English Version
English

در ازدواج، باید بین دو طرف جاذبه وجود داشته باشد (نمایندگی شیروان)

در ازدواج، باید بین دو طرف جاذبه وجود داشته باشد (نمایندگی شیروان)

سومین جلسه‌ از دوره پنجم سری کارگاه‌های آموزشی- خصوصی خانم‌های مسافر نمایندگی شیروان، با استادی مسافر مهلا، نگهبانی مسافر سحر و دبیری مسافر سمیرا، با دستورجلسه "ازدواج" روز چهارشنبه ١٢ بهمن ماه ۱۴۰۱ راس ساعت ۱۱:۳۰ آغاز به کار نمود.

سخنان استاد:
سلام دوستان مهلا هستم یک مسافر.
خیلی خوشحالم که برای اولین بار توانستم این جایگاه را تجربه کنم. از راهنمای عزیزم خانم ناهید بی‌نهایت سپاسگزارم.
دستور جلسه امروز "ازدواج" است واین مسئله حائز اهمیت است. ازدواج یعنی تشکیل خانواده. ولی فکر نکنیم تا آخر عمر نباید آب در دلمان تکان بخورد، و همیشه باید خوشحال و شاد زندگی کنیم. زندگی مشترک بدون عیب و نقص نیست، باید ازخودگذشتگی و چشم‌پوشی بیشتری داشته باشیم و بدانیم که هیچ انسانی کامل نیست. خداوند ما را کنار هم قرار داده تا از هم آموزش بگیریم و کنار هم کامل شویم.
ازدواج مانند یک هندوانه سربسته می‌ماند که کسی از داخل آن خبر ندارد و نمی‌داند درون آن چه می‌گذرد. گاهی هم سختی‌های زیادی به همراه دارد. در گذشته ازدواج به‌صورت سنتی و زیر نظر پدر و مادر انجام می‌گرفت. ولی الان همه چیز کاملا تغییر کرده است. سن ازدواج بالا رفته ولی مسئله مهمی نیست. هیچ کس نیست که از همان اول همه چیز داشته باشد. زمانی که حرکت کنیم، باقی کارها درست می‌شود. چون رزق و روزی تمام موجودات را خداوند می‌رساند و نباید این موضوع را سخت گرفت.
در ازدواج، باید بین دو طرف جاذبه وجود داشته باشد. این جاذبه تنها اندام و زیبایی چهره نیست، بلکه اخلاق و خصوصیات فرد بسیار مهم است. اگر جاذبه نباشد و ازدواج برمبنای اقتصاد یا روابط اجتماعی پیش برود، فاجعه پیش می‌آید.
موضوع مهم دیگر، تقدیر است که باید درنظر گرفته شود. درنهایت، اگر جوانان بخواهند، ازدواج امکان پذیر است.

تایپ: مسافر مهلا- نمایندگی شیروان
ویرایش: کمک راهنما مسافر ناهید- نمایندگی شیروان
بازبینی و ارسال: مسافر خاطره

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .