جسم، روان و جهان‌بینی را دچار تخریب و از تعادل خارج کرده است. اما در قسمت جسم و فیزیولوژی، مهم‌ترین تخریب مصرف مواد مخدر بر عملکرد سیستم ایکس است. البته عملکرد سیستم ایکس ازنظر علمی کاملاً شناخته‌شده نیست به همین دلیل آقای مهندس حسین دژاکام که مبدع و ارائه‌کننده این نظریه هستند نام آن را فرضیه ایکس گذاشته‌اند اما برای آشنایی بیشتر و روشن شدن مطلب به بخش کوچکی از عملکرد سیستم ایکس که شناخته‌شده، اشاره می‌کنم.
 
سیستم عصبی انسان شامل مغز و ساقه مغز و نخاع و  سلول‌های عصبی واقع در مغز و رشته‌های عصبی می‌باشد.  پیام‌های عصبی توسط نوروترانسمیترها به نقاط مختلف بدن انتقال می‌یابند.  همچنین یکسری مواد شبه افیونی مانند اندورفین، دینور فین، انکفالین، دوپامین، سروتونین، استیل کولین، اپیورفین، آدرنالین و... توسط غدد درون‌ریز و برون‌ریز تولید می‌شوند. به مجموعه ناقل‌های  عصبی، هورمون‌های درون‌ریز و برون‌ریز و تأثیر متقابل آن‌ها بر یکدیگر و نیز تأثیر آن‌ها بر سایر اعضای بدن،  سیستم ایکس گفته می‌شود. در ابتدا حدود 12 نوع از این مواد شناخته‌شده بود ولی اکنون حدود 200 نوع این مواد در بدن ما شناخته‌شده است. استاد امین می‌ گویند که ماهیت و شکل مولکولی این مواد شبه افیونی که به‌طور طبیعی در بدن انسان تولید می‌شوند با شکل مولکول‌های مواد مخدر ازلحاظ ظاهری و کارکرد، شباهت زیادی دارد و این شباهت باعث می‌شود که مولکول‌های مواد مخدر جایگزین مواد افیونی طبیعی در بدن گردند. در صورت جایگزینی، کارایی‌های مواد طبیعی تولیدشده در بدن  را نخواهند داشت بنابراین زمانی که مواد مخدر خارجی بر روی گیرنده‌های عصبی بدن می‌نشینند چون همه خواص آنها را ندارند؛ فرمان‌های صادرشده یا قابل‌اجرا نیستند و یا ناقص به اجرا می‌رسند و یا به‌طورکلی به اجزای بدن انتقال پیدا نمی‌کنند و به همین دلیل باعث از بین رفتن تعادل در انسان می‌شود. با قطع مصرف، یکسری عکس‌العمل‌های آشکار مثل عرق کردن، بیرون‌روی، عطسه کردن، آبریزش بینی، استخوان‌درد و در ادامه یکسری عکس‌العمل‌های پنهان مانند افسردگی، بی‌قراری، بی‌خوابی و... رخ می‌دهد.
 

سیستم ایکس عملکرد بسیار وسیعی دارد. درواقع تعادل جسمانی، روحی و روانی، گفتاری و رفتاری حتی نحوه راه رفتن، سخن گفتن، سرحالی و کسلی، شادی یا غم، عشق یا نفرت، بیماری و سرطان‌های مختلف و حتی روی آوردن به مصرف مواد مخدر تحت تأثیر مستقیم عملکرد سیستم ایکس قرار دارد. گویی سیستم ایکس مانند ستون‌های ساختمان شگفت‌انگیز جسم است که  جسم و روان بر روی آن استوار است. سیستم ایکس یکی از یافته‌های بزرگ کنگره 60 می‌باشد که فرضیه آن توسط بنیان کنگره 60 نوشته شد. جناب مهندس در نظریه ایکس می‌فرمایند: "بیماری اعتیاد و اکثر بیماری‌های مزمن جسمی و روانی غیرقابل درمان، با تنظیم شدن مجدد سیستم ایکس که از تعادل خارج‌شده است، قابل‌درمان می‌باشند."

در ادامه ارتباط مصرف مواد مخدر با عملکرد سیستم ایکس را درمی‌یابیم.

در مغز انسان که فرماندهی کل بدن بر عهده‌اش است، مویرگ‌هایی هستند که خون  را به مغز می‌رسانند. به دلیل عدم اجازه ورود و مداخله بعضی از میکروب‌ها و ویروس‌ها به مغز، این سلول‌ها خیلی به هم نزدیک‌اند و چیزی نمی‌تواند از بین آن‌ها عبور کند، ولی مواد مخدر، داروهای روان‌گردان و الکل تنها موادی هستند که می‌توانند از سد خونی مغز عبور کنند و وارد مغز شوند، درنتیجه در سیستم مغز مداخله می‌کنند. در مقاله صورت‌مسئله اعتیاد که آقای مهندس دژاکام آن را تشریح و تبیین کرده‌اند، اعتیاد جایگزینی مزمن است. درواقع مصرف مکرر مواد مخدر باعث می‌شود سیستم ایکس، تولید مواد شبه افیونی را کاهش و درنتیجه مخدر بیرونی جایگزین می‌گردد، بنابراین مصرف مواد مخدر باعث عدم تعادل غدد در تولید هورمون‌ها و ارتباط و هماهنگی با یکدیگر می‌شود. همچنین نورون‌ها و نوروترانسمیترها در تولید و انتقال پیام‌های عصبی دچار بحران می‌شوند. به‌طور مثال فرد مصرف‌کننده با قطع ناگهانی مواد دچار شک فیزیولوژی شده و عوارض زیادی را متحمل می‌شود.

جالب است بدانیم که سیستم ایکس به دو صورت باسیم و بی‌سیم کار می‌کند. مسائلی مانند خواب منظم در شب، نوع غذا خوردن، ورزش روزانه و برای کسانی که در سفر اول هستند، نظم در مقدار و میزان و ساعت مصرف دارو، حضور به‌موقع در کلاس‌های آموزشی، مشارکت، خدمت، باعث راه‌اندازی این سیستم می‌شود. لازم به ذکر است عدم  رعایت این مسائل و اعمال ضد ارزشی مانند: مصرف سیگار، الکل، قرص، مواد مخدر، غیبت، دروغ، پیمان‌شکنی و ... سیستم ایکس را تضعیف و  و موجبات سلب آرامش  و گویی قرار گرفتن در جهنم می‌شود.
 
کنگره معتقد است روان (خلق‌وخو)، تابع جسم است مانند سوارکار و سوار. لذا با درمان جسم، روان نیز درمان می‌شود و اما ضلع سوم؛ جهان‌بینی، دیدگاه و تفکر است که هم بر روان و هم بر جسم و سیستم ایکس اثرگذار است.
 
علم مربوط به قشر خاصی نیست، پیچیده نیست؛ هر چیزی کلیدی دارد. امروز کنگره 60 معتقد است که تریاک با بیش از 25 آلکالوئید تنها داروی مؤثری است که سیستم ایکس را به تعادل می‌رساند. تجربه نشان داده که افراد در کنگره 60، با درمان اعتیاد در حقیقت جنرال سرویس شده‌اند و بسیاری از بیماری‌ها در طول دوره درمان از بین رفته است و این گواه بر بهبود عملکرد سیستم ایکس است، گویی شخص به آرامش و صلح بیشتری رسیده و به عبارتی در بهشت قرار می‌گیرد. ازجمله برترین تحقیق که متعلق به سرکار خانم کماندار عزیز بر روی ژن افراد مصرف‌کننده، حتی در مدت محدود سفر است که موجب تغییرات شگرف در علم پزشکی شده است و علمی که تجربه‌شده باشد، سند بدون نقص است.
 
به اذن پروردگار، با دانش و علم کنگره و خواست و تلاش؛ فرد به تعادل می‌رسد  و شخص نسبت به خود، خانواده، جامعه و هستی و خداوند، دیدگاه متعادل پیدا می‌کند. امید که با پیشرفت روزافزون تحقیقات در کنگره ۶۰، فرضیه ایکس هرچه بیشتر شکافته شود و به‌صورت علم در تمام دنیا، در درمان بیماری‌های  متعدد مورداستفاده قرار گیرد.
 
نویسنده: کمک راهنمای لژیون چهارم سرکار خانم فریده
همسفران نمایندگی لویی پاستور

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .