English Version
English

مشارکت مکتوبِ دستور جلسه هفتگی ( نمایندگی میخک)

مشارکت مکتوبِ دستور جلسه هفتگی ( نمایندگی میخک)

دستور جلسه: «چگونه در کنگره ۶۰ قدردانی کنیم»

مسافر عفت:

قدرشناسی یک مهارت است، این‌که ما به معنای واقعی، بتوانیم از خداوند و همه کسانی که در مسیر اهداف کنگره ما را یاری کردند، حتی از کسانی که با طعنه‌ها و زخم‌زبان‌هایشان باعث شدند ما به این مکان بیاییم، تشکر کنیم و قدردانشان باشیم.

قدردانی همیشه از اهمیت زیادی برخوردار بوده است. همان‌طور که شاعر می‌گوید: شکر نعمت، نعمتت افزون کند، کفر، نعمت از کفت بیرون کند. از خداوند می‌خواهم، توفیق شکرگزاری از نعمت‌ها و از زحمات راهنمای عزیزم و کلیه خدمتگزاران کنگره ۶۰ را به من بدهد.

مسافر مریم:

به‌طورکلی، قانون و نظام کائنات این‌گونه عمل می‌کند که وقتی قدردان و سپاسگزار دارایی‌هایمان نباشیم، آن نعمت‌ها از ما گرفته می‌شود. قوانین هستی چه ما بخواهیم و چه نخواهیم، در حال اجراشدن هستند. کنگره ۶۰ نیز یک سیستم و ساختار در ابعاد کوچک‌تر است که از قوانین هستی مستثنی نیست و باید سپاسگزار آن باشیم.با رعایت قوانین این ساختار، می‌توانیم خودمان را همواره مشمول الطاف و نعمت‌های این سیستم نماییم. احترام به جایگاه و افرادی که در نجات ما از تاریکی، نقش دارند، یکی از این قوانین است.

ما باید بدانیم هدفمان از حضور در کنگره چیست. اگر هدف وقت‌گذرانی است، به همان اندازه نیز برداشت می‌کنیم؛ اما اگر هدف باز کردن گره و بندهایی است که سال‌ها ما را در رنج و عذاب قرار داده، باید با این سیستم و تک‌تک قوانین آن همراه باشیم تا بیش‌تر به ما ببخشد و روزی برسد که در کنار نجات خودمان، در نجات افراد دیگر نیز نقش داشته باشیم؛ و این زنجیره را آن‌قدر ادامه دهیم تا مفهوم عشق را که تنها مفهوم زندگی است، زنده نگه‌داریم.

مسافر نوشین:

قدردانی در تمام سطوح زندگی ما نقش مهمی دارد. قدردانی به معنای سپاسگزاری از همه‌چیزهایی است که به ما عطاشده است.در ابتدا باید قدردان نعمت‌هایی باشیم که خداوند به ما داده، سپس از پدر، مادر، اعضای خانواده و تمام انسان‌هایی که همراه و پشتیبان ما هستند، سپاسگزار باشیم.

قدردانی باعث می‌شود، احترام بیش‌تری بین افراد جامعه برقرار باشد. در کنگره نیز باید به خاطر بخشش و انفاق آقای مهندس، قدردان ایشان باشیم، چراکه متد DST را به ما بخشیدند و چنین آموزش‌هایی را برای ما در نظر گرفتند. سطح و جایگاه ما با فراگیری این آموزش‌ها تغییر یافت و با وجود آن‌ها به سلامت جسم، روان و جهان‌بینی رسیدیم.

در زمان مصرف، جسم و روان  در تعادل نبودند؛ اما کنگره این تعادل را به‌مرورزمان به ما برگرداند. همچنین باید از راهنمایانمان که در این مسیر با صبر و شکیبایی آموزش‌ها را به ما انتقال دادند و هدایت و حمایتمان کردند، سپاسگزار باشیم و با صبوری در این راه تلاش قدم برداریم. قدرشناسی باید زبانی، قلبی و عملی باشد. انشالله همیشه در مسیر درست قدم برداریم و سپاسگزار خدمات همه انسان‌هایی که به ما خدمت می‌کنند، باشیم.

مسافر بتول:

همیشه باید قدردان و شکرگزار نعمات فراوانی که خداوند به ما داده است، باشیم. کمک‌هایی که کنگره به من کرده بسیار زیاد است و من هنوز نتوانسته‌ام آن‌طور که شایسته است به کنگره کمک کنم؛ اما همیشه با رعایت حرمت‌ها، با به‌موقع حاضر شدن در جلسات، کمک کردن در حد توانم و احترام گذاشتن به خدمتگزاران، سعی می‌کنم قدردان کنگره باشم.

مسافر زینب:

قدردانی یعنی از فرصتی که برایت فراهم‌شده، استفاده کنی و سپاسگزار باشی. من با حال بدی وارد کنگره شدم، انگار در خواب عمیقی فرورفته بودم، تمام کسانی که در اینجا خدمتگزار بودند به من کمک کردند تا از آن آشفتگی خارج شوم. همیشه قدردان زحمات و لطف آن‌ها هستم.

حالا نوبت من است که بتوانم با بودن و ماندن در کنگره، آن زحمات را جبران کنم. حضور داشتن و خدمت کردن، در ابتدا برای خودم مفید است. چون می‌توانم روی شخصیتم کار کنم و رفتارهای بدم را اصلاح کنم و در ادامه می‌توانم باعث بیداری افراد دیگر شوم تا همین‌طور این چرخه خوبی‌ها ادامه پیدا کند. باید ۱۰۰٪ توان خودم را در راه خدمت کردن و آموزش به کار بگیرم. به هر جایگاهی رسیدم، فراموش نکنم چه کسی دستم را گرفت و راه را نشانم داد.

اگر بتوانم قدردان زحمات راهنمایم باشم، می‌توانم خدمتگزار خوبی نیز باشم؛ اما اگر گذشته را فراموش کنم و دچار منیت شوم، از این چرخه حذف می‌شوم. چون این راه به افراد خوب، قدردان و خدمتگزار نیاز دارد.

 مسافر رویا:

قدردانی به معنی تشکر کردن است. وقتی ما قدردان هستیم، حس خوبی پیدا می‌کنیم و آن حس خوب را به دیگران هم انتقال می‌دهیم.در کنگره ۶۰ با فرمان‌بردار بودن، رعایت نظم و انضباط و احترام گذاشتن، می‌توانیم از خدمتگزارانی که برای ما چنین محیطی را فراهم نموده‌اند تا از تاریکی درون رها شویم و به روشنایی برسیم، قدردانی نماییم.

تایپ و ویرایش: مسافر مهسا کمک راهنما- نمایندگی میخک
بازبینی: مسافر تینا
ارسال:همسفر فاطمه
 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .