English Version
English

حال خوش خدمت ؛ اولین سال رهایی مسافر مسعود

حال خوش خدمت ؛ اولین سال رهایی مسافر مسعود

ششمین جلسه از دور بیست و هفتم سری کارگاه‌های آموزشی عمومی کنگره 60؛ نمایندگی وحید با استادی مسافر مهدی و نگهبانی مسافر  هادی و دبیری مسافر  ایمان با دستور جلسه (وادی چهاردهم و تأثیر آن روی من و تولد اولین سال رهایی مسافر مسعود) روز پنج‌شنبه  21 شهریورماه 1398 ساعت 17:00  آغاز بکار کرد.

خلاصه سخنان استاد :
در ابتدا خدا را شاکرم که در این جایگاه قرار گرفتم تا خدمت کنم و از گروه مرزبانی و نگهبان جلسه تشکر می‌کنم. قسمت اول دستور جلسه در مورد وادی چهاردهم است و وادی عشق و محبت است. صحبت کردن در مورد این وادی یک مقدار دشوار است و من هم در جایگاهی نیستم که بتوانم این موضوع را بشکافم ولی برداشت خودم را از این وادی برایتان عرض می‌کنم. عشقی که در این وادی در مورد آن صحبت شده است با مفهوم عشقی که درگذشته می‌دانستیم، کاملاً متفاوت است و باعلاقه‌ای که در میان جنس مذکر و مؤنث است فرق دارد. عشقی که در این وادی از آن صحبت می‌شود، عشق به تمام هستی است و عشقی است که بدون هیچ توقعی باشد. در کنگره 60 به‌واسطه تغییر نگاهی که در مسافران ایجاد می‌شود باعث می‌شود در مسیری قرار بگیرند که درنهایت به مقصد عشق منتهی شود. 

وادی چهاردهم آخرین وادی است که در کنگره آموزش می‌دهند و یک‌جور خط قرمز سفر اولی‌هاست. یک سفر اولی زمانی که وارد کنگره می‌شود ،تا وادی 10 در لژیون کار می‌کرد و وقتی‌که وارد سفر دوم می‌شود و قطع مصرف می‌شود و فرق نگاهی در او ایجاد می‌شود، می‌تواند وارد وادی‌های دیگر خصوصاً عشق و محبت شود و عمیقاً روی آن وادی‌ها کار کند. محبت کردن اولین راه رسیدن به عشق است . اگر می‌خواهیم عشق را درک کنیم باید عاری از هرگونه ضد ارزش باشیم. مواد مخدر، حسادت، کینه ،نفرت و هر چیزی که باعث می‌شود در انسان حس منفی ایجاد کند جزئی از ضد ارزش‌هاست. دیو چو بیرون رود فرشته درآید. یعنی تا وقتی ضد ارزش‌ها را از وجودمان خارج نکنیم متوجه عشق نخواهیم شد. چیز عجیب‌وغریبی هم نیست که درکش برایمان سخت باشد. همش بر اساس تزکیه و پالایش است که در وادی پنجم از آن یاد می‌شود. یعنی ما سیزده وادی را آموزش می‌بینیم و به یک درک درستی از سیزده وادی قبلی باید برسیم تا بتوانیم وادی چهاردهم را کارکنیم. باید کینه و نفرت نداشته باشیم و محبت کنیم و خودمان را جای دیگران بگذاریم. زندگی یک محل تحصیل است و زمین مهد آموزش است. 

خیلی‌ها در کلاس اول و حتی دوم رد می‌شوند و خیلی‌ها به مقاطع بالا می‌رسند. من که فرهنگ آپارتمان‌نشینی را فراگرفته‌ام و درراه پله‌ها بدون سروصدا حرکت می‌کنم باید به کسی که این فرهنگ را رعایت نمی‌کند، ناسزا بگویم و برخورد تندی داشته باشم ؟
من که کلاس اول ابتدایی را گذرانده‌ام و به یک درک و آگاهی رسیده‌ام باید به کسی که هنوز در کلاس اول ابتدایی است ناسزا بگویم و او را مسخره کنم ! نباید انتظار داشته باشم که همه مثل من باشند و این را باید بدانم که همه در این هستی در حال آموزش گرفتن هستند ،پس‌نیازی به کینه و نفرت نیست. پس خیلی از ضد ارزش‌ها را باید درون خودمان جستجو کنیم و از خودمان دور کنیم تا بتوانیم به عشق و محبت نزدیک شویم؛ این کار دشواری است ولی غیرممکن نیست. امیدوارم با تزکیه و پالایش و دوری از ضد ارزش‌ها و خصوصاً با تغییر نگاه، بتوانیم به درک درستی از وادی عشق برسیم. چون اگر به مثبت‌ترین فرد روی زمین با نگاه بدبینانه نگاه کنیم ، می‌توانیم یک سری نقاط ضعف از آن شخص بیرون  می‌کشیم، چون نگاهمان منفی است. این فرق نگاه است که به‌واسطه آموزش‌های کنگره در انسان ایجاد خواهد شد. قسمت دوم دستور جلسه، تولد اولین سال رهایی مسافر مسعود که خدمتگزار سایت شعبه وحید است و شاید برای عزیزان ناشناس باشد. مسعود از بی‌آزارترین رهجوهای من بود و خیلی خوب سفر کرد و کاملاً فرمان‌بردار بود. رهجویی بود که هر چیزی به او به‌عنوان راهنما می‌گفتم، کاملاً گوش می‌داد و عملکرد درستی داشت و امروز دارای حال خوش  و سطح انرژی بالایی است. امیدوارم در مسیر زندگی‌اش همیشه موفق باشد.

 اعلام سفر مسافر:
آنتی ایکس: تریاک؛ روش درمان: DST ؛ داروی درمان: شربت OT ؛ مدت سفر اول: 10 ماه و 24 روز؛ راهنما: آقای مهدی ؛ رشته ورزشی: شنا؛ مدت رهایی: 1 سال و 2 ماه.

آرزوی مسافر:
آرزو می‌کنم که همه مصرف‌کننده‌های مواد مخدر که خواستار رهایی هستند کنگره 60 را پیدا کنند و به رهایی برسند

خلاصه سخنان مسافر:
از همه‌کسانی که در سفر اول به من کمک کردند و دست من را گرفتند تا بتوانم به رهایی برسم تشکر و قدردانی می‌کنم. خیلی برایم سؤال بود که کسانی که تولدشان می‌شوند و در این جایگاه قرار می‌گیرند چه حسی به آن‌ها دست می‌دهند و خدا را شکر می‌کنم که امروز این حس را درک می‌کنم و به جرات می‌توانم بگویم بهترین حس دنیاست. امیدوارم عزیزان تازه‌واردی که هم‌اکنون در این جلسه هستند مسیر کنگره و درمان کنگره را جدی بگیرند و مطمئن باشند به رهایی و حال خوش‌دست خواهند یافت . در آخر از کمک راهنمای عزیزم که خیلی زحمت من را کشیدند تشکر و قدردانی می‌کنم. من حال خوش را با خدمت کردن در کنگره به دست آوردم.

 
 

 تهیه و تنظیم: مسافر عطا و مسافر آرمین
عکس: مسافر علیرضا

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .