English Version
English

برداشتی از سی دی بیگانه؛ نمایندگی تخت جمشید شیراز

برداشتی از سی دی بیگانه؛ نمایندگی تخت جمشید شیراز

برداشتی از سی دی بیگانه

 

تمام زیربنای کنگره بر اساس عشق و محبت بنا شده، در تمامی متون، کتاب‌ها، سی‌دی‌ها، به کلمه زیبای محبت برمی‌خوریم. پایه‌ی محبت، دانش و آگاهی ست

محبت یعنی دوست داشتن خالق و مخلوقاتش، هر آنچه که خداوند کریم خلق کرده است. ما از طبیعت الهام می‌گیریم، محبت را از خورشید که بی‌دریغ به همه‌جا می‌تابد، بارانی که باسخاوتش همه دشت و دریا و کوه را سیراب می‌کند و مهم‌تر خالقی که همه این‌ها را باظرافتی خاص آفریده است.

ما خودمان مسئول تمامی مشکلاتی هستیم که در زندگی برایمان پیش‌آمده، تقدیرمان و هر آنچه که خودمان رقم می‌زنیم باید در وهله اول برایمان قابل‌احترام و پذیرش باشد و در وهله دوم به حل‌وفصل آن بپردازیم. مثل همین اعتیاد که مسافر خودش به وجودش آورده و به‌جای این‌که بگوید دیگران و دوستان و آشنایان باعث اعتیادم شدند، بپذیرد که خودش مقصر و مسبب اش است و به چیزی که خودش خلق کرده احترام بگذارد و بعد به درمان روی بیاورد.

مبحث دیگر ای کیو و آی‌کیو هست که ای کیو یا همان هوش هیجانی مهم‌تر از آی‌کیوست. ای کیو یعنی من بتوانم در روابطم احساسات و هیجانات و خشمم را کنترل کنم و بدانم در زمان مناسب بهترین کلام را با بهترین لحن به شخص مقابلم بزنم و این هنر من را می‌رساند، پس ای کیو در زمان حاضر حرف اول را می‌زند

اگر هرکدام از ما احساس تنهایی می‌کنیم و از خویشان و نزدیکان خیری ندیده‌ایم نباید چشمه محبت را قطع کنیم. گاهی این آشناها مثل غریبه‌ها می‌مانند و گاهی غریبه‌ای از صد آشنا برای ما آشناتر است و تا شخصی درونش از محبت یا عشق یا سرمایه و دانش پر نباشد نمی‌تواند آن را به دیگری هدیه دهد، پس اگر آشنای من نمی‌تواند به من کمکی بکند به خاطر تهی بودن ظرفش است. خالی بودن از مال، خالی بودن از محبت یا دانش، بهتر است که توقعی نداشته باشیم و همواره به خودمان اتکا کنیم. چراکه بعضی آشنایان فقط نام فامیلی را یدک می‌کشند.

هدف از آموزش‌های جهان‌بینی در کنگره صرفاً برای این است که بفهمیم چطور زندگی کنیم که دچار دردسر نشویم یا درگیر نشویم، ای کیو را تقویت کنیم و هنر بهتر زیستن را بیاموزیم.

در آخر این‌که محبت، اتفاق نیست، تقدیر نیست که من مثلاً بگویم تقدیر است که با فلانی بامحبت باشم، سوری و قراردادی هم نیست که با شخصی قرارداد کنیم که به همدیگر محبت متقابل کنیم. به سخن گفتن و لمس کردن هم نیست. محبت یک حقیقت است که بوده، هست و خواهد بود و دیدنش چشم دل و چشم بصیرت می‌خواهد؛ برای محبت ارج و احترام قائل باشیم زیرا زبان مشترک تمام انسان‌ها و مخلوقات است.

به امید روزی که یکدیگر را بی‌دریغ دوست بداریم...

 

 
نویسنده: خانم میترا ( همسفر محمد)
 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .