English Version
English

کارگاه آموزشی جهان بینی چهارشنبه؛ صورت مسئله ی اعتیاد

کارگاه آموزشی جهان بینی چهارشنبه؛ صورت مسئله ی اعتیاد

جلسه اول از دوره شصت و هفتم سری کارگاههای آموزشی کنگره 60 ویژه مسافران و همسفران سفر دوم به استادی و نگهبانی مهندس و دبیری همسفر مونا با دستور جلسه صورت مسئله اعتیاد، در روز چهارشنبه 27 شهریورماه سال جاری  راس ساعت 9:30 آغاز به کار نمود.


سخنان استاد؛


مصوبات جلسه دیده بانان مورخ 25 شهریور ؛


1ـ لژیون های کرمان ، کرمانشاه ، همدان و زنجان به صورت رسمی به نمایندگی تبدیل شدند. موقعی یک لژیون به نمایندگی تبدیل می شود که بالای 100میلیون تومان موجودی داشته باشند. اگر یک جایی 15میلیون تومان موجودی داشته باشد، تبدیل به لژیون می شود. مسئله اینجا پول نیست.

باید یک نمایندگی از اول خودکفا باشد و خودشان پولشان را فراهم کنند. این شهرها تبدیل به شعب قوی شدند. شعبی که ما برایشان ساختمان ساختیم، تبدیل به شعب تنبل و تن پرور شدند.


دفعه قبل هم یک داستان را تعریف کردم و گفتم که یک نفر رفته بود جایی زن بگیرد، پدر دختر گفت که باید اینقدر مهریه بدهی؟ گفت ندارم. گفت باید شیر بها بدهی ؟ گفت ندارم. هرچه گفت: مرد گفت ندارم. آخر پدر می گوید که باشه، دختر را بردار و برو . در مسیر دختر را سوار خر می کند و راه می افتند. وقتی از روی یک پل داشتند عبور می کردند، خر و دختر به داخل رودخانه می افتند. دهاتی داد می زند که ای وای، خَرَم مُرد ، خَرَم مُرد ... بعد دختر از رودخانه نجات پیدا کرد و رفت به خانه پدرش. داماد آمد دنبال دختر، پدر زن گفت که باید تمام آن پولها را بدهی تا دختر را به تو بدهم. مرد رفت و پول قرض کرد و برگشت و دختر را با خودش بُرد. مجدداً دختر را سوار خَر کرد و از همان مسیر عبور کردند، روی پل که رسیدند، دوباره پل خراب شد و دختر و خَر داخل رودخانه افتادند. این بار ، مَرد فریاد می زند که ای وای زَنَم، ای وای زَنَم ... داستان ما هم همینطور است. درمان کنگره هم همینطور است.

وقتی یک چیزی را مفتی به کسی می دهی، دیگر ارزشی برایش قائل نیست. مبلغ جبران خسارت باعث شده است که هم کمک به کنگره بشود و هم بچه ها حواسشان جمع شده است. اگر می گوییم شعب باید خودکفا باشد، بخاطر همین است.


من از اتحادیه اروپا، 10 سال پیش ، 400میلیون یورو را قبول نکردم. اینها به من التماس می کردند که این کمک را بگیریم. اگر ما این کمک را قبول می کردیم، به اینجا نمی رسیدیم. اتحادیه اروپا 5000یورو به ما داده است، این پول هنوز در بانک ملی شعبه هفت تیر است، من دست به این پول نزده ام. اگر می گوییم شعب باید پول خودشان را بدهند، بخاطر این است همه روی پای خودشان بایستند.


2ـ با آغاز به کار لژیون های شهرستان های نجف آباد، سبزوار، سنندج، گرگان موافق گردیده است.


3ـ بمنظور واگذاری اختیارات بیشتر و استقلال خانم های مسافر و گروه مسافر، وارد فاز جدیدی شدیم. الآن هفته ای 4 نفر از خانم های مسافر به مشهد می روند، چند نفر هم به اصفهان می روند. همینطور گروه همسفران هم وارد فاز دیگری میشوند و همسفران باید حتماً وارد سفر دوم بشوند و گزارش بنویسند.

 


4ـ عنوان دنور به کسانی داده خواهد شد که سفر دومی باشند و حداقل 50 میلیون تومان پرداخت نمایند، یا قطعه زمینی به همین ارزش اهداء کنند.


5ـ در ضمن بعد از گذشت مدتی، آقای کوروش آذرپور به عنوان دیده بان کنگره 60 تعیین شدند. به کوروش تبریک می گویم، 4 سال پیش، اسم آقای کوروش آذرپور به عنوان کاندید دیده بانی آمده بود، ولی تائید نمی شد، ولی در ظرف این چند سال پختگی و خدمت لازم را از او مشاهده کردیم و شعباتی که کوروش آذرپور پایه گذار آن بود، از وضعیت بسیار مطلوبی برخوردار هستند.

 


دستور جلسه امروز : صورت مسئله اعتیاد است.


برای حل هر موضوعی ، اول باید صورت مسئله اش مطرح شود. اول باید داده ها مشخص باشد. چه داریم، چه نقصانی داریم، چه باید بکنیم. اگر این مسئله مشخص شود، آدم های خردمند زیاد هستند و مسئله را حل می کنند. ولی اگر مسئله ای مبهم باشد، میلیون ها سال هم طول بکشد، آن مسئله حل نمی شود. هزاران سال گذشته است، هنوز در دنیا این مسئله حل نشده است.


در سال گذشته از یکی از عزیزان شنیدم که در سال گذشته، انگلستان 67درصد به کارتن خواب هایش اضافه شدند. هیچ گونه درمانی به هیچ عنوان ، نه در اروپا، نه در آمریکا وجود  ندارد. اعتیاد برای آنها یک بیماری مرموز و لاعلاج است. ولی در کنگره صورت مسئله اعتیاد حل شد.


هر هفته بالای 100نفر در کنگره به درمان می رسند. هفته ای 300نفر فقط به این بالا می آیند، کلی آدم که در حیات و خیابان هستند، کنگره ای هستند. برای سیگار و جهان بینی هم صورت مسئله حل شد. برای چه نباید دروغ بگوییم؟ برای چه نباید در کار دیگران فضولی کنیم؟


صورت مسئله کاهش وزن هم در حال مشخص شدن است و من دیروز سی دی کاهش وزن شماره 3 را صحبت کردم. رژیم ها ، همه به جز بیماری چیز دیگری به بار نمی آورد. بخاطر همین است که بعضی ها خودشان را پیکرتراشی می کنند و نمی دانند چه بلایی سر خودشان می آورند. چربی وقتی از بدن جدا می شود، باعث می شود که پوست و گوشت فاصله بیفتد و مدت ها بهم نچسبند. این امر باعث چروک شدن و افتادگی پوست می شود.


مسائلی که در دنیا به صورت مبهم است و بسیار خطرناک است چه هستند؟


روزانه 10 یا 11 نفر بر اساس اوردوز بخاطر مصرف متادون می میرند. این رقم در برابر آمریکا چیز زیادی نیست. یکی از کارهایی که بسیار اشتباه بوده است و هیچکسی هم نمی داند، این است که آمده اند متادون را شیرین کرده اند. بخاطر اینکه شیرین خوشمزه تر بشود، با طعم وانیلی ارائه داده اند و علمای اعتیاد گفته اند که این را با طعم توت فرنگی درست کنیم.

از طبیعت درس بگیریم، هرچیزی که نباید استفاده شود، تلخ است. اگر 20 عدد بادام تلخ بخورید، باعث مرگ می شود، چون سیانور دارد. حالا شما چرا آمده اید متادون را شیرین کرده اید؟ یعنی معتاد بخاطر شیرینی متادون را می خورد؟


بدمزه ترین چیزها تریاک است، بعد از آن الکل است. الکل خیلی بدمزه است. ولی در دنیا این الکل همه را نابود کرده است، چون الکل را بخاطر مزه اش نمی خورند، بلکه بخاطر اثراتش می خورند. حالا شما آمده اید متادون را شیرین کرده اید. پدر شربت را داخل یخچال گذاشته است، بچه می آید می بییند که یک شربت خوشمزه با طعم وانیل داخل یخچال است و 50 سی سی می خورد، بعد بخاطر این موضوع آوردوز می کند و می میرد.

البته این امر به صورت عمدی نبوده است و شاید بخاطر رقاب بین داروسازان اتفاق افتاده است. اشتباه دیگر؛


وقتی می خواستند قیمت شربت تریاک را تعیین کنند، دکتر مکری و مرکز مطالعات می گفتند که باید قیمت شربت پایین باشد که همه بتوانند براحتی تهیه کنند. من می گفتم که به شدت با این قضیه مخالف هستم و باید قیمت بالا برود. گفتم که قیمت شربت تریاک باید معادل با قیمت تریاک در بازار باشد، چون اگر اینطوری نباشد بازار سیاه شکل می گیرد. ولی الآن با نزدیک شدن این قیمت ها با تریاک، بازار سیاه کمتری دارد.


متادون هم همینطور است و به اعتقاد من قیمت متادون باید 20 برابر ـ 30 برابر گران تر شود. اضافه اش هم به صورت مالیات، تحقیقات، ستادمبارزه موادمخدر استفاده شود. بخاطر ارزانی این قرص های متادون، مصرف آن بسیار افزایش پیدا کرده است. بزرگترین هروئینی را می توانیم با 3 قرص متادون 5میلی گرمی تامین کنیم.


قدیم تریاک و متادون مالیات داشت، الآن هم باید برای متادون هم مالیات سنگین بگذارند و مازاد آن را صرف ستاد مبارزه با موادمخدر برای ساختن اردوگاه ، بیمارستان و کمپ کنند.


مشکل دیگری که داریم؛
متادون باید بر مبنای مقدار مصرف در کلینیک ها پرداخت شود. مثلاً از یک نفر 200هزارتومان می گیرند تا ماهیانه متادون او را تامین کنند و این باعث می شود که میزان مصرف بواسطه پرداختی شخص غیرقابل پیش بینی افزایش پیدا کند.
اینها مسائلی است که راجع به صورت مسئله اعتیاد است و صورت مسئله اعتیاد را در کنگره مطرح کرده ایم و همه شما با آن آشنا هستید که باید حتماً سیستم شبه افیونی مغز راه اندازی شود. اعتیاد مسمومیت نیست، اعتیاد جایگزینی مزمن است، جایگزینی موادمخدر بیرونی با مواد مخدر طبیعی بدن. برای درمان، باید سیستم ایکس یا تولید کننده موادشبه افیونی به تعادل برسد.
نه تنها اعتیاد، جایگزینی مزمن است، بلکه بقیه بیماری ها بر اثر عدم تعادل ناقل های عصبی یا هورمون ها یا مدیاتورها انجام گرفته است.


در سی دی کاهش وزن 3، اسیدهای آمینه و پروتئین ها را تشریح کردم.


ما برای امتحانی که دادند، 3 گزینه زده بودیم، آیا می خواهید کمک راهنما بشوید، یا می خواهید کمک راهنمای تازه واردین بشوید و یا می خواهید هرکدام که قبول شدید؟ ما گزینه ای نداشتیم که ببینیم یکسری، قبلاً کمک راهنمای تازه واردین بوده اند یا خیر . بخاطر همین کسانی که قبلاً کمک راهنمای تازه واردین بوده اند، می توانند در همان جایگاه خدمت کنند.


کسانی که کمک راهنمای تازه واردین، بوده اند، حالا آمده اند شال نارنجی هم قبول شده اند، دورۀ کارورزی شان نصف می شود.


تجدیدنظر ورقه ها را هنوز شروع نکرده ایم.

 


یک موضوعی هم در ورقه های امسال بود، ما نوشته بودیم یکجا شهر امتحان  و یک جا شعبه و همین باعث شده است که یک اختلالی ایجاد شود، ولی بهرحال این موضوع به نفع خیلی از افراد شد. مبارکشان باشد.


کسانی که کارآموزی کرده اند، ورقه هایشان را بدهند، به سرعت بالایی شروع می کنیم به اهداء شال . همسفرانی که 4 سال بیشتر شده اند، باید حتماً برگه های درخواستشان را بدهند.


در حال بررسی هستیم که ببینیم چه کسانی بالاترین نمره را دارند و چه راهنمایی بیشترین قبولی را داده است.


از اینکه به صحبت های من گوش کردید سپاسگزارم.
 


نگارنده: مسافر احمد شریفیان

 

نام فایل

تاریخ

لینک

فایل صوتی سخنان مهندس

98/06/27

دانلود

 

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .