English Version
English

در کنگره به روش الگویی تشکر میکنیم

در کنگره به روش الگویی تشکر میکنیم

در خصوص دستورجلسه چگونه در کنگره 60 چگونه قدردانی می کنیم؟ با کمک راهنمای محترم آقا ابراهیم گفت‌وگویی را ترتیب داده‌ایم که نظر شما عزیزان را به آن جلب می‌نماییم:

لطفاً به رسم کنگره خودتان را معرفی کنید؟

سلام دوستان ابراهیم هستم یک مسافر با تخریب ۲۰سال تریاک و شیره وارد کنگره شدم به روش DST و داروی OT به استاد راهنمایی دیده‌بان محترم اصغر آقا، ۱۶ ماه ۲۵ روز سفر کردم در حال حاضر هم ۸ سال و ۶ ماه و چند روز است که آزاد و رها هستم در ادامه تخریب ۲۰ سال انواع و اقسام دخانیات را داشتم به روش DST و داروی آدامس نیکوتین خوراکی به استاد راهنمایی آقا منصور ۱۰ ماه و ۲ روز سفر کردم در حال حاضر ۶ سال و ۱۱ ماه و چند روز است که آزاد و رها هستم.


به نظر شما مسافران و همسفران چگونه در کنگره تشکر و قدردانی می‌کنند؟

ما مسافران و همسفران باید اول بدانیم که تعریف قدردانی در کنگره ۶۰ چیست. قدردانی تشکر از کسی است که نعمت به شما داده است و ما در کنگره باید از آن نعمت ها و چیزهایی که خداوند به ما داده است بتوانیم به درستی و به نحو احسن  استفاده کنیم. یعنی شکر نعمت نعمتت افزون کند کفر نعمت از کفت بیرون کند چیزی که در کنگره به انسان ها آموزش می دهند این است که ما باید قدردان چیزهایی که کنگره به ما داده است باشیم و این چیزی نیست به غیر از خدمت کردن،  یا تلاش کردن برای نگه داشتن آن چیزی که به شما داده شده، پس بهترین تشکری که در کنگره انجام می دهیم نگهداری از سلامتی، امنیت، آرامش، تفکر سالم، حال خوب و دوست های خوبی که در کنگره داریم هست.
راهنماها و تمام خدمتگزارانی که در کنگره کار انجام می دهند به خاطر اینکه یک نفر از آن موقعی که از در کنگره وارد می شود به عنوان یک تازه وارد تا زمانی که به رهایی می‌رسد، بتواند سفر خوبی را انجام دهد خدمات زیادی را به او ارائه می کنند.


حال آن کسی که می آید و در کنگره به درمان می رسد باید چه کار کند؟

اولین کار این است که همان کاری که بقیه کردند تا آن آدم به درمان برسد را انجام دهد یعنی رعایت نظم، قوانین، حرمت ها و احترام به جایگاه هایی که در کنگره ما داریم یعنی احترام به اشخاصی که در کنگره مشغول خدمت هستند.

 

آیا این روش تقدیر و تشکر در کنگره حق مطلب را ادا می کند؟

ما در کنگره برای تشکر کردن سه مرحله داریم این سه مرحله این است که اول از همه باید در قلب خود از آن فرد تشکر کنیم، آقای مهندس می فرمایند: مهمترین مسئله در بحث تشکر این است که شما قلبا بپذیری که آن آدم و یا سیستم برای شما کار انجام داده است و قلبا بتوانید از آن تشکر کنید، پس از آن باید تشکر کردن بر زبان شما بیاید یعنی باید زبانی از آن آدم و یا سیستم تشکر کنید، و مرحله سوم قدردانی با پاکت است.


چرا در کنگره ما پاکت می دهیم؟

به خاطر این است که ما نباید از وسایلی که در خانه داریم و آنها مورد نیاز ما نیست و یا یک چیز یا کالایی را به عنوان کادو به ما داده اند و آن را نمی‌خواهیم دوباره خودمان آن را کادو بدهیم، ما باید با پول عمل تشکر را انجام دهیم زیرا این پول اولاً کم حجم و هم قابل استفاده در همه شرایط است، ما حتی در مراسم عزای افراد کنگره هم که می رویم با پاکت پول ادای احترام می کنیم و نمی آییم مثلاً با زدن بنر و یا تاج گل که پس از مدتی خراب میشوند ادای احترام کنیم و در درون پاکت یک مبلغ به دلخواه خودمان به همراه یک دلنوشته مبنی بر این که آقا ما را در غم خود شریک بدانید ادای احترام می کنیم. اصل کار این است که ما چیزی که در کنگره یاد می گیریم را باید کاربردی کنیم.


نقش دلنوشته های درون پاکت تشکر چیست؟

در کنگره کلمات به زیباترین شکل تعریف خودشان را نمایان می‌کنند، دلنوشته یعنی آن چیزی که در دل شما ست، همان مطلبی که می خواهی انتقال دهی به طرف مقابل خود است که اول باید در قلب و تفکرات شما باشد، زیرا قلب مرکز حواس ۱۱ گانه است یعنی تمام آن ۱۱ حس درون یک ظرف میریزیم و ما به آن قلب می گوییم و شکل ظاهری قلب شما از تمام وجود خود از تمام احساسات خود طی کلمه بیرون می آید جهت تشکر آن کلمه هر چه می‌خواهد باشد به هر زبان و بیانی می‌خواهد باشد مطلب دل تو آن چیزی است که از قلب تو بیرون می آید و آن مطلبی که بر دل نیز می‌نشیند چون آن واقعیت قلب توست و از دل بلند می‌شود و بر دل می‌نشیند.


به نظر شما آیا این روش تقدیر و تشکر در جامعه بیرون از کنگره می‌تواند اجرایی شود؟

کاملا؛ ما در کنگره ۶۰ به عنوان یک مجموعه بسته عمل نمی‌کنیم ما به عنوان یک مجموعه الگویی عمل می کنیم یعنی آموزش ها از راهنما به رهجو انتقال داده می شود رهجو با راهنما شدنش به رهجوی بعدی انتقال می دهد. حالا افراد کنگره افراد بسته نیستند افراد همین جامعه هستند یعنی آموزش هایی را که در کنگره یاد گرفتند و در کارگاه آموزشی توانسته اند عملی و اجرا کنند به خانواده انتقال می دهند و مجموعه خانواده ها جامعه را تشکیل می دهند پس می توان از این روش الگویی جهت کل جامعه نیزاستفاده کرد.
از اینکه وقتتان را در اختیار گروه مصاحبه گذاشتید سپاسگزاریم.

نگارش و تایپ: مسافر احمدرضا

ویرایش: مسافر حمیدرضا

ارسال مطلب: مسافر احسان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .